Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel meriva a 1.6 16V 2003r. - Brak zasilania na pinie 86 przekaźnika pompy pali

21 Jul 2019 13:04 1269 7
  • Level 3  
    Witam,
    Posiadam Opla merivę z 2003r. 1.6 16V od tygodnia borykam się z następującym problemem:
    Auto nie chce odpalać po dłuższym postoju (po nocy). Jak już jakimś cudem odpali, to później do końca dnia nie ma problemu.
    Dzisiaj męczę się już 5 godzin i brak mi już pomysłu stąd ten post.
    Problemem jest to, że pompa paliwa nie dostaje prądu i się nie uruchamia.
    Pompa wymontowana, sprawdzona, sprawna i zamontowana z powrotem.
    W gnieździe przekaźników masa na pin 85 z komputera dochodzi podczas kręcenia rozrusznikiem. Stały plus z akumulatora na pin 30 jest.
    Problemem jest to, że podczas kręcenia rozrusznikiem nie dochodzi plus na pin 86.
    Bezpieczniki sprawdzone, dobre.
    Posiadam schemat, ale nie bardzo mogę rozszyfrować jaka jest droga "plusa" do pinu 86 podczas kręcenia rozrusznikiem.
    Dodam jeszcze, że baterie w kluczyku wymienione i nic nie wskazuje na błąd immo.
    Po zmostkowaniu pinu 86 z 87 popma oczywiście się nie włącza, bo do pinu 86 nie dochodzi prąd.
    Po zmostkowaniu pinu 30 z 87 pompa działa...
    Brak mi już pomysłu, może ktoś pomoże, co jeszcze mogę sprawdzić.
    Czy na zasilanie pinu 86 ma też wpływ komputer?
    A ha po podłączeniu OBDII wyskakuje błąd P1230. Błąd - niska prędkość pompy paliwa.
  • Helpful post
    VAG group specialist
    Dziwne jest to co napisałeś. Rozumiem że chodzi o Multeca Z16XE.
    Tutaj przekaznik pompy zasila również wtryskiwacze więc bez działającego przekaźnika auto nie odpali.
    Przekaznik dostaje minusa na 85 z ECU. Plusa dostaje na 86 z bezpiecznika F15 10A.
    Nad przekaźnikiem pompy paliwa masz jeszcze jeden przekaźnik w narożniku, to przekaźnik układu sterowania silnikiem. Ten przekaznik ma stałego plusa z bezpiecznika F2 na 86, masa z ECU na 85 kiedy ECU dostanie zasilanie ze stacyjki. Wtedy to ten przekaznik z nogi 87 podaje zasilanie na EGR itp i również na bezpiecznik F15 który to zasila mogę 86 przekaźnika pompy paliwa.
    Mam nadzieje że jest to zrozumiale.
  • Level 3  
    grala1 wrote:
    Dziwne jest to co napisałeś. Rozumiem że chodzi o Multeca Z16XE.
    Tutaj przekaznik pompy zasila również wtryskiwacze więc bez działającego przekaźnika auto nie odpali.
    Przekaznik dostaje minusa na 85 z ECU. Plusa dostaje na 86 z bezpiecznika F15 10A.
    Nad przekaźnikiem pompy paliwa masz jeszcze jeden przekaźnik w narożniku, to przekaźnik układu sterowania silnikiem. Ten przekaznik ma stałego plusa z bezpiecznika F2 na 86, masa z ECU na 85 kiedy ECU dostanie zasilanie ze stacyjki. Wtedy to ten przekaznik z nogi 87 podaje zasilanie na EGR itp i również na bezpiecznik F15 który to zasila mogę 86 przekaźnika pompy paliwa.
    Mam nadzieje że jest to zrozumiale.


    Dzięki, teraz mi dużo rozjaśniłeś. Czyli muszę sprawdzić czy na tym przekaźniku wyżej (układu sterowania silnikiem) na pinie 87 jest napięcie po przekręceniu stacyjki.
    Masz rację auto oczywiście nie odpala, bo nie działają wtryski i pompa. (W poprzednich dniach jakoś mi się go udało odpalić, ale to raczej przypadek niż wynik mojej naprawy).
    Obawiam się, że może się coś dziać z ECU, może raz podaje masę na ten pin 85 przekaźnika sterowania silnikiem, a raz nie.
    Zaraz to zweryfikuję i napiszę jaka jest sytuacja.

    Dodano po 50 [minuty]:

    Sprawa wygląda tak: Wyjąłem ten przekaźnik sterowania i na pinie 30 jest plus, na pinie 86 takze jest plus, natomiast po podlaczeniu minusa z diody diagnostycznej do gniazda pinu 85 i plusa do plusa akumulatora, przy kręceniu rozrusznikiem dioda ta sie ledwo żarzy, czyli na pewno nie ma 12V i teraz pytanie jaka może być tego pczyczyna? Teoretycznie mogę zmostkować pin 86 z 87 z wyjetym przekaznikiem sterowania i spróbować odpalić, tylko nie wiem czy się coś nie spieprzy?
  • Helpful post
    Level 16  
    Witam najpierw ecu test elementów wykonawczych sterowanie przekaźnika pompy i spr czy masz sterowanie to od strony testera
    ręcznie piny 30 ,87 to piny główne zasilające pompę piny 86,85 sterujące ,piny 30 i 86 spr żarówką np 21W i masz pewność co do napięcia wysterować możesz przekaźnik żeby nie uszkodzić ecu np przez zwykły próbnik samochodowy żabka do minusa aku próbnik do pinu 85 sterującego i powinien cyknąć przekaźnik a nawet odpalić auto ale masz błąd w ecu od sterowania tego przekaźnika albo kable lub ecu bo to przecież hybryda.
  • Level 3  
    zuzia3521 wrote:
    Witam najpierw ecu test elementów wykonawczych sterowanie przekaźnika pompy i spr czy masz sterowanie to od strony testera
    ręcznie piny 30 ,87 to piny główne zasilające pompę piny 86,85 sterujące ,piny 30 i 86 spr żarówką np 21W i masz pewność co do napięcia wysterować możesz przekaźnik żeby nie uszkodzić ecu np przez zwykły próbnik samochodowy żabka do minusa aku próbnik do pinu 85 sterującego i powinien cyknąć przekaźnik a nawet odpalić auto ale masz błąd w ecu od sterowania tego przekaźnika albo kable lub ecu bo to przecież hybryda.


    Zrobiłem teraz tak:
    Podpiąłem pod nogę 85 przekaźnika sterowania kablem masę z akumulatora, włożyłem ten przekaźnik i auto odpaliło od pierwszego strzała.
    Czyli walnięty ECU albo ten przewód.
  • Level 3  
    Okazało się, że problemem był walnięty sterownik. Elektronik polutował styki w środku, założyłem i auto śmiga. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
  • Level 3  
    Okazało się, że problemem był walnięty sterownik. Elektronik polutował styki w środku, założyłem i auto śmiga. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.