Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Berlingo 2.0 HDI - RHY zgasł, nie odpala -czytaj opis.

17 Lip 2019 20:29 696 18
  • Poziom 33  
    Witajcie. Trafił do mnie Citroen Berlingo 2004 2.0 HDI RHY na Siemensie. Po postoju kręci, nie pali. Co sprawdzone:

    ori ecu sypie głupotami, błędy nie kasowalne - podmienione na drugie z IMMO OFF ( pali w innym RHY)
    po podmianie ECU próbuje załapać, lecz nic z tego. Wygląda na losowo otwierane wtryski. Na plaku chodzi. Ciśnienie na listwie przy rozruchu 250-320bar, pokrywa się z zadanym. Obroty 190-320 w zależności kiedy załapie... Kalkulator nie zablokowany, synchro wał-wałek przy kręceniu jest. Na sprawnym ECU wywala po kręceniu błędy 3 wtrysków: P1354, P1355, P1357. Wiązka wtrysków do ECU sprawna. Ma ktoś jakiś pomysł? Padły wtryski na raz? Paliwo to samo jest zalane do innego auta, tamto śmiga...
  • Moderator Samochody
    Silnik raczej bezproblemowy - ja bym się tym wtryskom przyjrzał - jak wywala korekty wydatku, to pewnie doszedł do granicy dawki rozruchowej, a silnik wbrew oczekiwaniom nie odpala...
  • Poziom 33  
    robokop napisał:
    Silnik raczej bezproblemowy - ja bym się tym wtryskom przyjrzał - jak wywala korekty wydatku, to pewnie doszedł do granicy dawki rozruchowej, a silnik wbrew oczekiwaniom nie odpala...


    Hmm, chyba i polecą na sprawdzenie... Tylko że tak szybko na raz padły...
  • Poziom 33  
    Z moich badań i obserwacji nie posiada.
  • Poziom 33  
    Klapa jest, otwarta. zapomniałem sprawdzić egr... Koleś od regeneracji wtrysków ( bosch) powiedział, że czasami czujnik wałka/wału szaleje, podaje głupoty i tak bywa.Wał podmieniany, obroty widzi OK, wałek teoretycznie synchro jest TAK ale może warto podmienić, zwłaszcza, że chyba mam... Wtryski wyjąłem, wyszły jakby wczoraj wyjmowane, ale w okolicy nikt nie ogarnia.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    polonez15 napisał:
    Tylko że tak szybko na raz padły...

    Nie dziw się, w corolli padły mi wszystkie 4 naraz. Tak się zapiekły że maszyna do wtrysków nie zdołała ich "podnieść". Taki to przypadek.
  • Poziom 33  
    Dzis lub jutro podstawię inne paliwo, wrzucę wtryski na nowych podkładkach i podmienie czujnik wałka...

    Dodano po 11 [godziny] 12 [minuty]:

    Tak wiec: zamienilem miejscami wtryski i eureka, pali. Chodzi tylko na 2 i 3, po odpięciu 1 i 4 bez zmian. Podejrzewam, że wcześniej padły te, które pracowały w parze i temu chełtał a nie palil... Kupię 2 uzywki na polecenie klienta i dam znać.
  • Poziom 33  
    Tak więc update:

    2 wtryski wymienione, wymieniona 1 wtyczka wtryskiwacza i eureka, silnik chodzi. Korekcje po zsumowaniu ok 98%. Urodził się kolejny problem, kalkulator sterujący silnikiem ( nie ori, a ten "nowy") nie wysyła do licznika info o temperaturze chłodziwa i obrotach...
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Eeeee tylko Ty zobaczysz co można zmiksować w sterowniku. Jak się niczego nie dopatrzysz ,trzeba użyć starego ECUSkoro na starym było ok.
  • Poziom 33  
    jurekk55 napisał:
    Eeeee tylko Ty zobaczysz co można zmiksować w sterowniku. Jak się niczego nie dopatrzysz ,trzeba użyć starego ECUSkoro na starym było ok.


    Stare ecu jest śmietnik,nie kasują się błędy, nie widzę parametrów... po otwarciu popalone ścieżki okolicy eeprom. W nowym ecu parametry te są widoczne...ale na moje nieszczęście nowe ecu wywala błąd can, więc zapewne coś jest inaczej...
  • Poziom 33  
    robokop napisał:
    Inna konfiguracja, pod inne auto.


    Myśłisz? Ruszę to lexią czy siedzi gdzieś w pamięci?
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Raczej dwa problemy. Porównaj HW i SW obu.
  • Poziom 33  
    jurekk55 napisał:
    Raczej dwa problemy. Porównaj HW i SW obu.

    Tu na pewno inne, ecu o tych samych numerach niedostepne na portalach...
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    polonez15 napisał:
    Tu na pewno inne, ecu o tych samych numerach niedostepne na portalach
    A porównując bebechy obydwu? Te numery na obudowie, to prawdopodobnie jeden określa HW, drugi SW - drobna zmiana softu (z jakiegokolwiek powodu, dodanie/ujęcie funkcji, przeznaczenie dla innego pojazdu/producenta, modernizacja z jakąś tam stwierdzoną dysfunkcją itp.) może powodować że sterownik będzie miał inny numer. Trzeba by przemacać po pinach skąd CAN wychodzi - może jest po prostu gdzie indziej wyprowadzony.
  • Poziom 33  
    robokop napisał:
    polonez15 napisał:
    Tu na pewno inne, ecu o tych samych numerach niedostepne na portalach
    A porównując bebechy obydwu? Te numery na obudowie, to prawdopodobnie jeden określa HW, drugi SW - drobna zmiana softu (z jakiegokolwiek powodu, dodanie/ujęcie funkcji, przeznaczenie dla innego pojazdu/producenta, modernizacja z jakąś tam stwierdzoną dysfunkcją itp.) może powodować że sterownik będzie miał inny numer. Trzeba by przemacać po pinach skąd CAN wychodzi - może jest po prostu gdzie indziej wyprowadzony.


    Hmm, warto by to sprawdzić, aczkolwiek rzekomo wg internetów oba ecu pochodzą z tego samego modelu. Jutro zajmę się tematem, otworzę oba.
  • Poziom 33  
    Auto jeździ, póki co z racji kosztów zostaje bez CANa do licznika. Dzięki za rady.