Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozrusznik żurawia jezdniowego SENNEBOGEN 735

19 Lip 2019 23:51 576 23
  • Poziom 6  
    Witam, problem dotyczy rozrusznika CUMMINS WET 24V 4kW w żurawiu jezdniowym SENNEBOGEN 735 rok prod 2016. Rozrusznik po cofnięciu kluczyka w stacyjce "klei" to znaczy blokuje się kręci cały czas, a czasem w ogóle nie zadziała... W porozumieniu z mechanikami eliminujemy usterkę układu elektrycznego w maszynie, gdyż rozrusznik po zdemontowaniu i uruchomieniu "na krótko" na stole zachowuje się dokładnie tak samo, blokuje się po załączeniu elektromagnesu, nie reaguje na odłączenie cienkiego kabla od wzbudzenia cewki, kręci cały czas dopóki nie odłączymy głównego grubego kabla od masy lub plusa.
    Co ciekawe, serwisy które zajmują się regeneracją rozruszników rozkładają ręce! Brak części zamiennych. Mechanikom którzy odpowiadają za naprawę maszyny pozostaje tylko serwis, a serwis wymienia cały rozrusznik na nowy. Sytuacja powtarza się po mniej więcej pół roku. Maszyna pracuje w systemie dwuzmianowym tzn 16 godzin dziennie, czasem nawet więcej.
    Czy miał już ktoś z czymś podobnym do czynienia? Jeżeli tak proszę o pomoc i kontakt. W grę wchodzi ewentualne dopasowanie innego rozrusznika markowego typu BOSCH, DENSO.
    Będę wdzięczny za pomoc
    Posiadam więcej zdjęć...
    Rozrusznik żurawia jezdniowego SENNEBOGEN 735 Rozrusznik żurawia jezdniowego SENNEBOGEN 735
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Orginalne rozruszniki do cumminsów (montowane w New Holland,Cat,)kosztują maxymalnie 250 funtow angielskich.Po polskiemu to jest ok 1200zł.Maszyna pracuje 16 godzin dziennie to chyba zarobi tyle by raz w roku wydać 1200zł?Jest dużo zamienników(np. Sparex) ale kosztują więcej jak połowe ceny oryginalnego a w tym przypadku nie wiem jak długo będzie działal.
    Ja bym kupil orginał a równolegle do połączen prądowych podłączył jeszcze jeden stycznik elektromagnetyczny plus koniecznie układ gasikowy RC by wygasić iskrzenie i łuk el. na zestykach prądowych.
    Mysle że mechanik w waszej firmir to wie ale najczęstrzą przyczyną szybkiego wypalania się zestyków prądowych jest za silne dokręcanie kabla prądowego na elektrowłaczniku,lub dokręcanie nakrętki na srubie połączeniowej(jeśli jest). Wciągana jest wtedy ta sruba w głąb plastykowej izolacji.Łeb tej sruby jest zestykiem i zwora nie siada jak powinna iskrząc i ciągnąc łuk el.
  • Poziom 6  
    Maszyn w firmie są trzy sztuki więc do każdej co pół roku kupować nowy rozrusznik??? Na obudowie rozrusznika jest podany moment dokręcenia śrub i dociągane są zgodnie z instrukcją eksploatacji....

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ale o tym styczniku właśnie też myślałem odłączał by zasilanie po puszczeniu kluczyka ale czy taki 500A 24v od np.wyciągarki samochodowej wystarczy?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Coś słabo szukali w tym serwisie. https://as-pl.com/p/S6225S masz tam dostępny nowy element elektromagnes wprawdzie chiński ale daję radę.
  • Poziom 6  
    decybel91 Ogromne dzięki jestem winny kufel zimnego piwka Jeżeli kolega preferuje :lol:
    będę zamawiał potrzebne części, dodatkowo założymy stycznik żeby odłączał stały plus od akumulatora
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    JACOR12 napisał:
    Ale o tym styczniku właśnie też myślałem odłączał by zasilanie po puszczeniu kluczyka ale czy taki 500A 24v od np.wyciągarki samochodowej wystarczy?


