Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

komunikacja rs485 - pc jak sprawdzić poprawność przesyłu

24 Lip 2019 08:33 264 10
  • Poziom 3  
    Witam

Na wstępie zaznaczę że jestem zielony w temacie. Mam miernik jak na zdjęciach, który ma możliwość komunikacji po RS485.

Potrzebuję przesłać z niego dane do komputera i zapisywać je co np. 15 sek. Próbowałem przesłać dane do komputera za pomocą konwertera jak na zdjęciu i chciałem odczytać dane za pomocą programu CoolTermWin.
    Niestety program widzi port szeregowy COM ale nie wyświetla żadnych danych. Czy winą może być przejściówka? Czy powinienem zakupić jakaś lepszą przejściówkę ? Czy jest jakiś prosty sposób żeby sprawdzić czy mam komunikację z analizatorem? W załączniku instrukcja miernika.
  • Poziom 28  
    Prawdopodobnie przejściówka jest dobra. Komunikacja powinna odbywać się protokołem MODBUS, więc sam terminal to za mało.
    Domyślne parametry transmisji (z instrukcji):
    MODBUS COMMUNICATIONS : DEFAULT PARAMETERS
    Peripheral number : 1
    Transmission speed : 9600
    Parity : No
    Number of data bits : 8
    Number of Stop bits : 1

Resztę potrzebnych parametrów, m.in. mapę zmiennych również znajdziesz w instrukcji.
  • Poziom 20  
    Cechy protokołu MODBUS (Link)
    - Zasada dostępu do łącza „Query – Response” („Zapytanie - Odpowiedz”)
    - Węzeł nadrzędny (Master) steruje pracą sieci
    - Węzły podrzędne (Slaves) nie podejmują samodzielnie transmisji, odpowiadają na zdalne polecenia od węzła nadrzędnego.
    - Każdy z węzłów podrzędnych posiada przypisany unikalny adres z zakresu 1-247.
    - Węzeł nadrzędny nie posiada adresu.

Na stronie 46 instrukcji masz przykładowe ramki zapytania i odpowiedzi, a na 44 listę dostępnych zapytań. Zwróć uwagę na adres urządzenia w zapytaniu (prawdopodobnie domyślnie masz ustawione 1, w przykładach jest 10).
  • Poziom 3  
    chudybyk napisał: