Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa D - Trwałe wyłączenie/zablokowanie czujników ciśnienia opon

23 Lip 2019 10:54 771 30
  • Poziom 21  
    Witam!

    Moi rodzice mają Opla Corsę D. Pewnego brzydkiego dnia pod maskę zagościła kuna, efektem czego miałem trochę pracy przy kabelkach. Łajza jedna przegryzła między innymi przewody sterujące wtryskiem. To mam ogarnięte (jak należy, żadnego druciarstwa: odpowiedni splot, lutownica, koszulki termokurczliwej 2 warstwy). Innych uszkodzeń nie znalazłem. No właśnie: nie znalazłem, ale od tamtego czasu system czujników cisnienia opon nie działa. Ile prób kalibracji było robionych, to poezja...
    ASO nie zdołało ogarnąć problemu - dostali JASNĄ INFORMACJĘ, że powodem problemu może być ów bestia z piekła rodem, że może chodzić dosłownie o kabelek. Nie dali rady - poddali się. Stwierdzili, że to wymaga długiej diagnostyki, zażądali za takąż diagnostykę worka pieniędzy (kwota 4-cyfrowa!!!). Generalnie zrobiłem z nimi to, na co zasługiwali: spuściłem na drzewo.

    Efektem tego mamy całkowicie sprawną Corcę z jednym tylko problemem: nie dającym się opanować systemem kontroli ciśnienia w oponach.

    Powiem wprost: BEZ TEGO SYSTEMU ŻYCIE BYŁOBY PRZYJEMNIEJSZE. Gwarancji na auto już nie ma, homologacja dotyczyła producenta. Chciałbym ten system wyłączyć - TRWALE i NIEODWRACALNIE. Pozostaje problem techniczny: JAK? Info o tym zupełnie brak, stąd liczę na pomoc kolegów z forum.

    Nie jestem człowiekiem upośledzonym technicznie, więc gdyby nawet trzeba było dokupić kabelek i wgrać coś z softu, poradzę sobie.

    Jeżeli jest to wiedza tajemna (i winna być chroniona), może ktoś z Wawy lub okolic miałby chcęć poświęcić 10 minut temu tematowi?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    wacek.wacek napisał:
    Zdeaktywowac. Który rok tej corsy.

    2014 kupiony na wyprzedaży w kwietniu 2015. To bodajże końcówka produkcji - ostatnie egzemplarze. Wtedy do salonów "nowa buda" weszła i tego się pozbywali za grosze ;)

    Jak to chol...stwo wyłączyć?
  • Admin grupy komputery
    Nie wiele pomogę przy usterce (nie wiadomo co jest uszkodzone). Przy sprawnym systemie odpinałem wszystkie sensory z kół, wkładałem je do koła zapasowego i dla komputera miały zawsze jednakowe ciśnienie.
    Podsyłam coś do poczytania.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    Próbuję znaleźć jakiś schemat, co i gdzie jest w tej Corsie od TPMS'a... Generalnie wygląda na to, że w komorze silnika tylko antena będzie - tylko gdzie? Reszta pod deską rozdzielczą, więc nie miała szans na spotkanie z kuną

    Dodano po 1 [minuty]:

    wacek.wacek napisał:
    W skanerze w funkcjach tpms sa deaktywacje systemu. Ostatnio c5 2012 wyłączałem.


    Proszę o więcej info - o jaki skaner chodzi? Co potrzebuję mieć, żeby to zrobić? Jakiś kabel diagnostyczny? Jakiś soft?
  • Poziom 21  
    wacek.wacek napisał:
    Tak potrzebujesz np launcha pro3


    Spojrzałem na ceny... Hmm... Nie będę kupował krowy dla szklanki mleka... OPEL SCANNER + OBD2 na USB nie podoła? 200zł jeszcze mogę dać, biorąc pod uwagę, że sam mam Astrę i nie zmarnowałby się taki interfejs ;) przy 6k to bez sensu. A może ktoś z Wawy lub okolic ogarnie temat?
  • Admin grupy komputery
    Może kup OPCOM - tani i wiele może.
  • Poziom 21  
    DriverMSG napisał:
    Może kup OPCOM - tani i wiele może.


    Dzięki za radę - spróbuję OP-COM'em. Jak nie da rady, poszukam kogoś z bardziej zaawansowanym skanerem.

    BTW: ten z Aliexpress czy eBay'a jest z lekka nielegalny w PL więc posiadacze winni dysponować oryginałem ;P za jedyne 3200zł...
  • Poziom 21  
    Od 2014 autka wychodzące z salonu, aby mieć homologację, muszą mieć TPMS. Homologacja jest niezbędna do wprowadzenia auta na rynek a nie do użytkowania. Auto jest już wprowadzone, gwarancja minęła, teraz chcę się pozbyć "szkodnika". Dlatego też myślę o deaktywacji. Odpadnie problem z kontrolką, drugim kompletem kół na zimę, itd...
  • Poziom 15  
    Błąd, od 2014 TPMS musi być na wyposażeniu autka tak jak ABS czy Airbag i inne wynalazki.
    W autkach sprzed 2014 to był tylko gadżet i można było deaktywować, od 2014 już nie.
  • Admin grupy komputery
    Millaka napisał:
    W autkach sprzed 2014 to był tylko gadżet i można było deaktywować, od 2014 już nie.
    To nie Niemcy. :D
    W Polsce nadal wycinają DPFy i inne rzeczy, a sam przegląd pojazdu to jakaś farsa.
  • Poziom 21  
    DriverMSG napisał:

