Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Żelowe akumulatory kilka pytań. Viron 1000W

Pamkin 22 Jul 2019 10:44 3813 6
Suntrack
  • #1
    Pamkin
    Level 5  
    Hej!!!

    zakupiłem hulajnogę Viron 1000 i zastanawiam się nad wymianą akumulatorów na inne z większą pojemnością, również żelowe ale pojawiło się kilka tematów które przed zakupem nowych chciałbym rozjaśnić.

    Jeśli chodzi o zasilanie hulajnoga ma coś takiego: Typ akumulatorów: 3 x 12 V / 12 Ah - 36V. Czyli jak rozumiem 3 akumulatory żelowe po 12 V i po 4 Ah każdy w układzie szeregowym. Na Botlandzie znalazłem 12v 7ah wymiary się zgadzają więc sama wymiana będzie łatwa natomiast kwestią problematyczną będzie ładowanie... Osobiście najchętniej zrezygnowałbym z tego wbudowanego w hulajnogę dlatego kwestią drugorzędną jest dla mnie to czy po takim updacie to będzie działało, wolałbym wyjmować sobie takie 3 akumulatory i używać odpowiedniego prostownika i teraz moje pytania:

    *Czy jest jakiś sposób żeby dobrze naładować taki układ bez rozpinania i ładowania po kolei tych trzech akumulatorów.
    *Czy istnieją prostowniki które mają możliwość podpięcia 3 osobnych akumulatorów i ładowania ich równolegle.
    *Czy wg. was zasięg wzrośnie proporcjonalnie po takiej zmianie z 15 na powiedzmy te 25 km.
    *Czy jest coś co powinienem wziąć jeszcze pod uwagę

    dziękuję wszystkim za pomoc.
  • Suntrack
  • Helpful post
    #2
    sq9fmc
    Level 28  
    Każdy z akumulatorów ma 12Ah i 12V. Wymiana na 7Ah zmniejszy pojemność. W układzie szeregowym dodajemy napięcia poszczególnych akumulatorów a pojemność całości wyrażona w Ah pozostaje taka jaka jest na pojedynczym aku.
  • Suntrack
  • #3
    Pamkin
    Level 5  
    Czy w takim układzie jest sens stosowania konwertera napięć? NP użyłbym 1 akumulatora 12 v 100 ah? Zakłądacjąc że po przekonwertowaniu miałbym 36 v to 100 ah/ 3 = 33,3 ah a nie 12 ah?
  • #4
    sq9fmc
    Level 28  
    Będzie to trudne zadanie bo pobór prądu ze źródła 12V będzie ponad 3 krotnie większy niż przy napięciu 36V. Myślę, że nie warto modyfikować obecnego rozwiązania opierając się na akumulatorach Pb. Znaczący przyrost zmagazynowanej energii w objętości którą masz do dyspozycji osiągniesz używając nowszych technologii wykorzystujących lit.
  • #5
    Pamkin
    Level 5  
    Fakt, ale jest to też bardzo drogie. Masz może jakąś jakieś dobre stronkę gdzie mają konkurencyjne ceny takich baterii?

    Dodano po 10 [minuty]:

    A orientujesz się jak to by wyglądało z prostownikiem? Koniecznie chciałbym zrezygnować z ładowania hulajnogi tylko i wyłącznie z wbudowaną ładowarką?
  • #6
    morling1
    Level 13  
    Ale kombinujecie, podpinasz je na stole równolegle i ładujesz zasilaczem 12v. Najlepiej takim aby miał kontrolkę czy akumulatory pobierają jeszcze prąd żeby nie ładować w kółko. Tych akumulatorów nie przeładujesz, jak na zasilaczu osiągną 12v to tak po prostu będzie stać bo zasilacz nie pozwoli im się rozładować. Nie stosować prostowników od akumulatora motocykla czy samochodu bo to inne akumulatory i mają około 14v
  • #7
    web69
    Level 32  
    A od kiedy pełne naładowanie żelowego akumulatora pracy cyklicznej to 12V? Przy pracy buforowej to 13,7V a do pracy w hulajnodze, jak każdy akumulator kwasowy 14,4 do nawet 14,8V