Witam
Przedstawiam schemat modułu zapłonowego spalinowego silnika dwusuwowego. Schemat nie jest mojego autorstwa, znalazłem go w sieci...
Chciałem zapytać o warystor VR1.
Jak wiadomo element ten ma za zadanie chronić układ w którym go zastosowano przed przepięciami. Tzn. w przypadku dużego wzrostu napięcia zmniejsza się jego rezystancja przejmując nadmiar energii, co ma zapobiec uszkodzeniu chronionego układu.
Ale... w tym przykładzie gdy nastąpi takie przepięcie, warystor zmniejszając swoją rezystancje spowoduje przepływ znacznego prądu. Prąd ten owszem ominie układ z diakiem i tyrystorem chroniąc go, ale przepłynie przez cewkę zapłonową i może spowodować jej uszkodzenie.
Czy dobrze rozumuje ? Czy przedstawione rozwiązanie z warystorem jest prawidłowe ? Czy nie brakuje tutaj jakiegoś zabezpieczenia cewki zapłonowej ?
No bo co z tego że moduł zapłonowy zostanie cały jak uszkodzeniu ulegnie cewka ...
Pozdrawiam serdecznie...
Przedstawiam schemat modułu zapłonowego spalinowego silnika dwusuwowego. Schemat nie jest mojego autorstwa, znalazłem go w sieci...
Chciałem zapytać o warystor VR1.
Jak wiadomo element ten ma za zadanie chronić układ w którym go zastosowano przed przepięciami. Tzn. w przypadku dużego wzrostu napięcia zmniejsza się jego rezystancja przejmując nadmiar energii, co ma zapobiec uszkodzeniu chronionego układu.
Ale... w tym przykładzie gdy nastąpi takie przepięcie, warystor zmniejszając swoją rezystancje spowoduje przepływ znacznego prądu. Prąd ten owszem ominie układ z diakiem i tyrystorem chroniąc go, ale przepłynie przez cewkę zapłonową i może spowodować jej uszkodzenie.
Czy dobrze rozumuje ? Czy przedstawione rozwiązanie z warystorem jest prawidłowe ? Czy nie brakuje tutaj jakiegoś zabezpieczenia cewki zapłonowej ?
No bo co z tego że moduł zapłonowy zostanie cały jak uszkodzeniu ulegnie cewka ...
Pozdrawiam serdecznie...