    To nie Niemcy. :D


    Otóż to ;)

    Zamówiłem OP-COM'a (oczywiście ORYGINAŁ, a jakże by inaczej? Sklep nie pisał że to podróbka ;) ), zobaczymy co to potrafi. Teraz tylko trzeba cierpliwie poczekać na dostawę i może się uda.
  • Poziom 15  
    Źle mnie zrozumieliście, nie można deaktywować, bo od 2014 nie ma takiej opcji w sterowniku.
  • Poziom 21  
    Millaka napisał:
    Źle mnie zrozumieliście, nie można deaktywować, bo od 2014 nie ma takiej opcji w sterowniku.


    ups...

    chociaż z drugiej strony: kolega z postów powyżej twierdził zupełnie coś innego... hmm... ktoś toczył z tym walkę? wygrana czy porażka?
  • Poziom 24  
    Jaką walkę???? Tam nie ma opcji dezaktywacji tpms...
  • Poziom 27  
    Jeśli przeszkadza Ci kontrolka to może warto ją zdeaktywować :) Taniej i szybciej się nie da.
  • Poziom 19  
    Nie wiem do końca jak w oplu ale w VW 2015r VCDS bezproblemowo dezaktywuje wszystkie zbędne systemy , oczywiście mowa o oryginalnym programie , może warto się udać do kogoś kto ma oryginalnego op-coma , bo w przypadku vaga to słyszałem że chiński fejs potrafi rozsypać kodowanie sterownika .
  • Poziom 21  
    OP-COM w drodze. Corsa D jak dobrze pamiętam w 2014 roku już istniała, więc powinna być dostępna jako opcja do wyboru. Tak czy inaczej, skoro OP-COM ma do mnie dotrzeć, nie zawadzi sprawdzić co da się zrobić a co nie. Jak nie da rady, zapytam elektryka w zaprzyjaźnionym warsztacie - może da radę to zblokować. Jak NIE, może chociaż będzie miał schemat do TPMS'a w Corsie D, co pozwoliłoby chociażby na naprawę systemu, gdyby rzeczywiście wyłączyć się go nie dało. Jak wszystko zawiedzie, zostaje najbardziej prymitywna metoda - walka z kontrolką ;) Chciałbym tego jednak uniknąć - to nieinżynierskie podejście...
  • Poziom 21  
    MikeC napisał:
    Masz schemat i lokalizację A157 to moduł tpms


    Nareszcie konkret ;) DZIĘKUJĘ jak nie wiem co ;) Ja nawet nie wiedziałem gdzie tego cholerstwa szukać! Teraz wiem gdzie zajrzeć i gdzie zacząć poszukiwania pogryzionych przewodów! Być może wcale nie trzeba będzie tego blokować, wystarczy naprawić :)
  • Poziom 21  
    W sobotę podjąłem walkę z TPMS'em. Ale dziada schowali! Patrząc na rysunki aż wyciągałem przednią lewą lampę zdejmując zderzak po lewej stronie z zatrzasków. Nic bardziej mylnego - trzeba patrzeć OD SPODU od strony wnętrza silnika. Pod pasem przednim jest zrobiony plastikowy adapter (oj słabo to wygląda: jak coś robionego przez Opla na kolanie) a w nim zatrzaśnięty moduł TPMS. Kostka na 4 przewody, na obudowie napisame wprost: 433MHz. Na logikę: Zasilanie +, Zasilanie -, CAN +, CAN -. Nigdzie nie było złącza anteny - widocznie nie tak to działa... Wszystkie przewody w peszlu plastikowym, peszel ani kable nie naruszone przez kunę, tak więc nie ona była tu problemem (sprawdzałem dokładnie stan kabli - całość zbiega się w jedną wiązkę). Odpięcie TMPS'a powoduje zaświecenie kontrolki na stałe - więc moduł niewinny. Najsmutniejsze jest to, że nie ma informacji, którego koła błąd dotyczy. Po prostu NIC NIE WIADOMO! Cała nadzieja w OP-COM'ie...
  • Moderator Samochody
    Coś mi się kojarzy, że Opel stosuje aktywne czujniki TPMS, tj. takie z wbudowaną baterią. Bateria ma ok 7 lat żywotności. Dlatego nie ma anten przy kołach, a antena odbiorcza na 433MHz jest wbudowana w sterowniku TPMS.
  • Poziom 24  
    tzok napisał:
    Coś mi się kojarzy, że Opel stosuje aktywne czujniki TPMS, tj. takie z wbudowaną baterią. Bateria ma ok 7 lat żywotności. Dlatego nie ma anten przy kołach, a antena odbiorcza na 433MHz jest wbudowana w sterowniku TPMS.


