Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] SCHMITZ CARGOBULL - Programowanie układu EBS

Paweł4455 15 Jul 2019 21:38 2184 16
Texa Poland
  • #1
    Paweł4455
    Level 5  
    Witam

    Koledzy mam problem z zaprogramowaniem modulatora EBS w naczepach SCHMITZ. Tabliczki regulacyjne umieszczone na ramie naczepy nie zawierają wszystkich informacji do zaprogramowania modulatora, nie ma na nich informacji odnośnie podnoszonej osi , zaworów RTR i innych komponentów współpracujących z modulatorem. Problem tyczy się tylko naczep SCHMITZ inni producenci umieszczają kompletne informacje na tabliczkach regulacyjnych .

    W załączniku umieszczam tabliczkę z naczepy SCHMITZ i naczepy KRONE. W naczepach jest zainstalowany ten sam system WABCO TEBS-E . W KRONE tabliczka zawiera wszystko co potrzebne a SCHMITZ prawie nic .

    Czy jest możliwość pobrania w internecie kompletnych danych regulacyjnych ?

    Z góry dziękuje za zainteresowanie .

    Pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #2
    Frenzel
    Level 14  
    Czym programujesz?
    Tabele ciśnień mogę podać, jeżeli chodzi o systemy dodatkowe można je ręcznie wprowadzić, tyle że trzeba zobaczyć jakie rozwiązania są w tej naczepie.
    Jeśli będziesz mieć coś nie zaprogramowanego to wyskoczy blad nie rozpoznanego komponentu.
  • #3
    Paweł4455
    Level 5  
    Frenzel wrote:
    Czym programujesz?
    Tabele ciśnień mogę podać, jeżeli chodzi o systemy dodatkowe można je ręcznie wprowadzić, tyle że trzeba zobaczyć jakie rozwiązania są w tej naczepie.
    Jeśli będziesz mieć coś nie zaprogramowanego to wyskoczy blad nie rozpoznanego komponentu.


    Witam

    Programuje w zależności od systemu , mam tester Wabco , Knorr Bremse i Jaltest.
    Jeżeli miał bym naczepę u siebie nie było by problemu, ale ja programuje modulator dla klienta z Litwy i mu go wysyłam . Klient nie jest na tyle biegły w temacie, żeby sprawdził sobie co ma zainstalowane. Niestety nie jest to mój pierwszy problem z programowaniem układu w naczepach SCHMITZ, w tym miesiącu to już czwarty przypadek gdy klient wysyła mi zdjęcie tabliczki regulacyjnej z niekompletnymi danymi, dlatego moje pytanie jest takie - czy jest jakaś możliwość pobrania ze strony producenta naczep, kompletnych danych regulacyjnych ?
  • #4
    Under_Pressure
    Level 20  
    Z tego co wiem nie ma takiej możliwości chyba jedynie mozesz zwrócić sie do producenta o udostepnienie takich danych ale to juz zalezy od niego czy ci udostępni czy nie.
  • #5
    hubert04
    Level 24  
    Możesz podać vin do schmita i powinni powiedzieć co to za naczepa i w co jest wyposazona
  • Texa Poland
  • #6
    Paweł4455
    Level 5  
    Zadzwonię dzisiaj do SCHMITZA i dam wam znać co oni na to :)
  • Helpful post
    #7
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Po pierwsze nie bardzo rozumiem jak programujesz modulator WABCO na stole dla klienta ze wschodu. Powiedz jak klient bez interfejsu dokona pierwszego rozruchu aby wykasować błąd parametryzacji ( chyba że symulujesz rozruch na stole). Po drugie podstawowe parametry masz na tabliczce SCHMITZ CARGOBULL
    trzeba je tylko przeliczyć i wprowadzić z ręki aby utworzyć krzywą hamowania . Według mnie tablica powinna wyglądać tak jak w załączniku. Nie wiem tylko czy ilość lamelek na koronce będzie prawidłowa bo to można sprawdzić tylko przy rozruchu na kanale z podniesioną ośką.
  • #8
    Paweł4455
    Level 5  
    stanisławpiotr wrote:
    Po pierwsze nie bardzo rozumiem jak programujesz modulator WABCO na stole dla klienta ze wschodu. Powiedz jak klient bez interfejsu dokona pierwszego rozruchu aby wykasować błąd parametryzacji ( chyba że symulujesz rozruch na stole). Po drugie podstawowe parametry masz na tabliczce SCHMITZ CARGOBULL
    trzeba je tylko przeliczyć i wprowadzić z ręki aby utworzyć krzywą hamowania . Według mnie tablica powinna wyglądać tak jak w załączniku. Nie wiem tylko czy ilość lamelek na koronce będzie prawidłowa bo to można sprawdzić tylko przy rozruchu na kanale z podniesioną ośką.


