Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym

18 Lip 2019 17:50 462 19
  • Poziom 7  
    Witam.
    Posiadam falownik i silnik 3x230V, na ta chwilę wszystko działa ale żeby zmienić kierunek silnika muszę zamienić 2 razy miejscami, ogólnie na etapie końcowym powinno to działać tak:
    Zmiana kierunku obrotu silnika zwykłym przełącznikiem.
    Kiedy nakrętka śruby trapezowej dotrze do końca śruby zadziała czujnik zbliżeniowy, który normalnie jest zwarty (24V na przewodzie sygnałowym) czyli rozłączy zasilanie na przekaźniku, wtedy silnik musi działać tylko w drugą stronę, aż do momentu aż zbliżeniówka zgaśnie, wtedy już ma działać w dwóch kierunkach, i tak samo na drugim końcu śruby gdzie jest druga zbliżeniówka.
    Czy ten przekaźnik się do tego nadaje?
    Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 25  
    Nada się do samej zmiany kierunku obrotu silnika poprzez zamianę dwóch faz miejscami. Co do funkcji jakie to ma spełniać to on sam oraz krańcówki, to nie wiem czy wystarczą.
  • Poziom 24  
    Kolega to tak opisał, że nie wiadomo czy chce blokować ruch w położeniach skrajnych czy zmieniać kierunek ruchu.

    W pierwszym przypadku jeśli do jazdy góra/dół wykorzystuje się wejścia FWD/REV falownika, to wystarczy stykiem przekaźnika od krańcówki przerywać obwód FWD a drugim REV blokując możliwość dalszej jazdy w danym kierunku. Każdy obwód posiada jeszcze jeden styk od sterowania załączeniem z układu wykonawczego.

    Jeśli drugi przypadek ... jest wiele konfiguracji musiałby kolega podać więcej szczegółów.

    Przekaźnik się nadaje.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 24  
    A wytłumaczysz skutecznie, że ma ustawić pnp i 24v z krańcówek indukcyjnych wykorzystać do zasilania styków sterowania przód/tył?
  • Poziom 24  
    Ja nie o tym, tylko o skuteczności tłumaczenia na odległość, jeśli pytający ma problemy o rząd mniejsze.
  • Poziom 7  
    Już tłumaczę o co chodzi
    Chce mieć przełącznik prawo- lewo tak żeby wybierać kierunek silnika który obraca śrubę trapezową

    Na jednym i drugim końcu śruby trapezowej są czujniki zbliżeniowe które są aktywowane w momencie kiedy nakrętka na srubie trapezowej osiągnie swoje końcowe położenie

    Kiedy nakrętka na srubie trapezowej nie jest w zasięgu żadnej zblizeniowki wtedy mogę sobie zmieniać kierunek obrotu lewy lub prawy na przełączniku, i silnik ma się obracać w lewo lub w prawo w zależności w jakiej pozycji jest przełącznik

    Kiedy nakrętka jest w lewej skrajnej pozycji silnik ma się zatrzymać mimo że przełącznik jest włączony na lewe obroty i wtedy przełączam na prawe obroty i silnik powinien ruszyć, kiedy silnik odjedzie od lewej zblizeniowki, znowu powinna być opcja wybory kierunek lewy i prawy.

    Chce poprostu zablokować kierunek obrotu silnika kiedy nakrętka jest już w polu czujnika,czyli kiedy skończył się gwint wtedy powinien działać tylko kierunek odwrotny aż do momentu oddalenia się nakrętki od pola zblizeniowki.

    Po krótce
    Przy lewej załączonej zblizeniowce na działce tylko prawy kierunek

    Przy prawej zblizeniowve ma działać lewy kierunek

    A w momencie kiedy sruba nie znajduje się w polu zblizeniowek mają działać oba kierunki
  • Poziom 43  
    Tak więc możesz wykorzystać dowolny przełącznik trójpozycyjny o dwóch parach styków. Na zewnętrzne styki podłączasz wyjścia czujników, a na drugie wejścia do falownika, a środkowe zwarte. Wówczas do czasu dojazdu obiektu do czujnika, będzie on aktywował odpowiednie wejście falownika. np taki :
    Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym
  • Poziom 39  
    1) podanie konkretnego typu falownika spowoduje że przestaniemy gdybać nad podłączeniem czujników. Proszę wiec autora o podanie typu falownika.
    2) nic nie stoi na przeszkodzie by użyć czujników NC do bezpośredniego sterowania falownikiem - czy będą one typu NPN czy PNP zobaczymy po typie falownika.
    3) wystarczy przełącznik o jednej parze styków. Przekaźniki są zbędne.
    4)Większość falowników posiada wyjście 24V lub 12V - wystarczające do zasilania czujników.

    przykład:
    Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym
  • Poziom 7  
    Falownik To bonfiglioli agile agl202-07 1
    Silnik bonfiglioli 3 fazowy

    Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym
  • Poziom 7  
    Ok w sumie to lepiej bo prostsze rozwiązanie, teraz tylko jakie czujniki zastosować? Z tego co rozumiem to normalnie zwarte tak ? Jak one się nazywają żebym w sklepie długo nie musiał tłumaczyć xd ?
  • Poziom 7  
    Tak jestem z łodzi będę kupował w wektonie na piłsudzkiego, szukam przy okazji automatyka ogarnietego w serwach w pobliżu łodzi,
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    sprzedawca zapyta o:
    wielkość (dla walcowych M5,M8,M12,M18,M30) są jeszcze prostokątne
    zasięg (w mm) zależy od wielkości
    rodzaj czoła ( wysunięte, zabudowane) zabudowane łapie na wprost, wysunięte trochę po bokach. Osobiście preferuję zabudowane.
    zasilanie ( zazwyczaj 10-30V)
    Ilość przewodów (2,3 przewody ) dla Ciebie 3
    rodzaj wyjścia (npn,pnp) dla Ciebie PNP
    logika (No, NC) Dla ciebie NC czyli normally closed

    często rodzaj wyjścia podaje się razem z logiką (PNP-NO,PNP-NC,NPN-NO,NPN-NC) dla Ciebie PNP-NC
  • Poziom 7  
    Ok dzięki za pomoc ;)

    Mam jeszcze jedną zagadkę przez którą nie mogę spać

    Byłem już w kilku firmach i obdzwonilem z 20 automatyków w Łodzi i nikt nie ma ochoty się tym zająć

    Mam sterownik i silnik serwo delta ac 2kw
    Chce to serwo sterować z potencjometru.

    Silnik ma się obracać z prędkością ciągłą zadaną przez potencjometr, czyli jak zadam 800obr/min to ma się kręcić 800 obr/min aż do momentu zmiany prędkości tym że potencjometrem.

    Z tego co wyczytałem w serwisowce to wygląda to następująco:

    Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym
  • Poziom 7  
    Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym sterownik delta ASD-B2-2023-B
    silnik servo delta ECMA-E21320S Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym

    Dodano po 10 [minuty]:

    Jeszcze to Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym

    Dodano po 13 [minuty]:

    Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym

    Dodano po 4 [minuty]:

    I to Sterowanie kierunkiem silnika + blokowanie kierunku czujnikiem zbliżeniowym