    Kup taki od wózka bateryjnego 24v te od wyciągarek to badziew.
  • Poziom 6  
    Tylko że te styczniki od wózków które oglądałem mają po 150 200 AMPS czy to wystarczy dla rozrusznika o mocy 4,7kW?
    Stycznik od wyciągarki może przenieść prąd rzędu 500 A .. przynajmniej taj podają na aukcjii na alledrogo ...
  • Poziom 43  
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Poo pierwsze zidentyfikuj usterkę, potem działaj, jak nie możesz znaleść to podeślij rozrusznik zepsuty.

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Możesz zainstalować kontrolkę na wirnik rozrusznika z brzęczykiem w celu wiadomym.
  • Poziom 6  
    Zmontujemy na nowych częściach i dołożymy stycznik taki jak kolega podaje od wózka 100 A i przetestujemy ,zobaczymy co będzie ,tematu nie zamykam dam znać co się będzie działo po zmontowaniu ,ale to po urlopie
    Serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc
    Pozdro
  • Poziom 6  
    Witam, firma (kontakt do firmy otrzymałem od decybel91)do której zwróciłem się o części do mojego rozrusznika stwierdziła iż część jest nie dostępna lub przyjęta pod innym numerem .. Pozostaje zakup nowego rozrusznika o podobnych parametrach ,takiego do którego będą dostępne części...Więc wracamy do punktu wyjścia ...Nadal szukam pomocy
  • Poziom 25  
    Jak chcesz to podeslij rozrusznik zepsuty, znajdę w nim usterkę. Lubię takie wyzwania.
  • Poziom 31  
    W elektromagnesie do śruby ze stykiem gdzie podłączony jest silnik rozrusznika jest też dołączony jeden koniec uzwojenia elektromagnesu.
    Odłącz ten cienki przewód od uzwojenia i wstaw diodę 20A tak aby płynął prąd z elektromagnesu przez silnik rozrusznika do masy a w drugą stronę żeby blokowała go dioda.
    Można zamiast diody wstawić przekaźnik.
  • Poziom 6  
    Witam , ewentualne wysłanie rozrusznika do stasiekb100 muszę uzgodnić z przełożonym, a z tą diodą to dobry pomysł tylko poprosił bym Megawe o jakiś delikatny schemacik jak to podłączyć i w którym kierunku ustawić zaporowo.
  • Poziom 31  
    Odkręć nakrętkę z tyłu elektromagnesu pod którą jest blaszka a do niej jest przylutowany cienki przewód od elektromagnesu, rozlutuj to połączenie, obróć blaszkę, dokręć nakrętkę.
    Do blaszki dolutuj przewód i połącz go ze stykiem 30 przekaźnika. Odlutowany drucik z uzwojenia przedłuż przewodem i połącz ze stykiem 87 przekaźnika. 85 połącz do masy a 86 do styku 50 na elektromagnesie na który przychodzi prąd ze stacyjki na rozruch.
    Druga opcja:
    Pomiędzy tą blaszkę a drucik z elektromagnesu można też wstawić samą diodę, na 24V wystarczy 10A, katodą do tej blaszki.
  • Poziom 6  
    Szanowny kolego Megawe przesyłam zdjęcia rozrusznika ... jest dość nie typowy ...i nadal nie za bardzo rozumiem do czego miała by służyć ta dioda lub przekaźnik ? Rozrusznik żurawia jezdniowego SENNEBOGEN 735 Rozrusznik żurawia jezdniowego SENNEBOGEN 735 Rozrusznik żurawia jezdniowego SENNEBOGEN 735
  • Poziom 31  
    Rozrusznik żurawia jezdniowego SENNEBOGEN 735

