Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E53 3.0d - Kontrolka DDE i brak mocy

25 Lip 2019 22:25 426 16
  • Poziom 5  
    Witam, od prawie tygodnia jestem właścicielem BMW e53 3.0d z 2005r, dzień po kupnie zapaliła się w nim kontrolka DDE (spiralka) i auto straciło moc. :| Zacząłem więc jako taką diagnostykę kabelkiem (Pa-Soft) gdyż obsługiwałem nim już swoją e39 525d i dawał radę. Zobaczyłem błąd świec żarowych numer 1,2,3,4 więc wymieniłem wszystkie 6 (pierwsze cztery rzeczywiście nie dawały znaku życia). Po tym zabiegu jazda testowa i przy przyśpieszaniu (dzieje się to tylko pod obciążeniem i powyżej 3tyś. rpm) znów kontrolka DDE! :|
    No to znów podłączyłem kabelek i moim oczom ukazał się błąd 4560 "Plausibility rail-pressure volume regulated" więc zacząłem szukać w google i innych źródłach/forach, dochodząc do wniosku, że zapewne czujniki w listwie common-rail wyzionęły ducha, ale nie wiedziałem, który dokładnie więc wymieniłem oba plus do tego założyłem nowy filtr paliwa, jazda testowa i znów kontrolka DDE... :cry: :cry:
    A do tego sprawdzam błędy a tu już nie jeden a uwaga... DWA! :idea: 4560 i 4570 oba z opisem "Plausibility rail-pressure volume regulated"

    Rozkładam już nad tym ręce... czy ma ktoś jakieś doświadczenia z takim problemem :?: :?:

    Jak zakupiłem swoją e39 525d to jakoś bezproblemowo to przebiegło :D

    Od razu przepraszam, że w załączniku nie są to screeny, a chamskie zdjęcia ekranu ale początkowo robiłem je tylko dla siebie na szybko żeby móc później na spokojnie poszukać sobie informacje w internecie.

    Podsumowując wymienione:
    -świece (Febi Bilstein)
    -Czujniki w listwie wysokiego ciśnienia (Bosh)
    -Filtr paliwa (Mann)
  • Poziom 33  
    Niewydolny układ niskiego ciśnienia. Silnik zostaw całkiem. Szukaj gdzieś dalej na samochodzie.
  • Poziom 5  
    Masz na myśli pompę, która jest w baku?
  • Poziom 33  
    Żadnej pompki nie mam na myśli, chociaż nie wykluczone. Dam Ci dugą podpowiedz. Dosyć czesta wada tych samochodów gdy brakujące paliwo (tj. pod obciążeniem) wali w powrót. Dobry mechanik weźmie naprawde godziwe $$$ za wiedze w tej sytuacji, bo tylko o nią tu chodzi, bez zbednych kosztów i straty czasu na głupoty, wiec darmo sie meczysz.
  • Poziom 36  
    Hektar Zahler napisał:
    gdy brakujące paliwo (tj. pod obciążeniem) wali w powrót.


    Jak jest uszkodzony zawór 4 bar przelewowy.

    XanderiX napisał:
    Rozkładam już nad tym ręce... czy ma ktoś jakieś doświadczenia z takim problemem


    Jakie ciśnienie paliwa na czujniku we filtrze paliwa ?

    XanderiX napisał:
    Po tym zabiegu jazda testowa i przy przyśpieszaniu (dzieje się to tylko pod obciążeniem i powyżej 3tyś. rpm)


    Wygląda że pompa progowa nie daje ciśnienia.

    Lub :

    Jak jest uszkodzony zawór 4 bar przelewowy.

    Zrób odczyt IMPĄ to poda ciśnienie i kiedy i przy jakim cisnieniu był bład.
  • Poziom 5  
    SZYMON BYDGOSZCZ napisał:
    Zrób odczyt IMPĄ to poda ciśnienie i kiedy i przy jakim cisnieniu był bład.

    W poniedziałek powinien mi przyjść kabelek do INPY i spróbuję coś wyczytać jeśli się połapię ^^

    SZYMON BYDGOSZCZ napisał:
    Jak jest uszkodzony zawór 4 bar przelewowy.

    To to przy filtrze paliwa? Da się to jakoś zdiagnozować np programem?

