Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda CRV IV USA zamarzający parownik

21 Lip 2019 07:10 459 27
  • Poziom 3  
    Dzień dobry,
    Jestem posiadaczem Hondy CRV IV 2013r. benzyna 2,4 wersja z USA i mam problem z klimatyzacją. Sprężarka pracuje ciągle, nie wyłącza się przez co po kilku minutach zamarza parownik. Efekt jest taki, że w aucie przy włączonej klimie zaczyna się nagle robić duszno. Autoryzowany serwis Hondy nie miał pomysłu na naprawę. Stan czynnika byl sprawdzany i jest w normie. W serwisie wstawili mi manualny wyłącznik sprężarki żebym co kilka minut ją wyłączał w celu odmarźnięcia parownika. Panowie przypuszczają, że być może to wina komputera wtrysku paliwa - koszt ok. 6000zł ale pewności nie mają. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc w diagnozie.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    Wypadł lub nie podpięty czujnik temperatury parownika. Nie Znam tego modelu ale może widać parownik przez filtr kabinowy?
  • Poziom 43  
    To jedź do polecanego elektronika niech zrobi co trzeba. ASO to dno.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 29  
    Popieram ASO to piekne ściany piękne maszyny i puste łby. Czy ty autorze miałeś klimatronik podpięty do komputera i diagnozowany? Jak auto po gwarancji to takie bzdety ogarnia byle jaki janusz elektryk.
  • Poziom 3  
    Nie posiadam gwarancji. Byłem również w serwisie, który zajmuje się wyłącznie klimatyzacją. Również nie mają pomysłu. Czy klimatronic był podpięty pod komputer tego nie wiem ale podobno sprawdzali wszystko. Dziękuję za odpowiedzi. Będę szukał elektronika.
  • Poziom 3  
    Tak. Poprzedni właściciel sprowadził uszkodzone i naprawiał w Polsce.
  • Poziom 3  
    Gdzie mogę ustalić jaki jest skład gazu?
  • Poziom 43  
    A skąd problem jest w czujniku parownika, litości jak można być tak tępym jak ci z sraso.
  • Poziom 38  
    To nie jest związane z tym, jakie są udziały propanu i butanu w LPG.
    Jak parownik zamarza to znaczy, że nie dostaję tyle ciepła z układu chłodzenia silnika ile potrzebuje. trzeba sprawdzić jak włączony jest do układu chłodzenia parownik (reduktor).
    Nieaktualne - przepraszam, nie doczytałem, że to chodzi parownik klimatyzacji.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.14. Nie wysyłaj wiadomości nie związanych z tematem .

  • Poziom 43  
    wacek.wacek napisał:
    Nie sadzisz ze skaner by wyrzucił błąd czujnika?

    Dlatego pisze że to tępisze były , błędu nie było bo czujnik może leżeć obok parownika .

    Po drugie wydajność chłodnicza układu jest na tyle wysoka że bez udziału tego czujnika parownik właśnie będzie ZARASTAŁ lodem !!!!!

    Co może doprowadzić do uszkodzenia sprężarki z powodu zachłyscnięcia się cieczą.
  • Poziom 42  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    problem jest w czujniku parownika,

    Jakim czujniku? Napisz dokładniej.
    Znasz to auto? Wiesz jak jest tam rozwiązane zabezpieczenie przed zamaraniem parownika?
    Na 99% robił klimę jakiś wacek i jest tam coś innego niż R134a lub mieszanka "firmowa".
    Upuścić maluteńką ilość " czynnika" od strony LP do woreczka i bardzo ostrożnie na odległość zapalić.
  • Poziom 43  
    Przecież w parametrach sterownika widać jaka jest temp.parownika.
  • Poziom 29  
    A może po prostu zawór rozprezny sie skończył. Teoretycznie przy powrocie z parownika dużego chłodu powinien zamykać sie po stronie HP. Wtedy cisnienie rośnie w układzie i wysterowana jest sprężarka. Takie tam gdybanie.
  • Poziom 42  
    wacek.wacek napisał:
    A może po prostu zawór rozprezny sie skończył. Teoretycznie przy powrocie z parownika dużego chłodu powinien zamykać sie po stronie HP. Wtedy cisnienie rośnie w układzie i wysterowana jest sprężarka. Takie tam gdybanie.

