Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Zafira B 2011 - schemat stacyjki

23 Lip 2019 19:49 384 12
  • Poziom 3  
    Witam,
    Potrzebuje pomocy przy podłączeniu radia samochodowego Android w Zafira B 2011. Standardowe podłączenie dwóch kabli do kostki ISO powoduje powolne rozładowanie akumulatora. Próbowałem przez kabel podświetlenia gniazda zapalniczki ale po pierwsze działa przy drugiej pozycji kluczyka, a po drugie przy dłuższym używaniu zaczęło cos sie zaczęło dziać z radiem. Wróciłem do pierwszej opcji. Szukam plusa po zapłonie po pierwszej pozycji kluczyka, lub moze inny pomysł. Ostateczna ostateczności to przełącznik do plusa radia.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze

  • Poziom 43  
    soul77waw napisał:
    Standardowe podłączenie dwóch kabli do kostki ISO powoduje powolne rozładowanie akumulatora.

    Może masz zamieniony stały + z zasilaniem po stacyjce?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 3  
    Oryginalna wtyczka do radia posiada tylko jeden plus i jest to stały plus. Nie ma drugiego plusa po stacyjka. Gdyby był nie byłoby problemu. Jak podłączyłem przez plus gniazda zapalniczki akumulator sie nie rozladowywal ale żeby posłuchać radia musialem przekręcić kluczyk do pozycji zapłonu i patrzeć na wszystkie światełka deski.

  • Poziom 43  
    soul77waw napisał:
    żeby posłuchać radia musialem przekręcić kluczyk do pozycji zapłonu i patrzeć na wszystkie światełka deski.

    Niestety tak to działa, możesz również użyć przekażnika z podtrzymaniem - no ale będziesz musiał przekręcić kluczyk i wyłączyć.
  • Poziom 3  
    Pewnie zostanie mi przełącznik na plusie wyświetlacza radia, żeby akumulator nie padał i żeby ktoś kto zostanie w samochodzie bez kluczyków mógł posłuchać radia. Zachciało mi sie innego radia, a teraz trzeba kombinować. Myślałem że zakup przejściówki iso wszystko załatwi, ale niestety. Poczytam o przekaźnikach. I moze dowiem się co załącza pierwsza pozycja w stacyjce, po szukając po bezpiecznikach i z przodu i z tylu nic nie znalazłem. Może źle szukałem, moze cos pominałem.
  • Poziom 10  
    Witam czy udało Ci się pokonać problem z podłączeniem radia bo mam dokładnie to samo brak przewodu z napięciem+12 po stacyjce który utrzymuje prąd do momentu wyciągnięcia kluczyka , mam też drugie pytanie czy masz kamerę cofania i czy masz na włączonym silniku zakłócenia bo u mnie występują i zastanawiam się jak to rozwiązać obecnie kamerka jest podpięta do zapalniczki i ma osobny włącznik
  • Poziom 3  
    Co do podłączenia radia to musiałem sobie darować poszukiwania. Kupiłem włącznik i drugi plus podłączyłem do niego. Sprawa wygląda teraz tak ze radio na dłuższe postoje wyłączam normalnie i dodatkowo odcina kupionym wyłącznikiem zasilanie wzbudzające. Daje mi to pewność że akumulator nie padnie. Nic innego nie wymyśliłem.
    Co do kamerki zasilanie musisz podłączyć za pomocą przekaźnika na plusie. Jak wrzucesz wsteczny plus z żarówki cofania załącza przekaznik a ten zwiera zasilanie kamerki i działa. Jak zrobiłem bezpośrednio zasilanie do żarówki to mi kamera sie zawieszala
  • Poziom 10  
    zastanawiam się nad jeszcze jednym rozwiązaniem , mam starego szkodnika ( skoda octavia ) sprawdzić który przekaźnik załącza się po przekręceniu stacyjki i po wyciągnięciu klucza rozłącza i zaadoptować go do zafiry żeby zasilał tylko i wyłącznie radio no i jest też problem czy aktywuje go mniejsze napięcie jak 12v bo znalazłem kabel na kostce radia gdzie pokazuje się napięcie ale około 5v
  • Poziom 3  
    Jest jeszcze jeden problem, wyjecie kluczyka ze stacyjki wyłącza radio, spoko, a co jak chcesz wyjsc na chwilę z samochodu i odruchowo zabierasz klucze a kumpel zostaje w samochodzie i czeka i może by muzyki posłuchał , a tu nic nie dziala. Moje rozwiązanie nie jest idealne ale spełnia kilka rzeczy i w miarę wygląda. Jak będę w samochodzie zrobie fote
  • Poziom 10  
    żeby nie było nie domówień to jest 3cie radio w tym samochodzie , wiec jak miałem 2 tez chińczyk to zrobiłem ze kabel żółty i czerwony od strony radia były połączone i dopiero szły do wtyczki zasilającej oryginalnej w samochodzie i uruchomienie było po wciśnięciu guzika na radiu problem był taki ze jak zapomniałeś wyłączyć to aku padł i mi się zdarzyło że wyciszyłem radio i zapomniałem je wyłączyć wiec grało sobie jakieś 3h dobrze że aku nie zdechł , w szkodniku jak ktoś zemną był a ja wychodziłem na dłuższy czas z auta to pytałem czy chce radio taki nawyk
  • Poziom 3  
    Ja zamontowalem czerwony pod zasilanie z kostki, żółty polaczylem przez wyłącznik, który zamontowane sobie pod lewarkiem zmiany biegów, ma podświetlenie, które sygnalizuje czy radio jest czy nie zasilane. Jak wchodzę do samochodu to włączam przycisk potem radio, jak chce wyłączyć radio na krótki czas to mogę wyłącznikiem z radia a jak na długo to zamontowanym wyłącznikiem. A kluczyki caly czas w kieszeni. Akumulator od momentu zamontowania wlacznika nie padał.
  • Poziom 10  
    ok własnie dopadłem 5 pinowy przekaźnik pod 30 i 87 podłączyłem miernik ustawiony na piszczenie a 85 i 86 przetwornik napięcia gdzie mogę regulować napięcie od 1v do 15v i okazuje się w tym akuratnie przekaźniku do jego aktywacji wymagane napięcie 7.8v
  • Poziom 3  
    Umieściłem włącznik którym załączam ręcznie drugi plus w radio. Pozwala mi to na konsole nad rozładowaniem akumulatora oraz słuchania radia bez kluczyka Opel Zafira B 2011 - schemat stacyjki Opel Zafira B 2011 - schemat stacyjki