    SZYMON BYDGOSZCZ napisał:
    Wygląda że pompa progowa nie daje ciśnienia.


    Może podejść pompa z mojej e39 525d na próbę? Była tam zakładana nowa dwa lata temu więc powinna trzymać parametry
  • Poziom 33  
    Możesz miernik zwykły zapiąć na ten czujnik, lub zwykły manometr. Również w ten sposób ogarniesz usterke. Nie tracąc czasu na głupoty. Czytaj uważnie co sie pisze.
  • Poziom 5  
    No i kolejny problem wpadł :( potrzebowałem pojechać w trasę więc stwierdziłem, że na spokojnie bez wyprzedzania dam radę trzymać obroty poniżej 3tyś rpm żeby błąd nie wystąpił. (droga tam i powrotna razem ok.400km) i przy powrocie (przejechane już koło 350km) nagle wywaliło DDE przy 2tyś rpm, kontrolka przestała już gasnąć przy ponownym uruchomieniu silnika, a co gorsza silnik zaczął nierówno pracować!
    Dziś przyszedł mi kabelek więc INPA w ruch, ciśnienie w common railu niby zgadza się z zadanym, ale za to chyba dwa wtryski wyzionęły ducha :'(
    BMW E53 3.0d - Kontrolka DDE i brak mocy BMW E53 3.0d - Kontrolka DDE i brak mocy BMW E53 3.0d - Kontrolka DDE i brak mocy

    czy błąd DDE może być spowodowany wtryskami, a nie jednak pompą paliwa?


    Edit.
    Dodatkowo ściągnąłem błędy z silnika, może coś ktoś z tego wyczaruje:
    BMW E53 3.0d - Kontrolka DDE i brak mocy BMW E53 3.0d - Kontrolka DDE i brak mocy
  • Poziom 5  
    Aktualizacja ze strefy konfliktu. Wtryski zregenerowane, silnik chodzi równiutko, jazda próbna i znów DDE, znów te same błędy 4560 i 4570...
  • Poziom 33  
    Oddaj auto do naprawy.
  • Poziom 5  
    Z całym szacunkiem do przedmówcy, ale najpierw piszesz żebym nie wydziwiał, a później zmieniasz odpowiedź, żebym oddał auto do naprawy. Owszem gdybym miał możliwość oddałbym je do naprawy, ale przeprowadziłem się w bieszczady gdzie nie mam zaufanych mechaników (jeden ukręcił mi zawory w volvo s80, a miał tylko rozrząd zrobić...) Mój zaprzyjaźniony i najpewniejszy mechanik jest w Sandomierzu (około 200km od mojego aktualnego miejsca zamieszkania) i niestety nie jest mi to zbytnio po drodze jechać tam specjalnie, więc co mogę próbuję ogarnąć sam.
    Proszę mi wybaczyć jeśli zadaję jakieś oczywiste lub banalne pytania, ale myślę, że lepiej zapytać niż zepsuć ;)
    Ale wracając do tematu.... Rzeczy miewają się tak, że udało mi się pozbyć błędu 4570 poprzez zmianę czujnika (chyba) upustu nadmiaru ciśnienia w listwie common rail (ten od strony chłodnicy), zawór upustowy przy filtrze paliwa działa poprawnie, a jutro spróbuję przełożyć tymczasowo pompę progową z mojej e39 525d bo z tego co widziałem w internecie to powinny iść takie same pompy do tych dwóch aut i powiem jak wyszło :)
    I z co ważniejszych rzeczy, nagrałem sobie odczyty ciśnienia paliwa i po analizie klatka po klatce zauważyłem, że zanim auto mi zgasło pod obciążeniem to ciśnienie zadane powinno być 1599bar (jeśli dobrze pamiętam), a było 1005bar. Ostatnimi podejrzanymi myślę, że została pompa progowa lub pompa wysokiego ciśnienia, dobrze myślę?
  • Poziom 33  
    To jest naprawde łatwa rzecz do zrobienia żeby sprawdzić układ niskiego ciśnienia wystarczy (a nawet zaleca sie) zwykły manometr. Korekty diagnostyczne moga mieć odchyłki z miliona przyczyn od kijowego paliwa aż po pokrzywione zawory i nie są pewnym wyznacznikiem ich stanu technicznego. Pytanie czy wkreca sie na obroty do końca czy nie bardzo ?
  • Poziom 5  
    Na przełożonej pompie progowej z e39 błąd również występuje, więc to raczej nie to. (manometru nie posiadam, zawór sprawdzał mi znajomy pompiarz przy okazji regeneracji wtrysków)