    Fabrycznie wyjście prądowe z rozrusznika, oznaczyłem liczbą 30 jest połączone z wyjściem z cewki z elektromagnesu, które oznaczyłem 87.
    Należy to połączenie rozłączyć i wstawić przekaźnik, który będzie łączył 30 z 87 tylko w chwili gdy będzie płynął prąd ze stacyjki do cewki elektromagnesu na styk oznaczony 65.
    Styki oznaczyłem liczbami, które są na przekaźniku.
    30 przekaźnika z wyjściem prądowym z silnika rozrusznika
    87 przekaźnika połączyć z odłączonym drutem z cewki elektromagnesu ozn. 87
    86 przekaźnika ze stykiem gdzie jest podłączony przewód ze stacyjki
    85 do masy
  • Poziom 31  
    Cytat:
    rozrusznik po zdemontowaniu i uruchomieniu "na krótko" na stole zachowuje się dokładnie tak samo, blokuje się po załączeniu elektromagnesu, nie reaguje na odłączenie cienkiego kabla od wzbudzenia cewki, kręci cały czas dopóki nie odłączymy głównego grubego kabla od masy lub plusa.


    możliwe, że elektromagnes jest 12V. Przypuszczam, że prąd na elektromagnes po wyłączeniu stacyjki płynie z silnika rozrusznika z dolnej śruby.

    Dodano po 3 [godziny] 21 [minuty]:

    Rozrusznik żurawia jezdniowego SENNEBOGEN 735

    Fabrycznie wyjście prądowe z rozrusznika, oznaczyłem liczbą 30 jest połączone z wyjściem z cewki z elektromagnesu, które oznaczyłem 87.
    Należy to połączenie rozłączyć i wstawić przekaźnik, który będzie łączył 30 z 87 tylko w chwili gdy będzie płynął prąd ze stacyjki do cewki elektromagnesu na styk oznaczony 50.
    Styki oznaczyłem liczbami, które są na przekaźniku.
    30 przekaźnika z wyjściem prądowym z silnika rozrusznika
    87 przekaźnika połączyć z odłączonym drutem z cewki elektromagnesu ozn. 87
    86 przekaźnika ze stykiem gdzie jest podłączony przewód ze stacyjki 50
    85 do masy

    Dodano po 4 [minuty]:

    Megawe napisał:
    Rozrusznik żurawia jezdniowego SENNEBOGEN 735

    Fabrycznie wyjście prądowe z rozrusznika, oznaczyłem liczbą 30 jest połączone z wyjściem z cewki z elektromagnesu, które oznaczyłem 87.
    Należy to połączenie rozłączyć i wstawić przekaźnik, który będzie łączył 30 z 87 tylko w chwili gdy będzie płynął prąd ze stacyjki do cewki elektromagnesu na styk oznaczony 50, 86.
    Styki oznaczyłem liczbami, które są na przekaźniku.
    30 przekaźnika z wyjściem prądowym z silnika rozrusznika
    87 przekaźnika połączyć z odłączonym drutem z cewki elektromagnesu ozn. 87
    86 przekaźnika ze stykiem gdzie jest podłączony przewód ze stacyjki 50
    85 do masy
  • Poziom 6  
    AAAA już rozumiem :D w porządku dziękuję za podpowiedź i będziemy próbować
    Po podłączeniu dam znać co i jak
  • Poziom 6  
    Witam ponownie, problem "klejenia" się rozrusznika został rozwiązany, w porozumieniu z elektrykiem sprawdziliśmy uzwojenie automatu wypychającego bendix ,odłączyliśmy oryginalną blaszkę łączącą końcówkę uzwojenia elektromagnesu była ona połączona ze złączem silnika rozrusznika (podejrzewamy że z tego miejsca pobierał masę) ,dolutowany został przewód od tej końcówki uzwojenia elektromagnesu i podłączony bezpośrednio do masy rozrusznika (pod śrubę mocującą) i SUKCES Rozrusznik działa poprawnie,
    Nadal jednak szukam częsci do tego rozrusznika gdyż mam do naprawy kolejny w którym bendix przepuszcza ,nie łapie za każdym razem .. Dziękuję wszystkim, i proszę o namiar na części do tego rozrusznika
  • Poziom 31  
    Zmierz natężenie prądu jaki płynie ze stacyjki do elektromagnesu.
  • Poziom 43