Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel vivaro 2,5 cdti nie ma mocy chodzi jak bez turbiny i kopci na czarno

21 Lip 2019 14:17 282 4
  • Poziom 4  
    Witam jak w temacie 2,5 cdti Vivaro nie ma mocy ,słabo przyspiesza !! zapalona kontrolka ze spiralą ,kopci na czarno z wydechu silnik ma przejechane około 300,000 tyś 2005 r co jest nie tak ,nie pomaga kasowanie błędów .Nie chce popaść w jakieś niepotrzebne koszty może ktoś coś podpowie ??
  • Poziom 22  
    To normalne że w tej sytuacji kopci , nikt ci nie pomoże bo za mało danych podałeś i niczego nie sprawdziłeś , chyba że wróżymy a to EGR a to zapchany filtr DPF a to to a to tamto .
  • Poziom 4  
    co mam sprawdzić i co za dane podać kolego ??

    Dodano po 7 [minuty]:

    dodam że egr i dpf wzór

    Dodano po 6 [godziny] 12 [minuty]:

    To jeszcze ja ,wiem że to mogą być świece wiem to z tego tekstu :
    Do mocniejszych objawów zużycia świec żarowych należy zakwalifikować mocne wibracje jednostki napędowej. Pojawiają się zazwyczaj przy porannym rozruchu.

    Silnik może też szarpać podczas rozpędzania, a kierowca powinien odczuć wyraźny spadek mocy. Jeśli takie symptomy ustępują po rozgrzaniu motoru i powracają przy kolejnym uruchomieniu po całonocnym postoju, w większości przypadków wina leży właśnie po stronie świec. Jest to tekst artykułu ze strony moto.pl wszystko by pasowało ale ten spadek mocy zostaje a w tekscie jest napisane że to po rozgrzaniu ustępuje,jeszcze dodam że kiedyś naprawiał ten samochód elektronik i zrobił coś że przez tydzień chodził jak sie należy ale znów sie coś popsuło turbinke było słychać (ten świst)ładnie przyśpieszał jak na swoją pojemność - to co ,ktoś coś może podpowiedzieć ??
  • Poziom 22  
    Świece mają tu najmniej do powiedzenia bo to służy tylko do rozruchu i wiecej nie grzeją , a w tych temperaturach co teraz to wcale się nie załączaja pomimo że kontrolka tak pokazuje , świece grzeją poniżej 5 stopni celsjusza to tylko przez chwilkę . kopcenia trzeba szukać w np nieszczelnym układzie dolotowym ,wąż interculer potem zawór egr ,zapchany DPF i tak szłoby wymieniać , najlepiej jak ktoś by ci interfejsa podłaczył i podaj błędy
  • Poziom 4  
    Problem rozwiązany ,poszła turbina