    Witam

    Zawór programuje na stole diagnostycznym więc rozruch modulatora po programowaniu to nie problem. Ilość zębów na koronce ABS jest zawarta tabliczce regulacyjnej jeżeli jest ona kompletna (nie tak jak w SCHMITZ którą umieściłem w pierwszym poście). Jedynej informacji której nie ma w tabliczce regulacyjnej to obwód opony, ale jak zna się rozmiar ,to wrzuca się to do wzoru i wylicza obwód .
    Ta tabliczka którą umieściłeś w załączniku jest tabliczką kompletną i na jej podstawie można zaprogramować modulator, niestety tabliczka ze SCHMITZ wygląda inaczej (też umieściłem w pierwszym poście)
    p.s

    Zadzwoniłem do SCHMITZ i dostałem mejla do Pana który zajmuję się takimi sprawami, niestety do dnia dzisiejszego nie dostałem odpowiedzi( pewnie jestem klientem nie wartym ich uwagi :) )

    Pozdrawiam
  • #9
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Ja wstawiłem ci wsad z podobnej naczepy lecz bez numeru który musisz dopisać ręcznie.
  • #10
    Paweł4455
    Level 5  
    stanisławpiotr wrote:
    Ja wstawiłem ci wsad z podobnej naczepy lecz bez numeru który musisz dopisać ręcznie.


    Dziękuje "stanisławpiotr', niestety ten wsad nie jest kompletny, naczepa z której pochodzi moja tabliczka ma wyjście in/out zaprogramowane na awaryjne zasilanie 24V ze świateł stop, a twoja nie ma, wiem to, bo klient z Litwy wysłał mi zdjęcia przewodów elektrycznych które wchodzą w modulator i to wejście miał czynne. Ze Schmitza do dzisiaj nie mam żadnej odpowiedzi, więc odpuszczę dalsze prośby o odpowiedź od nich w tym temacie.Jedyne co się dowiedziałem od przedstawiciela handlowego ze SCHMITZ, to to, że jeżeli warsztat nie posiada autoryzacji SCHMITZ,to mają zakaz udzielania informacji na jakikolwiek temat :)

    p.s

    Dziękuje za zainteresowanie tematem, ale zostanie nam chyba tylko łopatologiczne wklejanie danych za pomocą mierzenia przejść od komponentu do modulatora , jak to mawiał mój ojciec - robota musi być :)

    Pozdrawiam
  • #11
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Mylisz się Wszystkie naczepy (Zawory konfiguracje standard) mają zasilanie wej/wyjścia że światła stop, i tego nie programujesz a i tak działa.
  • #12
    Paweł4455
    Level 5  
    stanisławpiotr wrote:
    Mylisz się Wszystkie naczepy (Zawory konfiguracje standard) mają zasilanie wej/wyjścia że światła stop, i tego nie programujesz a i tak działa.


    :) Niestety nie mylę się, jeżeli na tabliczce regulacyjnej w pozycji in/out nie ma treści "24N' to nie możesz tego zaprogramować , znaczy możesz, ale nie będzie spełniało to swojej funkcji,bo w naczepie nie będzie tam przewodu elektrycznego, gorzej jak jak zrobi się odwrotnie, czyli w naczepie w której powinno to być,nie zaprogramuję się tego , wtedy w naczepie cały czas świecą się światła stop, bo niezaprogramowany modulator na stałe podaje zasilanie 24V na światła STOP. Nie twierdzę 'stanisławpiotr", że się nie znasz, bo na pewno jesteś fachowcem, ale w tym przypadku racja jest po mojej stronie :) Programuje zawory codziennie,więc musisz mi wierzyć na słowo .

