Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spliter czy filtr szumy w telefonie rozłączanie internetu.

16 Lip 2019 08:43 249 11
  • Poziom 3  
    Witam.

    Mam taki problem. Mam internet na linii telefonicznej, do routera mam bezpośrednio wpięty kabel z puszki jest to Kabel UTP kat5 4 par i daje on sygnał routerowi który łączy się z internetem. Na tej samej linii mam wpięty telefon ale ma on o dzielny kabel 2 żyłowy. Mam szumy itp na telefonie i zauważyłem że jest tam spliter a nie filtr czy może być to powodem rozłączania internetu i szumów w telefonie. Dodam że jak podłączam bezpośrednio do lini to nie mam żadnych problemów lub jak odłączę telefon albo router i sprawdzam tylko jedno urządzenie tez niema problemów. Czy założenia filtra przed telefonem wyeliminuje problem czy jednak ten spliter był dobry i trzeba szukać innej przyczyny?
  • Poziom 29  
    1. Internet ADSL, czy VDSL?
    2. Musisz zidentyfikować, kolejność podłączenia poszczególnych urządzeń. Jeżeli na tej linii puszka/gniazdko do której wpięty jest router. Jest przed telefonem, ale telefon nie jest wpięty do routera, to wystarczy filtr. Jeżeli router wpięty jest za telefonem, to spliter. Być, może też Twój spliter jest uszkodzony lub nieprawidłowo podłączony.
    3. Podaj parametry synchronizacji z modemu/routera.
    4. Czy zgłaszałeś sprawę do dostawcy Internetu?
  • Poziom 3  
    z tego co widziałem w instalacji jest tam kostka, zwykła do niej z jednej strony jest wpięty kable od TP dwu żyłowy a z drugiej strony jest wpięty kabel od telefonu i od routera czyli do tej samej kostki coś takiego narysowałem jak to wygląda. Internet jest ADSL. W jaki sposób sprawdzić parametry?

    Nie jeszcze nie zgłaszałem.

    ps; nie wypiąłem kabla tylko spliter i od razu brak problemów szumów itp.
  • Poziom 29  
    Czy ta kostka jest jakoś oznaczona? Możesz zrobić jej zdjęcie i wkleić. Gdyż generalnie to w jej miejscu powinien być splitter. Z niego już bezpośrednio odpowiednio kabel do modemu/routera i do telefonu już bez żadnych dodatkowych filtrów.
  • Poziom 29  
    Noo jakaś ciekawa rzeźba. Teoretycznie jak poprawnie podłączysz w jej miejsce splitter to powinno być ok.

    Ale rozważyłbym kontakt do dostawcy i niech przyślą techników i ogarną tą instalację. Zależnie od zapisów w umowie, to co przed modemem/routerem powinno być ich problemem. Inną kwestią, kto Ci to tak zainstalował...

    Jakbyś chciał zgłaszać to pewnie ów cud inżynierii pewnie będzie odzwierciedlony w parametrach synchronizacji linii.
    InspektorG napisał:
    Internet jest ADSL. W jaki sposób sprawdzić parametry?

    Podaj model modemu/routera, ew w panelu konfiguracyjnym szukaj w zakładce status , WAN lub ADSL.
  • Poziom 29  
    1. No parametry linii kiepsko, SNR na granicy zrywania połączenia. Duża ilość błędów. Jak najbardziej podstawa do zgłoszenia do dostawcy
    2. Tak, możesz wstawić gniazdko przed splitterem.
  • Poziom 3  
    czyli zgłaszać to do neti bo od nich mam internet? czy do orange bo od nich linia.
  • specjalista-kamery przemysłowe
    Netia działa na liniach Orange, więc dzwoń do Netii - w końcu u nich masz usługę.
  • Poziom 3  
    a czy zmiana tej kostki na gniazdko może poprawić parametry tej lini czy jednak lepiej to od razu zgłaszać. I w takie j sytuacji musiałbym ciągnąć z tego splitera już kabel telefoniczny tylko chodzi mi o ten mały R11? czy jest możliwość podpięcia splitera jak gniazdka? bo problem jest taki że kabel do telefonu jest pod tynkiem i wystaje go może 2 metry które jest bez wtyczki jest to kabel 2 żyłowy. I nie mam pomysłu jak się z nim wpiąć do splitera.

    Dodano po 22 [minuty]:

    ok w takim razie zaraz dzwonię i zgłaszam awarię i tyle