Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa B 1.0 2000 - Nie działa klimatyzacja

qwazarpl 20 Jul 2019 16:41 2049 20
  • #1
    qwazarpl
    Level 20  
    Opel Corsa 1.0 rocznik 2000.

    Po włączeniu klimatyzacji nie zaskakuje sprzęgło sprężarki.
    Napięcie na kostce zasilającej sprężarkę około 12V.
    Zmierzyłem przewody wychodzące ze sprężarki i mam 0,00 Ohm.

    Czy dobrze myślę, że uszkodzone jest uzwojenie elektromagnesu?
  • Helpful post
    #2
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    qwazarpl wrote:
    Zmierzyłem przewody wychodzące ze sprężarki i mam 0,00 Ohm.
    Naprawde ? To już bezpiecznik kompresora by się spalił. Sprawdź przez szeregowe podłączenie żarówki 12V/21W . Jeżeli zaświeci, po załączeniu się klimatyzacji - zacięte (mechanicznie) elektrosprzęgło.
  • #3
    qwazarpl
    Level 20  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    qwazarpl wrote:
    Zmierzyłem przewody wychodzące ze sprężarki i mam 0,00 Ohm.
    Naprawde ? To już bezpiecznik kompresora by się spalił. Sprawdź przez szeregowe podłączenie żarówki 12V/21W . Jeżeli zaświeci, po załączeniu się klimatyzacji - zacięte (mechanicznie) elektrosprzęgło.


    Auto kupiłem dosłownie przedwczoraj.
    Być może, że bezpiecznik padł, założono nowy ale odcięto kable sprężarki.
  • #5
    qwazarpl
    Level 20  
    Jeśli faktycznie jest zacięte mechaniczne sprzęgło, to da się to naprawić?
    Jeśli tak, to jak?
  • Helpful post
    #6
    Jackall
    Level 27  
    Rozebrać i wymienić co trzeba.
  • #7
    qwazarpl
    Level 20  
    Jackall wrote:
    Rozebrać i wymienić co trzeba.

    Tak konkretniej co należy zrobić?
  • Helpful post
    #8
    Aleksander_01
    Level 42  
    qwazarpl wrote:
    Tak konkretniej co należy zrobić?


    A tak konkretniej to co się zepsuło?
    Jak masz zablokowaną sprężarkę to tylko wymiana na inną (używka, po regeneracji itp). Jacyś nieźli spece "odłączyli" tę sprężarkę.
  • #9
    qwazarpl
    Level 20  
    Handlarz... mógł zrobić cuda.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Aleksander_01 wrote:
    qwazarpl wrote:

    Tak konkretniej co należy zrobić?


    A tak konkretniej to co się zepsuło ?
    Jak masz zablokowaną sprężarkę to tylko wymiana na inną (używka , po regeneracji itp). Jacyś nieźli spece "odłączyli" tę sprężarkę.


    Napisałem wyżej.
    Napięcie na sprężarkę jest, ale się nie włącza. Nie zaskakuje sprzęgło sprężarki.
  • Helpful post
    #10
    Aleksander_01
    Level 42  
    No to jak nie zaskakuje to masz przerwę w uzwojeniu cewki elektromagnesu, lub zbyt duża szczelina między tarczą a kołem pasowym. Innych rozwiązań nie ma.
    Te 12 V to jak mierzyłeś i czym (miernikiem czy przynajmniej 21 W żarówką) ?

    Ostatnia rada przed wyjazdem (gdy chcesz sam naprawić)
    po pierwsze zobacz czy sprężarka się kręci - pokręć za tarczę umieszczoną za kołem pasowym (powinno dać się kręcić z niedużymi oporami).
    Wymiana sprzęgła - musisz mieć szczypce do pierścieni Segera. Po odkręceniu tarczy (nie pogub podkładek dystansowych jeżeli są) , zdejmij Seger a potem ściągnij koło pasowe. Teraz będzie większy Seger który trzyma cewkę. Identyczna operacja jak wcześniej.
    Montaż musisz wykonać bardzo starannie, Segery osadcze powinny idealnie zająć swoje miejsce.
    Powodzenia.
  • Helpful post
    #11
    ociz
    Moderator of Cars
    qwazarpl wrote:
    Napięcie na sprężarkę jest

