Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Moduł zapłonowy do agregatu.

rekinisko 16 Jul 2019 14:23 1707 13
Optex
  • #1
    rekinisko
    Level 22  
    Muszę zrobić układ zastępczy układu zapłonowego do agregatu prądotwórczego. Oryginalna płytka uległa uszkodzeniu i już nie da się jej naprawić, miała mały 6 pinowy procesor który uległ uszkodzeniu. Generalnie to już rozpracowałem połączenia i zrobiłem test na starym module od reweru spalinowego sachs. Agregat ruszył ale pracuje nierówno. W agregacie jest czujnik położenia wału który daje jedną krótką przerwę na obrót. Maciej jakiś pomysły?
  • Optex
  • #3
    rekinisko
    Level 22  
    Na zapłonie z tego roweru o którym wspominałem agregat pracuje ale do czasu gdy podepnę obciążenie i wtedy głupieje. Musi mieć spore znaczenie ten czujnik który daje impulsy ale nie mam pomysłu jak tym sterować. Teraz już prawie pewne jest, że jednak bez procesora się nie obędzie bo jeszcze jest sterownie diodami led, czujnikiem oleju i włącznikiem no ale to nic ważnego w tej chwili. Cylinder jest jeden, 53cm, 1.2 konia. Proszę o pomoc :)
  • Optex
  • #4
    Tommy82
    Level 41  
    Silnik zakładam 4 takt. Na jeden obrót wału przydają dwa sówy ssanie sprężanie a na drugi praca i wydech. Fiat 126 dawał iskrę na obydwie świece co obrót wału jedną trafiał w pracę.

    Jakie tam jest zasilanie tego zapłonu jaki czujnik położenia wału. Jesteś w stanie regulować kąt wyprzedzenia zapłonu? Może po prostu go przestaw odrobinę i sprawdź czy wchodzi na obroty. Jak będzie zapłon w złym miejscu to się silnik tak będzie zachowywać. O ile układ zapłonowy niema jakiś dodatkowych czujników to przy odrobinie szczęścia powinno zadziałać wszystko co daje iskrę
    Na elektrodzie jest dużo schematów i przeróbek starszych systemów zapłonowych z motocykli motorowerów czy skuterów szeroki wachlarz rozwiązań.
  • #5
    rekinisko
    Level 22  
    Wprowadziłem Was w błąd, impuls jest tylko jeden, dokładnie to w najwyższej pozycji tłoka. Wygląda na to, że czujnik to zwykły stycznik rozłączan. Zasilanie jest brane z osobnego uzwojenia w prądnicy, można tam wyciągnąć około 18V. Domyślam się, że kąt wyprzedzenia można tylko regulować zwłoką czasu od początku impulsu na wale aż do zapłonu?
  • #7
    rekinisko
    Level 22  
    Tu oryginalny moduł zalany i na golasa:
    Moduł zapłonowy do agregatu. Moduł zapłonowy do agregatu.

    Tu moduł zastępczy od roweru (nie korzysta z czujnika na wale) który działa do czasu obciążenia:
    Moduł zapłonowy do agregatu. Moduł zapłonowy do agregatu.

    Impuls jest w postaci przerwy (styki rozwarte).
  • #8
    bull62
    Level 11  
    Moduł zapłonowy do agregatu.
    Witam mam problem z takim samym modułem jak Pan oczyścił ten moduł ze
    smoły!
  • #9
    Arti-
    Level 12  
    Moduł zapłonowy do agregatu. Witam.
    Mam problem z takim samym modułem zapłonowym.
    Mój daje słabą iskrę i nie opóźnia zapłonu przez co rozwala mi klin na wale i łamie tuleję, na której jest koło magnesowe.
    Może ktoś wie, gdzie można kupić taki moduł?
  • #11
    Arti-
    Level 12  
    Jest to moduł sterowany z czujnika elektromagnetycznego, podobnego jak mają samochody w ABS.
    Posiada funkcję blokady przy zbyt niskim poziomie oleju i jak sądzę musi też regulować kąt wyprzedzenia zapłonu bo 40 st. przed GMP to na pewno zbyt wcześnie ;-)
    Niedawno, nie wiem jak to mogłem przeoczyć, stwierdziłem, że cewka zapłonowa ma przerwę na uzwojeniu WN i dlatego jest słaba iskra.
    Uzwojenie WN jest separowane od uzwojenia NN, może jest przebicie w środku cewki i to powoduje przedwczesne zapłony?
    Ja mam agregat ZI-STE1200IV, występuje on jeszcze pod markami
    Scheppach SG1200 Gude
    ISG 1200 EKO
    Hyundai HG-1600I
    Parkside PGI 1200 A1
    Feider FG1600I
    Genyx G1600I
    Regulacją napięcia, a właściwie prędkości obrotowej silnika zajmuje się moduł inwertera.
  • #12
    fuser
    Level 23  
    Czy ktoś rozwiązał problem z modułem zapłonowym ?
    U mnie w Zipper STE1200IV jest bardzo podobny, ale nie ma gniazda na wtyczkę pinową tylko kable bezpośrednio wychodzą z tej czarnej masy. Układ miał walnięty tyrystor, po wymianie działał, ale chyba od stania przez pół roku się zepsuł, bo już nie mogę go uruchomić. Iskra jest bardzo kiepska.
  • #13
    jarek_lnx
    Level 43  
    W układach CDI uszkodzić się może również kondensator, w odróżnieniu od tyrystora nie uszkodzi się całkowicie tylko będzie miał częściowa utratę pojemności.
  • #14
    fuser
    Level 23  
    Dzięki, jest to jakaś koncepcja, natomiast bardziej chodziło mi o rozwiązanie tematu na zasadzie adaptacji modułu zapłonowego od innego urządzenia (skuter ?). Płytka jest już zmęczona, nie wiem czy jest sens ją reanimować.