Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł zapłonowy do agregatu.

16 Lip 2019 14:23 171 6
  • Poziom 22  
    Muszę zrobić układ zastępczy układu zapłonowego do agregatu prądotwórczego. Oryginalna płytka uległa uszkodzeniu i już nie da się jej naprawić, miała mały 6 pinowy procesor który uległ uszkodzeniu. Generalnie to już rozpracowałem połączenia i zrobiłem test na starym module od reweru spalinowego sachs. Agregat ruszył ale pracuje nierówno. W agregacie jest czujnik położenia wału który daje jedną krótką przerwę na obrót. Maciej jakiś pomysły?
  • Poziom 22  
    Na zapłonie z tego roweru o którym wspominałem agregat pracuje ale do czasu gdy podepnę obciążenie i wtedy głupieje. Musi mieć spore znaczenie ten czujnik który daje impulsy ale nie mam pomysłu jak tym sterować. Teraz już prawie pewne jest, że jednak bez procesora się nie obędzie bo jeszcze jest sterownie diodami led, czujnikiem oleju i włącznikiem no ale to nic ważnego w tej chwili. Cylinder jest jeden, 53cm, 1.2 konia. Proszę o pomoc :)
  • Poziom 40  
    Silnik zakładam 4 takt. Na jeden obrót wału przydają dwa sówy ssanie sprężanie a na drugi praca i wydech. Fiat 126 dawał iskrę na obydwie świece co obrót wału jedną trafiał w pracę.

    Jakie tam jest zasilanie tego zapłonu jaki czujnik położenia wału. Jesteś w stanie regulować kąt wyprzedzenia zapłonu? Może po prostu go przestaw odrobinę i sprawdź czy wchodzi na obroty. Jak będzie zapłon w złym miejscu to się silnik tak będzie zachowywać. O ile układ zapłonowy niema jakiś dodatkowych czujników to przy odrobinie szczęścia powinno zadziałać wszystko co daje iskrę
    Na elektrodzie jest dużo schematów i przeróbek starszych systemów zapłonowych z motocykli motorowerów czy skuterów szeroki wachlarz rozwiązań.
  • Poziom 22  
    Wprowadziłem Was w błąd, impuls jest tylko jeden, dokładnie to w najwyższej pozycji tłoka. Wygląda na to, że czujnik to zwykły stycznik rozłączan. Zasilanie jest brane z osobnego uzwojenia w prądnicy, można tam wyciągnąć około 18V. Domyślam się, że kąt wyprzedzenia można tylko regulować zwłoką czasu od początku impulsu na wale aż do zapłonu?
  • Poziom 22  
    Tu oryginalny moduł zalany i na golasa:
    Moduł zapłonowy do agregatu. Moduł zapłonowy do agregatu.

    Tu moduł zastępczy od roweru (nie korzysta z czujnika na wale) który działa do czasu obciążenia:
    Moduł zapłonowy do agregatu. Moduł zapłonowy do agregatu.

    Impuls jest w postaci przerwy (styki rozwarte).