    Tego nie wiadomo, bo źle mierzysz.
  • #12
    qwazarpl
    Level 20  
    Mierzę miernikiem, więc niby czemu źle?
    Od strony mechanicznej bez problemu dam sobie radę.
    Narzędzia i doświadczenie jest.
    Zdemontuje cała sprężarkę, rozszczelniając układ chłodzenia, ponieważ poprzedni właściciel dla sprawdzenia jego działania napełnił go powietrzem.
  • Helpful post
    #13
    ociz
    Moderator of Cars
    Źle bo miernikiem. Po za tym nawet jeśli jest + to jeszcze masa idzie przez termo-włącznik przy skraplaczu.
    Praca sprężarki bez czynnika = praca bez smarowania.
  • #14
    qwazarpl
    Level 20  
    Dalej nie rozumiem dlaczego mierzenie napięcia miernikiem jest błędem?
    Dwa przewody zasilające sprężarkę mają 12V, więc zasilanie cewki jest.
    U mnie końcówka masująca na obudowie sprężarki była bez przewodu, więc dorobiłem przewód i zmasowałem z karoserią.
  • Helpful post
    #15
    grala1
    VAG group specialist
    Podam Ci taki przykład czemu pomiar miernikiem jest niepewny.
    Podłącz do akumulatora dwa przewody a na końcu jednego podłącz w szereg rezystor np 1Mohm. Sprawdź teraz miernikiem czy masz 12V. Teraz Podłącz żarówkę i zobacz czy zaświeci.
    Kolejny przykład to zaśniedziałe klemy akumulatora - jest OK a jak chcesz kręcić rozrusznikiem to tylko cyka elektromagnes bo zbyt niskie napięcie.
    Istnieje coś takiego jak spadek napięcia na rezystancji a z prawa Ohma wiemy że zależy on od przepływającego prądu.
    Miernik pobiera uA, sprzęgło bierze A wiec zamiast tych 12V co pokazuje miernik może być tam już 5V a nie 12V.
    Można mierzyć miernikiem ale gdy cewka sprzęgła jest podpięta do instalacji auta. Taki pomiar jest pewny.
    Tutaj nie mamy pewności że jest spadek napięcia i przez to sprzęgło nie działa.
  • #16
    qwazarpl
    Level 20  
    Teraz odpaliłem auto, włączyłem klimatyzacje i napięcia na przewodzie zasilającym sprężarkę brak.
    Może temu, że zimny silnik?

    Przewody są dwa, brązowy i żółto brązowy.
    Między przewodem żółto brązowym a + akumulatora jest około 14V.

    Który przewód to + zasilania sprężarki?

    Że sprężarki zaś wychodzą przewody brązowy u czarno biały.
    Na logikę muszę połączyć brązowy z brązowym, a czarno biały z żółto brązowym

    Edit.
    Szacun dla Was panowie.
    Podłączyłem zespół prostownikowu, brązowy do +, czarno biały do - i...cewka zaskakuje.
    Robiłem to na wszelki wypadek z odpietym akumulatorem.

    Wcześniej było napięcie, teraz nie ma, więc sprawdziłem bezpieczniki.
    Okazało się ze, niebieski bezpiecznik, czwarty od prawej na dole jest przepalony.
    Wymieniłem na nowy, odpaliłem silnik, włączyłem klimatyzacje i napięcie jest.
    Podłączyłem do przewodu sprężarkę i o dziwo działa.
    Zrobiłem to tylko na chwilę, ponieważ nie mam 100% pewności, że w układzie jest czynnik chłodzący.
    Jak pisałem wcześniej, poprzedni właściciel mówił że dla sprawdzenia szczelności, nabito powietrze.
  • #17
    jack63
    Level 43  
    qwazarpl wrote:
    poprzedni właściciel dla sprawdzenia jego działania napełnił go powietrzem.

    Dobre... idiotów nie sieją. Sami się rodzą.
    Chcesz włączyć sprężarkę na powietrzu w środku układu chłodniczego???
  • #19
    qwazarpl
    Level 20  
    jack63 wrote:
    qwazarpl wrote:
    poprzedni właściciel dla sprawdzenia jego działania napełnił go powietrzem.

    Dobre... idiotów nie sieją. Sami się rodzą.
    Chcesz włączyć sprężarkę na powietrzu w środku układu chłodniczego???


    Jeszcze taki głupi nie jestem.
    Włączyłem tylko dla sprawdzenia czy sprężarka zaskoczy, dosłownie na dwie sekundy.
  • #20
    jack63
    Level 43  
    Spuszczczaj to powietrze i rób próżnię. Niech stoi na niej trochę i pompa znowu. Pasowało by pogonić wilgoć ciepłym azotem na zmianę z próżnią.
    Nie wiem czy to pomoże? :cry:
    Zamiasy azotu można użyć argonu. Jest z reguły łatwiej dostępny w warsztatach.
  • #21
    qwazarpl
    Level 20  
    Skontaktowałem się że sprzedawcą i układ nie jest napełniony powietrzem, tylko jakimś gazem typu propan.