    Tak gdbanie... i to teoretyczne(!).
    Tak się dziwnie składa że diagnozowanie układów chłodniczych na tym polega. Trzeba jednak mieć właśnie teoretyczne podstawy działania automatyku chłodniczej, a przede wszystkim rozpoznać co w ukkładzie jest zamontowane.
    Brak zrozumienia działania TZR, o ile on tam jest, prowadzi do błędnych wniosków.
    TZR nie "widzi chłodu" tylko ma stabilizować PRZEGRZANIE! Ciekawe ilu "nabijaczy klim" wie co to jest przegrzanie??? A przede wszystkim jak się zachowa układ gdy parametry termodynamixzne czynnika w układzie nie są tymi do których TZR jest projektowany.
    Jednak zabezpieczenie przed zalodzeniem parownika powinno być i zadziałać, bo jak sądzę, nie jest czysto ciśnieniowe. Albo jest coś uszkodzone albo po prostu "podparte" aby jakoś działało.
    Pewnie temperatura powietrza na wylocie z kratek była ujemna, co głupcy uważają za objaw super pracy układu...
  • Poziom 43  
    Mi kiedys czujnik wypadł wisiał sobie i objaw j.w. Niedopatrzenie po prostu.
  • Poziom 29  
    Poprzednicy ktòrzy diagnozowali auto oleli temat. Autorze spròbuj chłodzić się nie włączając obiegu zamkniętego i podawanie ciepłego powietrza z zewnątrz. Czy będzie zamarzać wtedy.

    Dodano po 30 [minuty]:

    Masz tu zawór rozprężny. W malej dziurce jest lrzegroda sterowana mieszkiem przy dużej dziurce. Jak w dużej za ciepło lub za chłodno to przegroda się zamyka lub otwiera.
  • Poziom 42  
    andrzej20001 napisał:
    Mi kiedys czujnik wypadł wisiał sobie i objaw j.w.

    Tobie wypadł, a fohofcy mogli go celowo "unieszkodliwić" aby nie bruździł.
    Jak oisali koledzy trzeba podejrzeć jego wskazania i zweryfikować z rzeczywistością.
  • Poziom 43  
    Tak crv 4 ma czujnik na parowniku. WIęc do dzieła warsztaty, a Ty Corol 1 wiesz co diagnozować.
  • Poziom 42  
    wacek.wacek napisał:
    Masz tu zawór rozprężny. W malej dziurce jest lrzegroda sterowana mieszkiem przy dużej dziurce. Jak w dużej za ciepło lub za chłodno to przegroda się zamyka lub otwiera

    Kogo chcesz uczyć i to jeszcze ssmemu nie wiedząc o co chodzi???
    Poczytaj sobie o termostatycznym zaworze rozprężnym i nie opowiadaj głupot!
    Żaden, nawet super sprawny" TZR nie zabezpieczy przed zamrożeniem parownika w ŻADNYM układzie chłodniczym! Nie taka jego rola! Od tego są inne elementy automatyki.
  • Poziom 3  
    Spróbuję wyłączyć obieg zamknięty i podawać powietrze z zewnątrz. Dodam, że gdy nagle zaczyna się robić duszno w aucie bardzo słabo dmucha z kratek nawiewu, jak na poziomie minimalnym ustawienia nawiewu.
  • Poziom 43  
    Jak klimatronic nie ma info z czujnika o za niskiej temp to chłodzi spreżarką "do bólu" aż zamarza parownik. Bazuje na informacji która jest błędna. Aż taki inteligent nie jest aby wiedział że czujnik jest uszkodzony lub wyjęty. Po to my jesteśmy by to zweryfikować.