    Pozdrawiam i dziękuje za rozmowę .

    P.S

    Acha i nie wszystkie modulatory STANDART mają zasilanie ze świateł STOP , mogę podesłać ci kilkadziesiąt plików konfiguracyjnych gdzie ta opcja jest niewykorzystana a spotkałem się z takimi modulatorami WABCO E, że nawet nie miałem możliwości zaprogramować tego wyjścia . Przeważnie są to starsze modulatory E0 lub E1 . Porównaj sobie moją tabliczkę z pierwszego postu a twoją i zobacz co jest wpisane w miejscu I/O ,w mojej jest 24N a w twojej nie ma . Na początki swojej kariery nie wpisywałem tego i modulatory wracały do mnie jak bumerangi, bo w naczepie świeciły się na stałe światła STOP.
  • #13
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Nie wiem czym podpierasz swoją teorię. Wejście pin 1 nigdy nie było konfigurowane jako wyjście 24V bo tego nie da się zrobić ( czasem napięcie wychodzące na tym pinie może świadczyć o jego uszkodzeniu). Jedynie wejściu temu można przypisać sygnał 24V z z różnych funkcji światło STOP, ECAS jako pod trzymania zasilania dla zaworu. Poniżej zamieszczam info konfiguracyjne. Jeśli posiadasz taki wsad o funkcji której piszesz to chętnie się temu przyglądnę. Wejście to dlatego się tak nazywa WE/WY ponieważ posiada w swoich funkcjach złącze ISO. W starszych modulatorach funkcja ta zawsze istniała nawet w wersjach ABS VCS lecz nie była konfigurowana lecz w TEBS-E starszych przyjęto formułą rozwoju zaworu więc w konfiguracji pojawiły się okna które miały być w przyszłości wykorzystane jeszcze w tym etapie nieaktywne.
  • #14
    Paweł4455
    Level 5  
    stanisławpiotr wrote:
    Nie wiem czym podpierasz swoją teorię. .


    Odnoszę się do twojego postu gdzie napisałeś,że wszystkie naczepy z TEBS-E mają zasilanie ze świateł STOP we wtyczce in/out, w tym przypadku się nie zgodzę, bo nie wszystkie. Jeżeli w miejscu tabliczki regulacyjnej in/out nie ma treści 24N, to w tym miejscu wtyczki elektrycznej nie ma i nie jest to odosobniony przypadek,bo często się to zdarza, zwłaszcza w starszych naczepach .

    Przypadek gdy świeci się światło STOP, zdarzył mi się tylko, jak dobrze pamiętam w generacji E0 i działo się to wtedy gdy naczepa miała wejście in/out czynne na 24N a ja tego nie wgrałem, po wgraniu 24N ,światła gasły. W nowszych modulatorach , jest jak mówisz , mimo tego, że nie jest wgrane 24N, modulator korzysta z tego złącza w przypadku gdy uszkodzi się główne zasilanie.

    Mogę ci wysłać pliki konfiguracyjne,gdzie nie ma wgranej opcji 24N, ale to będzie ten sam plik co ty mi wysłałeś, bo twój plik tego nie ma .

    Pozdrawiam i dziękuje .
  • Helpful post
    #15
    diablo23248
    Level 27  
    Podaj mi ostatnie 7 cyfr VIN. Wyślę Ci oryginalny wsad (mam dostęp do CARGOBULL-Serviceportal).
  • #16
    Paweł4455
    Level 5  
    diablo23248 wrote:
    Podaj mi ostatnie 7 cyfr VIN. Wyślę Ci oryginalny wsad (mam dostęp do CARGOBULL-Serviceportal).


    Witaj

    Czy możesz mi udzielić informacji w jaki sposób uzyskać dostęp do CARGOBULL-Serviceportal ?

    p.s

    Na chwilę obecną już nie potrzebuje wsadu do tej naczepy , poinstruowałem klienta co ma mi sprawdzić i jakoś sobie poradziłem, ale dziękuje bardzo za propozycje.
  • #17
    Paweł4455
    Level 5  
    Temat zamykam . Podsumowując, by uzyskać kompletne dane regulacyjne do układu EBS w naczepach SCHMITZ , trzeba mieć autoryzacje producenta .

    Dziękuje za odpowiedzi .