    Tak, silnik wkręca się na obroty bez problemu do końca ;)

    Oto ostatni błąd jaki został i ukazał się przy teście z pompą progową Bosch z mojej e39. (żeby nie pałować go tak wysoko aż do pokazania błędu, wbiłem po prostu wyższy bieg i dałem gaz w podłogę stąd tym razem błąd ukazał się przy niższych obrotach) BMW E53 3.0d - Kontrolka DDE i brak mocy
  • Poziom 33  
    K***wa weź sie za to ciśnienie niskie !!! Daj spokój temu koniowi 3.0d. Szukaj paprochów w układzie, glutów, cudów, itp.
  • Poziom 5  
    Wszystkie przewody paliwowe do których mogłem się dostać rozłączyłem i "przepchałem" przewodem żeby sprawdzić czy nie ma czegoś przyczepionego w środku, a na koniec przedmuchałem powietrzem pod ciśnieniem (12 bar). Nic z nich nie wyleciało, jedynie resztki ropy.

    Układ niskiego ciśnienia czyli wszystko od pompy w baku do pompy wysokiego ciśnienia? Jak sprawdzić pompę w baku bez manometru?
  • Poziom 3  
    HeJ

    Zakladam ze mamy do czynienia z silnikiem M57 takim samym jak w e39. W 2006 w e53 byl montowany rowniez silnik m57t czyli taki jak w e60.

    Więc zakladając prawidlowe cisnienie w ukladzie niskiego ciśnienia, i obserwująć jego niedostatek - co sugeruje błąd - w ukladzie wysokiego cisnienia, musimy wziąć pod uwagę nieszczelność ukladu wysokiego cisnienia która z reguły objawia sie przy dużym obciązeniu.

    odpowiedzialnym za to moze być któryś z wtryskiwaczy, zawór regulacji ilosći paliwa na pompie. Zakladam ze czujnik cisnienia na listwie jest sprawny.

    Czy regeneracja byla przeprowadzona przez sprawdzoną firmę? Roznie bywa z tymi regeneracjami, powiedziałbym nawet ze regeneracja regeneracji nie równa :-).

    pozdrawiam

    bartek
  • Poziom 5  
    bartek_carfix napisał:
    HeJ

    Zakladam ze mamy do czynienia z silnikiem M57 takim samym jak w e39. W 2006 w e53 byl montowany rowniez silnik m57t czyli taki jak w e60.

    Więc zakladając prawidlowe cisnienie w ukladzie niskiego ciśnienia, i obserwująć jego niedostatek - co sugeruje błąd - w ukladzie wysokiego cisnienia, musimy wziąć pod uwagę nieszczelność ukladu wysokiego cisnienia która z reguły objawia sie przy dużym obciązeniu.

    odpowiedzialnym za to moze być któryś z wtryskiwaczy, zawór regulacji ilosći paliwa na pompie. Zakladam ze czujnik cisnienia na listwie jest sprawny.

    Czy regeneracja byla przeprowadzona przez sprawdzoną firmę? Roznie bywa z tymi regeneracjami, powiedziałbym nawet ze regeneracja regeneracji nie równa :-).

    pozdrawiam

    bartek



    Tak, regeneracja była robiona w dużym zakładzie specjalizującym się w tym od lat (okolice Sandomierza), a i już nie raz korzystałem z ich usług, nigdy się nie zawiodłem ;)
    Oba czujniki na listwie były zmieniane, co prawda na używane ale nie sądzę żeby trafiła mi się znów wadliwa sztuka.
    Dodatkowo po tym jak udało mi się pozbyć błędu 4570 zmieniając jeden z czujników na listwie, po dwóch tygodniach błąd powrócił.
    Szukałem tego całego czujnika na pompie wysokiego ciśnienia z nadzieją, że może uda się go przełożyć na próbę z e39, ale skończyło się na tym, że w sumie nawet nie wiem gdzie jest sama pompa :cry: