Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosa spalinowa MasterCut - zgasła i nie odpala

hellls 20 Sie 2019 07:58 1017 58
  • #31
    4495redberet
    Poziom 21  
    W którym miejscu je przyciera??
    Lewego powietrza nie ma???
    Olej do benzyny jaki??
  • #32
    hellls
    Poziom 7  
    Przyciera od strony wydechu, między wydechem, a kołem magnesowym (taki północny wschód patrząc od strony szarpaka).
    Wszystko jest bardzo dobrze dokręcone więc raczej nie łapie lewego powietrza. Olej używam wysokiej klasy - No smoke 2-stroke od ALCO.
  • #33
    4495redberet
    Poziom 21  
    Korbowód prosty??
    Tłumik drożny??
    Tłok zakładany strzałka w stronę wydechu??
  • #34
    hellls
    Poziom 7  
    Tłumik drożny, tlok dobrze założony.
    Jak sprawdzić korbowód?
  • #35
    4495redberet
    Poziom 21  
    No to trzeba by zdjąć cylinder i tłok i popatrzeć czy nie jest przekrzywiony pod jedną stronę.
  • #36
    hellls
    Poziom 7  
    Jeśli to korbowód jest przekrzywiony to wina łożyska na wale, czy przy sworzniu?
  • #37
    hevet2
    Poziom 25  
    Tak się kończą nieudolne naprawy, poprzedni cylinder też nie zatarł się bez przyczyny (brak oleju w paliwie lub uboga mieszanka paliwowo powietrzna) i tylko tyle jej dolega. A co do miejsca zatarcia to prawie zawsze jest w jednym miejscu okolicach wydechu.
  • #39
    4495redberet
    Poziom 21  
    hevet2 napisał:
    Tak się kończą nieudolne naprawy, poprzedni cylinder też nie zatarł się bez przyczyny (brak oleju w paliwie lub uboga mieszanka paliwowo powietrzna) i tylko tyle jej dolega. A co do miejsca zatarcia to prawie zawsze jest w jednym miejscu okolicach wydechu.


    Co ma naprawa do braku oleju w paliwie???
    Skąd wiesz,że nieudolna naprawa???
  • #40
    sigwa18
    Poziom 31  
    Bo w porządnej naprawie szuka się przyczyny zatarcia. Samo z siebie nie powstaje albo gaźnik jest kiepski albo dziura w dolocie. Często też można spotkać piłę czy kosę z za duża ilością oleju bo została zostawiona na zimę z paliwem czy na kilka tygodni w gorącym blaszaku latem. Paliwo odparowuje a olej zostaje potem mamy piękne rysy od nagaru na tłoku od strony wydechu czasem nawet zagniecie pierścień w tłoku.
  • #41
    hevet2
    Poziom 25  
    4495redberet napisał:
    hevet2 napisał:

    Co ma naprawa do braku oleju w paliwie???
    Skąd wiesz,że nieudolna naprawa???

    Z prostej przyczyny takie coś nie ma prawa się zdarzyć jak ma się pojęcie o tym co się robi (nawet przy dzisiejszej chińszczyźnie) po naprawie kosy działają dłużej niż kilka minut. Jak nie wiesz co ma brak oleju do zatarcia silnika to ja nie mam nic do dodania.
  • #42
    hellls
    Poziom 7  
    Kosa spalinowa MasterCut - zgasła i nie odpala

    Zdjęcie tłoka - jest jedna taka rysa i pierścienie zapiekło w tłoku

    Dodano po 21 [minuty]:

    Mieszanka 1:25, możliwe że gaźnik rozregulowany jest.
  • #43
    4495redberet
    Poziom 21  
    hevet2 napisał:
    4495redberet napisał:
    hevet2 napisał:

    Co ma naprawa do braku oleju w paliwie???
    Skąd wiesz,że nieudolna naprawa???

    Z prostej przyczyny takie coś nie ma prawa się zdarzyć jak ma się pojęcie o tym co się robi (nawet przy dzisiejszej chińszczyźnie) po naprawie kosy działają dłużej niż kilka minut. Jak nie wiesz co ma brak oleju do zatarcia silnika to ja nie mam nic do dodania.


