Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter 4t - olej w silniku

19 Lip 2019 11:20 300 15
  • Poziom 5  
    Witam, otóż mam problem z skuterem 4t bo zauważyłem, że w oleju jest paliwo. Myślałem że to wina pierścieni ale po zdjęciu głowicy z cylindrem okazało się, że z pierścieniami i cylindrem jest wszystko ok przynajmniej na moje oko. Sprawdziłem szczelność zaworów przez wlanie benzyny do komory spalania i benzyna po pewnym czasie spłynęła (zdj. cylindra, tłoka i głowicy na dole).
    Skuter 4t - olej w silniku Skuter 4t - olej w silniku Skuter 4t - olej w silniku
  • Poziom 5  
    Chciałbym też dodać że skuter miał małą kompresje.

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    A jak gaźnik to co dokładnie może tam puszczać?
  • Poziom 25  
    Nie domyka się zaworek iglicowy, topi pływak, po prostu puszcza paliwo w czasie postoju a jeśli na dodatek nie zamyka się kranik podciśnieniowy to za jednym zamachem potrafi nalecieć pełen silnik.
  • Poziom 5  
    Kranik podciśnieniowy jest ok, bo sprawdzałem, a co do gaźnika teraz jak nie jest przykręcony do cylindra to powinno lecieć paliwo jak jest coś uszkodzone? Bo w zbiorniku ile paliwa było tyle jest.
  • Poziom 25  
    Gdyby to działo się na "życzenie" to byłoby proste w zdiagnozowaniu. Przecieki zdarzają się od czasu do czasu. Zmień olej i jazda jeśli będziesz miał szczęście usterka nie powróci. Wykluczam przypadek długotrwałych prób odpalania bez iskry itp.
  • Poziom 16  
    Trzeba sprawdzić luzy na zaworach ssącym i wydechowym, jeśli nie ma kompresji to luzy zaworowe są za małe, sprawdż w instrukcji - regulacja zaworów.
  • Poziom 42  
    Adzik_PL napisał:
    Sprawdziłem szczelność zaworów przez wlanie benzyny do komory spalania i benzyna po pewnym czasie spłynęła (

    Spłynęła czy wyparowała?
    Adzik_PL napisał:
    Chciałbym też dodać ze skuter miał mała kompresje

    Mierzyłeś? Skąd taka wiedza.
    Czy silnik pracował równo?
    Paliwo w oleju wynika z tego, że nie jest spalane, bo brak iskry lub wypadają zapłony z innych przyczyn. Szczególnie mocno objawia się to zimą lub przy krótkich jazdach gdy cały czas pracuje ssanie.
    Podejrzewam nadpalenie przylgni zaworowych. Trzeba by rozebrać głowicę i docierać zawory o ile stan przylgni jeszcze na to pozwoli.
  • Poziom 16  
    Brak kompresji świadczy o nieszczelności układu sprężania, przyczyna - zużyte pierścienie tłokowe lub nieszczelne zawory ssący i wydechowy, i od tego trzeba zacząć. Wykręć świecę zapłonową, ustaw tłok w górnym martwym punkcie, sprawdź luzy na zaworach na klawiaturze. Poczytaj jakie luzy mają być na zimnym silniku dla Twego modelu. Po prawidłowym ustawieniu powinna zwiększyć się kompresja, o ile nie będzie skutku zwiększenia ciśnienia sprężania to mogą być zużyte pierścienie tłokowe lub porysowana gładź cylindra, zacznij od regulacji zaworów.
    Na drugim foto pokazana jest głowica, wkręć świecę i ustaw ją dokładnie poziomo tak jak na zdjęciu, nalej w zagłębienia zaworów naftę i zobacz czy nie ubywa jej, jeśli ubywa to nieszczelne gładzie pomiędzy grzybkiem zaworowym a pierścieniem - gniazdem, lub wypalony zawór.
  • Poziom 42  
    robin_s napisał:
    Wykręć świecę zapłonową, ustaw tłok w górnym martwym punkcie, sprawdż luzy na zaworach na klawiaturze.

