Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master - Renault Master II 2.5 DCI 2001 nie odpala

26 Lip 2019 14:51 1293 23
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich
    Nawiązując do tematu mam problem ze swoim autkiem nie odpala, na samostarcie pali od strzała , na forach wyczytałem że czujnik położenia wałka rozrządu, owego wymieniłem na oczywiście oryginał nie pomogło podjechałem do kolegi na kompa faktycznie był błąd NR :
    DF-186 Obwód podgrzewacza wstępnego świec,brak sygnału lub sygnał nie prawidłowy.
    DF-197-informacja o ciśnieniu paliwa zbyt duży spadek ciśnienia
    DF-195- Zgodność czujnika położenia wałka rozrządu prędkości obrotowej silnika, brak sygnału lub sygnał nieprawidłowy .
    Wyczytałem również że może być czujnik położna wału wymieniłem i to nic nie dało, wymieniłem czujnik ciśnienia w listwie wtryskowej ten sam objaw. Czy silnik zimny czy ciepły po zgaszeniu zapłonu po dosłownie 3 min nie zapali za boga, muszę wyjść ściągać rurę i samostarta podać by odpalić , jeszcze nadmienię ,że jadąc na wysokim biegu przy niskich obrotach silnik potrafi zgasnąć. Natomiast jak chcę gwałtowniej dodać gazu też gaśnie muszę jeździć jak to się mówi na muła ...
    Proszę o jakieś wskazówki
    Bardzo dziękuje za jaką kol-wiek pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Jako pierwszy w kolejności rozpracuje problem braku synchro. Na ciśnieniu CR skupiłbym się później.
  • Poziom 9  
    Witam
    mam pytanie jak to sprawdzić?
    synchro???
  • Poziom 34  
    Standardowe usterki tego auta. Ewidentnie zapowietrzony układ. Zgnite kostki na silniku, możliwe przetarcia w kablach. Kiedyś widziałem taki myk, że taki rezonans sie mechaniczny wytworzył drgań, że tylko wtedy dostawał przerwy w obwodzie i od razu gasł . Dokładnie jak opisano wysokim biegiem na wolnych obrotach właśnie hehe.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Wał na blokady , sciągasz wtryski , sciągasz górny dekiel i wałki na blokady.


    Wał na blokady OK, ale w jakim celu ma ściągać wtryski i górny dekiel? Blokady wałków zakładasz po zdjęciu osłony.
  • Poziom 9  
    Witam mam pytanie a po-jaką ch.... mam blokować wałki??? skoro auto mi odpala
    Hektar Zahler ;;; instalacje przeleciałem jestem elektronikiem z zawodu więc wiem o co kaman . Zastanawiam się cały czas bo Strumień napisał nad Synchro a jak ja mam to zrobić , wszyscy piszą ale jakoś konkretów nie ma...
  • Poziom 43  
    beny74 napisał:
    Zastanawiam się cały czas bo Strumień napisał nad Synchro

    Czujnik wałka jest na trybie pompy wc więc musiał byś mieć ogromne luzy na trybach.

    Wtryski od razu wyciąg i daj do sprawdzenia.
  • Poziom 34  
    No to pytanie o rozrusznik mi sie nasuwa, jeżeli tak dobrze czujniki żeś przejrzał, choć nie sądze, bo oscyloskop by Ci sie przydał. Nigdy w życiu bym nie szukał wady w rozrządzie. Tylko i wyłącznie w tzw. kablach, lub złączach. Kijowe wtryski mają prawo zakłócać sygnał, ponieważ przewody powinny iść w ekranie, a nie po chamsku na skretke.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    No i dotąd nie poznaliśmy dokładnego kodu silnika... Tak się składa że dość ważne przynajmniej w jednej wersji silnika jest precyzyjne ustawienie wału, wałków rozrządu i pompy.....wystarczy mały uślizg przy montażu koła wału albo przesunięcie koła pompy w stosunku do reszty.

    To silnik 2.5 DCI klawiatura to też zaskakująca konstrukcja
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Wtryski od razu wyciąg i daj do sprawdzenia.


