Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane II 1.6 16V - Błąd katalizatora (p0420) po wymianie katalizatora

Lovecraft75 20 Jul 2019 13:42 5322 7
  • #1
    Lovecraft75
    Level 2  
    Potrzebuje pomocy, bo mechanicy rozkładają ręce.
    Wyskoczył mi check. Po podpięciu do kompa p0420 - mała sprawność katalizatora. Zdecydowałem się na wymianę i kupiłem polski zamiennik JMJ (firma ma dobre opinie). Do tego wymieniłem dwie sondy lambda (diagnostyczną i kontrolną Boscha). Po wymianie dalej pojawia się błąd p0420. Po skasowaniu i przejechani kilkudziesięciu kilometrów znowu wyskakuje błąd. Samochód przejechane ma 245 000. Co może być przyczyną pojawiania się błędu?
  • #2
    adamski123
    Level 21  
    Witam jaki założyłeś katalizator EURO 3,EURO4
  • #3
    jurekk55
    Level 36  
    1Sprawdź poprawność zamiennika
    2 Poczytaj sobie o warunkach wygenerowania tego błędu
    3 Podaj typ sprzętu którym diagnozowano auto
  • #4
    Lovecraft75
    Level 2  
    Zamiennik spełnia tak jak Megane II 1.6 normę euro 3. To zamiennik oryginału 8200189514 > JMJ 1091254. Teraz błąd wyskoczył mi poprzez kontrolę interfejsem ELM327 > apka Piston, ale jak podjadę do warsztatu to błąd się powtarza ka każdym kompie, również clipie. Przed założeniem katalizatora miałem ten sam błąd. Z tym, że dodatkowo zapalała się kontrolka check engine. Teraz kontrolka się nie zapala tylko wyskakuje błąd. Po skasowaniu przejadę 200-300 km i znowu to samo. Cały układ zapłonowy sprawny. Sprawdzany przez elektryka samochodowego. On nie wie dlaczego wyskakuje błąd P0420.
  • #6
    jurekk55
    Level 36  
    Lovecraft75 wrote:
    On nie wie dlaczego wyskakuje błąd P0420.


    To zapytaj go (tego "mechanika") dlaczego sterownik czepia się części auta która nie ma żadnego czujnika, a pracę katalizatora monitoruje kilka czujników przed i jeden za katalizatorem.
    Czary jakieś?
  • #7
    Lovecraft75
    Level 2  
    Panowie, w ostatni zaczęły się zwiększać obroty na biegu jałowym. To musi być powiązane z błędem katalizatora, ponieważ kiedy kasuje błąd, po raz kolejny on wyskakuje po zwiększeniu się obrotów na biegu jałowym. Moim ostatnim pomysłem była wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Niestety nie pomogło. Macie jeszcze jakieś pomysły?
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Lovecraft75 wrote:
    spełnia ... normę euro 3

    Czyli żadną. Sprawne silniki się w euro 3 mieszczą i bez katalizatora.