    Dokładnie tak jest czujniki mają swoje zasilanie , oczywiście bateria jest (teoretycznie) niewymienna .... Antena w przypadku tego modelu jest w sterowniku ..
  • Poziom 21  
    Drodzy forumowicze, w dniu wczorajszym stałem się szczęśliwym posiadaczem op-com'a. Co to da, zobaczymy...

    Główkując o co chodzi z tym TPMS'em skoro kable są idealne, brak uszkodzeń, itd, doszedłem do następujących wniosków:
    - możliwe, że za awarię odpowiada ZBIEG OKOLICZNOŚCI: jak kuna narobiła szkód, rodzice nabyli drogą kupna urządzenie emitujące jakieś tam fale (których ta cholera ponoć nie lubi) i odstraszacz został zamontowany POD MASKĄ CORSY przy filtrze powietrza. Co za tym idzie: jeżeli TO URZĄDZENIE ZAKŁÓCA 433MHz, TPMS działać nie ma prawa! Awaria zbiegła się w czasie z kuną i montażem tego dziadostwa, ale nikt na to nie wpadł!
    - możliwe, że szlag trafił baterie w nadajnikach w kołach. Tak, widziałem, że te teoretycznie "niewymienne" baterie z sukcesem się wymienia.

    INNYCH OPCJI NIE MA.

    Niniejszym ustalam plan działania:
    1. Usuwam odstraszacz kun, resetuję system, przejażdżka 30km (i sprawdzamy, czy problem ustąpi)
    2. Jeżeli krok 1 nie zadziała: wpinamy się OP-COM'em w nadziei na
    - 2a: informację których nadajników system NIE WIDZI (po usunięciu odstraszacza) - lub chociażby ile ich jest. Metodą odkręcania kół ustalamy który / które nadajnik(i) są niewidoczne. Jak uda się zlokalizować: kierunek wulkanizacja, zdjęcie opony, zdjęcie nadajnika, własnoręczna wymiana baterii, test czy widać po wymianie, ponownie wulkanizacja, montaż koła.
    - 2b: sprawdzenie, czy istnieje opcja WYŁACZENIA TPMS'a wogóle
    3. W przypadku gdy 2a zawiedzie zupełnie, uruchamiamy opcję 2B (wyłączamy TPMS)
    4. W przypadku gdy krok 3 zawiedzie, deaktywacja wkurzającej lampki

    Tą metodą chcę rozwiązać problem ;)

    Odpaliłem tego OP-COM'a "na sucho" (nie mam auta pod ręką).
    Trochę tu ubogo, ale i tak nie mogę znaleźć tego, co jest mi potrzebne.
    Zobaczcie sami:

    Opel Corsa D - Trwałe wyłączenie/zablokowanie czujników ciśnienia opon

    Corsa D szczęśliwie jest...

    Opel Corsa D - Trwałe wyłączenie/zablokowanie czujników ciśnienia opon

    Opcji w sumie niewiele: silnik i skrzynia z góry nie interesują mnie

    Opel Corsa D - Trwałe wyłączenie/zablokowanie czujników ciśnienia opon

    Czy Quick/ Detailed Vehicle DTC information pokaże mi błędy TPMS'a?

    Opel Corsa D - Trwałe wyłączenie/zablokowanie czujników ciśnienia opon

    Chassis to też ślepy zaułek...

    Opel Corsa D - Trwałe wyłączenie/zablokowanie czujników ciśnienia opon

    Body wygląda obiecująco - czy gdzieś tu mam szukać? Obiecująco wygląda Body Control Module ;)

    Opel Corsa D - Trwałe wyłączenie/zablokowanie czujników ciśnienia opon

    Infotainment to również ślepy zaułek ;(

    Poprowadzi ktoś za rękę żółtodzioba ;) ? W co wejść, żeby z sukcesem deaktywować TPMS'a?

    ******************************************
    DODANO PÓŹNIEJ:
    ******************************************
    Właśnie doczytałem ;( Lekko nie będzie.

    Przede wszystkim: TAK, TPMS jest wpinany w BCM. Więc jeżeli gdzieś ma się blokować tego TPMS'a to tylko w BCM'ie.
    https://dixi-car.pl/tpms.htm

    Żeby dokonać jakichkolwiek ZMIAN muszę mieć kod PIN z BCM
    https://www.youtube.com/watch?v=Yk6FDjOJBOw

    Hehe... Opel... ze wszystkim pod górkę.
  • Poziom 2  
    cześć, udało się OP-COM to dziadostwo dezaktywować ?
  • Poziom 34  
    Żeby stwierdzić jednoznacznie czy można wyłączyć funkcję czy też nie trzeba podłączyć się fizycznie do auta i sprawdzić jakie opcje są dostępne w danym BCM . Kod do auta można otrzymać w serwisie a w nowym aucie zazwyczaj była karta kodowa w formie wizytówki z Vinem auta numerem klucza i kodem . Kod można też odczytać z niektórych komponentów auta BCM , Licznik , Sterownik silnika , wyświetlacz , radio itp . Są urządzenia które robią to bezinwazyjnie przez obd .