    Wtryski pod kątem niskiego ciśnienia paliwa.
  • Poziom 9  
    Hektar Zahler napisał:
    No to pytanie o rozrusznik mi sie nasuwa, jeżeli tak dobrze czujniki żeś przejrzał, choć nie sądze, bo oscyloskop by Ci sie przydał. Nigdy w życiu bym nie szukał wady w rozrządzie. Tylko i wyłącznie w tzw. kablach, lub złączach. Kijowe wtryski mają prawo zakłócać sygnał, ponieważ przewody powinny iść w ekranie, a nie po chamsku na skretke.


    Witam Pisałem wcześniej że czujniki wymieniłem na nowe , jeszcze dobiorę się do skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika może tam coś pośniedziało , mam takie pytanie jeżeli nic nie grzebałem w rozrządzie tak samoczynnie może się coś przestawić\??? raczej nie sądzę ....

    Dodano po 16 [minuty]:

    jurekk55 napisał:
    No i dotąd nie poznaliśmy dokładnego kodu silnika... Tak się składa że dość ważne przynajmniej w jednej wersji silnika jest precyzyjne ustawienie wału, wałków rozrządu i pompy.....wystarczy mały uślizg przy montażu koła wału albo przesunięcie koła pompy w stosunku do reszty.

    To silnik 2.5 DCI klawiatura to też zaskakująca konstrukcja


    Witam mam pytanie gdzie znajdę kod silnika ????
    Może to to
    VF1FDBUH631671606
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    beny74 napisał:
    Witam mam pytanie gdzie znajdę kod silnika ????

    Obok czujnika wału, na alu blaszce. G9U
    Ogólnie masz problem z paliwem a nie czujnikami. Tak jak pisze wyciąg wtryski i daj do sprawdzenia.
  • Poziom 9  
    mój numer to G9UA76
    C035737

    Dodano po 1 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    beny74 napisał:
    Witam mam pytanie gdzie znajdę kod silnika ????

    Obok czujnika wału, na alu blaszce. G9U
    Ogólnie masz problem z paliwem a nie czujnikami. Tak jak pisze wyciąg wtryski i daj do sprawdzenia.

    Dzięki jutro wyciągnę wtryski i dam na diagnostyke.

    Dodano po 5 [minuty]:

    beny74 napisał:
    mój numer to G9UA76
    C035737

    Dodano po 1 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    beny74 napisał:
    Witam mam pytanie gdzie znajdę kod silnika ????

    Obok czujnika wału, na alu blaszce. G9U
    Ogólnie masz problem z paliwem a nie czujnikami. Tak jak pisze wyciąg wtryski i daj do sprawdzenia.

    Dzięki jutro wyciągnę wtryski i dam na diagnostyke.


    Mam do Ciebie jeszcze takie pytanie o co chodzi z tym błędem o informacji zbyt niskie ciśnienie paliwa??? napisałem to w pierwszym poście???
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    A ja bym zaczął od kontroli przelewów wtryskiwaczy i zaworu rampy CR + zasilenie opadowe układu z pominięciem filtra paliwa .
    Po co od razu pchać sie w koszta i zlecać kontrolę wtryskiwaczy skoro nie wiadomo czy to wtryski :?:
    Tak przynajmniej będzie wiadomo czy leje wtryskiwacz , rampa , czy sprawny jest układ niskiego ciśnienia i czy to czasami nie pompa
    Ten bład od synchro tez mi coś nie pasuje skoro na plaka pali od strzała :|
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Na plaka to prawie wszystko pali. Ewidentnie układ CR do sprawdzenia. Odpal na plaka sprawdź przelewy, podstawa diagnozy układu CR. Podłącz jakiegoś diaga i sprawdź parametry, co się dzieje z ciśnieniem paliwa przy dawaniu gazu i przy obciążeniu. Wtedy już dojdziesz że to prawdopodobnie pompa CR
  • Poziom 43  
    genek1000 napisał:
    Po co od razu pchać sie w koszta i zlecać kontrolę wtryskiwaczy skoro nie wiadomo czy to wtryski


    No to będzie wiadomo, teraz mam g9u co palił i gasł na wolnych , wtryski nawet nie dało się sprawdzić na maszynie tak lały w przelew.