    Człowieku zastanów się co ty piszesz.
    We wcześniejszym poście piszesz, że nieudolna naprawa i zaraz, że to tylko jest przez brak oleju w paliwie.
    Więc się pytam co ma nieudolna naprawa do braku oleju w paliwie?
    Zdecyduj się co jest przyczyną tej awarii. Nieudolna naprawa czy skleroza właściciela?
    Co robi brak oleju w paliwie do 2t to wiem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zobacz czy korbowód nie ma jakiś luzów bo to trochę wygląda jak by coś przeszło przez tłok.
    Może jakieś łożysko się rozlatuje i sieje jakimiś opiłkami.
  • #44
    hevet2
    Poziom 25  
    [quote="4495redberet"]
    hevet2 napisał:
    4495redberet napisał:
    hevet2 napisał:



    Człowieku zastanów się co ty piszesz.
    We wcześniejszym poście piszesz , że nieudolna naprawa i zaraz,że to tylko jest przez brak oleju w paliwie.
    Więc się pytam co ma nieudolna naprawa do braku oleju w paliwie????
    Zdecyduj się co jest przyczyną tej awarii. Nieudolna naprawa czy skleroza właściciela????
    Co robi brak oleju w paliwie do 2t to wiem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zobacz czy korbowód nie ma jakiś luzów bo to trochę wygląda jak by coś przeszło przez tłok.
    Może jakies łożysko się rozlatuje i sieje jakimiś opiłkami.

    Czerwony beret ciśnie czy nie umiesz czytać? Napisałem albo brak oleju w paliwie albo uboga mieszanka powoduje zatarcie silnika (to tylko możliwe opcje). A co do nieudolnej naprawy masz teraz naoczny efekt założenie nowego cylindra w kosie w której rozlatuje się łożysko igiełkowe.
  • #45
    4495redberet
    Poziom 21  
    hevet2 napisał:
    Tak się kończą nieudolne naprawy, poprzedni cylinder też nie zatarł się bez przyczyny (brak oleju w paliwie lub uboga mieszanka paliwowo powietrzna) i tylko tyle jej dolega. A co do miejsca zatarcia to prawie zawsze jest w jednym miejscu okolicach wydechu.


    Ja już nie mam pytań.
    to ten też się zatarł czy łożysko rozleciało???
    W sumie dobrze,bo czytasz moje posty i wyciągasz wnioski.
    Bez odbioru.
  • #46
    Ciubas85
    Poziom 7  
    Problem może leżeć też w uszczelniaczach wału korbowego. Sprawdzales bo to też przyczyna ciężkiego odpalania i dostawania się lewego powietrza.
  • #47
    4495redberet
    Poziom 21  
    Mogą być uszczelniacze,ale nie zatarła by się w tak krótkim czasie.
    Moim zdaniem coś tam jest uszkodzone w środku mechanicznie.
  • #49
    4495redberet
    Poziom 21  
    No jest to jakieś rozwiązanie.
  • #50
    hellls
    Poziom 7  
    Na pewno bardziej się opłaca kupować to niż osobno cylinder z tłokiem, łożyska na wał itp.
  • #52
    4495redberet
    Poziom 21  
    Jak to z takimi rzeczami.
    Jaka cena taka jakość.
    Na chwilę będzie.
  • #53
    hellls
    Poziom 7  
    Jeśli mam zamontowany cylinder z tłokiem 40mm na wał, to można zamotować zamiast niego większy cylinder z tłokiem (44mm)? Czy będzie normalnie chodziła czy się raczej uszkodzi?
  • #54
    4495redberet
    Poziom 21  
    Powinno chodzić.
    Pewnie wał będzie bardziej obciążony i może nie wytrzymać tyle co normalnie.
  • #55
    hellls
    Poziom 7  
    Witam ponownie,
    Koło magnesowe w jednej pozycji trze o moduł i ciężko (a czasami nawet w ogóle) pociągnąć za szarpak. Na starym module tak nie było. To tylko tak przez to że i koło i moduł jest nowy, czy coś jest z modułem?
  • #56
    4495redberet
    Poziom 21  
    Przecież odległość modułu od koła magnesowego się reguluje.
  • #57
    hellls
    Poziom 7  
    Na śrubach reguluje się? Ile ma być odstępu?
  • #58
    4495redberet
    Poziom 21  
    Tak na tych dwóch śrubkach.
    Odstęp to na grubość wizytówki,grubszej okładki z zeszytu. Tak na chłopski rozum.
  • #59
    hellls
    Poziom 7  
    Wszystko poprawione i zmontowane, teraz trzeba ją sprawdzić.