Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] nissan micra k13 1.2 benz. - napięcie ładowania akumulatora

mechanik33 25 Jul 2019 21:09 1659 15
  • #1
    mechanik33
    Level 16  
    Witam.Panowie,jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania aku w tym wypierdku?Po odpale wskazuje 14,3 po minucie spada do 13,1 i tak utrzymuje niezależnie od obciążenia.micra 1.2 2014 rok
  • #2
    Mobali
    Level 40  
    Micra nie wyróżnia od innych tego typu aut. Wartość napięcia mierzonego na akumulatorze powinna wahać się pomiędzy 13,8 V a 14,5 V, a więc mieści się w normie. Pod obciążeniem wartości te mogą spadać, oczywiście.
  • #3
    mechanik33
    Level 16  
    Jeszcze raz.przeczytaj uwaznie.
    po uruchomieniu 14.3 po kilkudziesięciu sekundach niezależnie od obciążenia 13.1 to norma?
  • #4
    cryptonx2
    Level 12  
    Powinno być około 14,4V, pod obciążeniem (zależy jak wydajny w A jest alternator) napięcie może spadać
  • #5
    helmud7543
    Level 43  
    Trzeba by porównać z innymi egzemplarzami. Takie napięcie na pewno jest zdrowe dla aku w upały, może działać kompensacja temperaturowa. Ale może też być usterka. Tu trzeba znać model albo testować w niższych temperaturach - powinno wtedy trzymać wyższe dłużej.
  • #6
    DoskonałyTerminator
    Level 9  
    Micra to auto jak każde inne 😄 ja mam ten przypadek w a4b5, spada do mniej niż 13. Wszystko jest ok, tak alternator jak i Aku. Wpływa na to temperatura. Wszystko jest w porządku z Twoim autem 😉

    Ewentualnie jeśli się obawiasz to cytując klasyka: " Jeździć i obserwować" 😁
  • #7
    misiek-888
    Level 36  
    cryptonx2 wrote:
    Powinno być około 14,4V, pod obciążeniem (zależy jak wydajny w A jest alternator) napięcie może spadać
    Ciekawa teoria. Rózne przypadki miałem ale proponuje szukac usterki
  • #8
    trumnica
    Level 18  
    Mam taką micre , jest dokładnie tak samo , po minucie spada do 13v. Na minusowej klemie masz czujnik przepływu prądu , jak go wypniesz to powinno Ci podskoczyć do 14,4.
  • #9
    cryptonx2
    Level 12  
    Sprawdziłbym regulator napięcia w alternatorze
  • Helpful post
    #10
    trumnica
    Level 18  
    Wszystko jest wporządku , w servisówce do micry jest napisane że napięcie nie może być niższe jak 13v. Jak rozładujesz trochę akumlator to napięcie po odpaleniu będzie 14,4 przez kilkanaście ,kilkadziesiąt minut .
  • #11
    Mobali
    Level 40  
    trumnica wrote:
    ...po odpaleniu będzie 14,4 przez kilkanaście ,kilkadziesiąt minut .
    Kilkadziesiąt minut raczej na pewno nie. W każdym razie z autkiem jest wszystko jak trzeba. Po najwyżej kilkuminutowym ustabilizowaniu się, napięcie nie powinno już spadać.
  • #12
    misiek-888
    Level 36  
    cryptonx2 wrote:
    Powinno być około 14,4V, pod obciążeniem (zależy jak wydajny w A jest alternator) napięcie może spadać
    Ciekawa teoria. Rózne przypadki miałem ale proponuje szukac usterki
  • #13
    Mobali
    Level 40  
    A po co się powtarzać? Raz wystarczy ;-)
  • #14
    helmud7543
    Level 43  
    14,4 V jest umową wartością. To uniwersalne optimum pomiędzy zasiarczeniem a opadem masy czynnej. I taka wartość powinna być dla alternatora bez kompensacji temperaturowej. Podczas mrozów lepiej jak jest wyższe, w upale - niższe.
  • #15
    mechanik33
    Level 16  
    Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi.Dowiedziałem się też z innego źródła,że tak ma być.
  • #16
    mechanik33
    Level 16  
    Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi.Dowiedziałem się też z innego źródła,że tak ma być.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Temat uważam za zamknięty.