    Zapomniałeś dodać że to musi być jeden dwóch GMP. Ten pod koniec suwu sprężania a nie suwu wydechu.
    Regulacja przy tym drugim prowadzi na manowce.
    Poza tym autor tematu ma zdjętą głowicę więc kontrola stanu przylgni zaworowych aż się prosi.
    Luzy na zamkach pierścieni również do sprawdzenia.
    Może się okazać, że cała góra jest do regeneracji. :cry:
  • Poziom 5  
    jack63 napisał:
    Adzik_PL napisał:
    Sprawdziłem szczelność zaworów przez wlanie benzyny do komory spalania i benzyna po pewnym czasie spłynęła (

    Spłynęła czy wyparowała?

    Też mi się tak wydaje bo od razu nie spłynęło, tylko po 15 minutach zauważyłem że ubyło.

    jack63 napisał:
    Adzik_PL napisał:
    Chciałbym też dodać ze skuter miał mała kompresje

    Mierzyłeś? Skąd taka wiedza.

    Skuter miał mniejszą kompresję niż wcześniej (można było poczuć po kopniku).

    jack63 napisał:
    Czy silnik pracował równo?

    Tak, skuter chodził bez problemu, tylko zaczął kopcić i sprawdziłem olej. Okazało się go za dużo i czuć było benzynę. Zauważyłem tylko że jeszcze gorzej palił na ciepłym niż na zimnym i miał trochę mniej mocy niż tamtego sezonu )
    jack63 napisał:
    Paliwo w oleju wynika z tego, że nie jest spalane, bo brak iskry lub wypadają zaołony z innych przyczyn. Szczególnie mocno objawia się to zimą lub przy krótkich jazdach gdy cały czas pracuje ssanie.
    Podejrzewam nadpalenie przylgni zaworowych. Trzeba by rozebrać głowicę i docierać zawory o ile stan przylgni jeszcze na to pozwoli.

    Skuter używam dość intensywnie od kwietnia to raczej takie problemy wystąpiły by na początku.

    Jutro jeszcze rozbiorę gaźnik i zobaczę co go boli.
  • Poziom 16  
    Adzik_PL napisał:
    Witam, otóż mam problem z skuterem 4t bo zauważyłem, że w oleju jest paliwo. Myślałem że to wina pierścieni ale po zdjęciu głowicy z cylindrem okazało się, że z pierścieniami i cylindrem jest wszystko ok przynajmniej na moje oko. Sprawdziłem szczelność zaworów przez wlanie benzyny do komory spalania i benzyna po pewnym czasie spłynęła (zdj. cylindra, tłoka i głowicy na dole).
    [/img][/url]


    Napisałem Ci jak sprawdzić szczelność zaworów. To co zrobiłeś to sprawdzałeś uszczelnienie tłoka w cylindrze, a paliwo uciekło do miski olejowej poprzez zamki na pierścieniach. Jak już tyle rozebrałeś to ściągnij jeszcze pierścienie z tłoka i włóż je do cylindra. Luz na zamku powinien być minimalny (przyjmuje się grubość żyletki), a z gaźnikiem na razie daj sobie spokój, najważniejsza jest kompresja.
  • Poziom 42  
    Sprawdź jeszcze filtr powietrza.
    Przyczyną wypadania zapłonów i paliwa w oleju może być właśnie zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna wytwarzana przez gaźnik. Choć z reguły jest splot zdarzeń wzajemnie na siebie wpływająch.
  • Poziom 5  
    Dobrze to jutro sprawdzę te pierścienie i filtr. I czy nie lepiej już kupić nowy tłok z pierścionkami i założyć i do tego nowe zawory i je dotrzeć?
  • Poziom 16  
    Adzik_PL napisał:
    Dobrze to jutro sprawdzę te pierścienie i filter. I czy nie lepiej już kupić nowy tłok z pierścionkami i założyć i do tego nowe zawory i je dotrzeć ?

    Zanim dokonasz zakupu sprawdź gładź w cylindrze oraz gniazda zaworowe i grzybki, ale najpierw zrób to o czym pisałem powyżej.
  • Poziom 16  
    Adzik_PL napisał:
    Dobrze to jutro sprawdzę te pierścienie i filtr. .....

    Jakie postępy w diagnozie i remoncie silnika ?