Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 2, 1.6 16v - Tykanie pod maską przy wyłączonym silniku

cyberdelia 18 Jul 2019 23:29 1782 6
  • #1
    cyberdelia
    Level 22  
    Witam,
    Mam mały problem z moim autem, chodzi o to, że z pod maski dobiega tykanie, jest to dźwięk podobny do dźwięku włączonego kierunkowskazu tylko szybszy, oczywiście słyszę to tylko kiedy silnik nie pracuje, słychać to nawet rano po wielu godzinach postoju, samochodu nie odpalałem od wczoraj i kiedy dzisiaj chciałem się przejechać okazało się, że AKU jest kompletnie wyładowany, co do innych typowo elektrycznych usterek to mam jeszcze problem z niedziałającymi el. szybami bo obecnie działa mi tylko jedno od strony pasażera no i mam choinkę w lewy tył. Możliwe że to ma coś wspólnego , pisze o tym na wszelki wypadek. Ale ogólnie pytanie brzmi, skąd to tykanie i o czym świadczy, acha dodam jeszcze że mam świeżą instalację gazową. Pozdrawiam
  • #2
    jakubek56
    Level 31  
    Posłuchaj czy tykanie nie dobiega z przednich reflektorów.
  • #3
    Rob
    Level 18  
    Naładuj dobrze akumulator i wtedy sprawdź, czy cykanie będzie nadal występowało.
    A jak tak, to otwórz maskę i zlokalizuj na słuch skąd to cykanie dochodzi i z jakiego elementu, przekaźnika itp. Wtedy np fotka i próba zlokalizowania od czego jest ten element cykający i dalsza diagnostyka.
  • #4
    cyberdelia
    Level 22  
    Wczoraj kiedy otworzyłem maskę, akurat trafiłem na ten moment cykania i dźwięk dobiegał z okolic prawa góra nad akumulatorem (te okolice) ale zanim przysłuchałem się dokładnie cykanie ustało trwa około 2 sekund , (1...1.1.1.1) mniej więcej w ten sposób ??

    Dodano po 58 [sekundy]:

    jakubek56 wrote:
    Posłuchaj czy tykanie nie dobiega z przednich reflektorów.


    Nie
  • #5
    cyberdelia
    Level 22  
    No cóż, dzisiaj powtórka z rozrywki, pojazd po 24 godzinach nie odpalania nie odpalił z powodu braku zasilania z aku..?
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Któryś przekaźnik w skrzynce upc, pewnie w środku zielono...
  • #7
    cyberdelia
    Level 22  
    Witajcie panowie, długo się nie odzywałem ale nie miałem czasu, dzisiaj pojawił się kolejny problem, podczas porannego odpalania samochodu silnik zaczął pracować bardzo nieregularnie, tak jakby miał za chwile zgasnąć, po sprawdzeniu testerem pokazał się znowu błąd przepustnicy taki sam jak z przed kilkunastu miesięcy, po rozgrzaniu obroty silnika powróciły mniej więcej do normy ale znowu nie mogę uzyskać obrotów powyżej 2000rpm identycznie jak kiedyś, (pisałem na ten temat osobny post) , po prostu wygląda na to że problem powrócił i przyczyną nie była sama przepustnica tylko to owe "tykanie" w jakiś sposób wykończyło kolejną przepustnicę

    Oto asktualne błędy :
    P0010: "A" Camshaft Position Actuator Circuit (Bank 1) oraz
    P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
    P0638: Throttle Actuator Control Range/Performance (Bank 1)

    Teraz na noc odłączam wtyczkę od przepustnicy i akumulator nie rozładowuje się, robię tek żeby codziennie rano nie ładować akumulatora, masakra po prostu , poradźcie coś, tak czy siak auto oddam do mechanika, jednak najgorszy jest dla mnie czas bez samochodu

    Dodano po 37 [sekundy]:

    carrot wrote:
    Któryś przekaźnik w skrzynce upc, pewnie w środku zielono...


    No właśnie czyściutko ;-)