    Drugi taj lał ze stopiło tłok a na turbinie 1 cm smoły.
  • Poziom 9  
    Witam!!!
    Dobra co mam w końcu zrobić ??? wtryski do góry czy sprawdzić przelewy a z drogiej strony jak mam je sprawdzić ja mam tam rurki plastikowe fabrycznie zaciśnięte ,będę musiał je ciąć , teraz tak skoro wtrysk by lał do komory spalańia kopcił by, a u mnie nic takiego nie mam co prawda jak mu depnę od 900ob/m na maxa puści lekki dymek na czarno , jeszcze jedno dzisiaj musiałem jechać nim do pracy w pewnym momencie zaczął nie regularnie pracować a mianowicie jak stara kosiarka gdzie przyspieszał silnik i zwalniał . jak jechałem na dotyk na 5 biegu też miałem odczucie jak by przyśpieszał i zwalniał na obrotach.

    Dodano po 49 [minuty]:

    Dobra już trochę wiem jeżeli wtrysk leje który zasilany CR listwy wtryskowej to paliwo które powinno zostać rozpylone z owego wtryska zostaje przepływem cofnięte do zbiornika, ok git zgadzam się w sobotę wtryski wyciągam jadę do fachmana od wtrysków zobaczymy co dalej
    dam znać co i jak.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    beny74 napisał:
    czy sprawdzić przelewy a z drogiej strony jak mam je sprawdzić ja mam tam rurki plastikowe fabrycznie zaciśnięte

    Wtryskiwacze posiadają przelew zapinany od góry . Musisz usnąć drut zabezpieczający i wypinasz przewód przelewowy z wtryskiwacza. Tylko musiałbyś mieć jeszcze takie rurki z takimi końcówkami żeby pasowały do przelewów na wtryskach.
    Ale przelew rampy możesz sobie sam sprawdzić - do rampy CR jest zapięty przewód plastikowy na szybkozłaczu . Odpinasz złączkę - i na króciec metalowy zapinasz przewód plastikowy z menzurka - podczas kręcenia silnika i podczas pracy silnika nie może się wydostać ani kropelka z rampy
  • Poziom 9  
    Tak Genek zgadzam się ja strzeliłem gape zaraz idę zobaczyć :P

    Dodano po 27 [minuty]:

    beny74 napisał:
    Tak Genek zgadzam się ja strzeliłem gape zaraz idę zobaczyć :P


    Więc tak zrobiłem jak mówiłeś założyłem na ten mosiężny króciec z CR rurkę przeźroczystą auto chodziło koło 5 min ani kropelki paliwa , ale za to na powrocie z wtrysków całkiem dobrze leciało :( przy ok 1200obr na min wydaje mi się że kuleje jeden cylinder , nie chodzi płynnie tylko przerywa a przy 2500 pracuje dobrze , chyba któryś wtrysk szwankuje...
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Renault Master - Renault Master II 2.5 DCI 2001 nie odpala
    G9U przy lejącym 1 wtrysku, z turba i kata wypadło ok łopatki tłustej i twardej sadzy.
    Ja się dziwię jak ludzie potrafią upodlić tak dograny i prosty silnik.
    Nie pamiętam ile ich już zdłubałem po różnych uszkodzeniach .

    Tak jak pisałem wtryski na maszyne do sprawdzenia bo nie będzie co zbierać!
  • Poziom 9  
    Cze strumień
    też dziękuje za pomoc Ty jako jeden z pierwszych wyskoczyłeś z wtryskami za parę dni będziemy wiedzieć co i jak...
    na pewno się odezwę...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Renault Master - Renault Master II 2.5 DCI 2001 nie odpala
    G9U przy lejącym 1 wtrysku, z turba i kata wypadło ok łopatki tłustej i twardej sadzy.
    Ja się dziwię jak ludzie potrafią upodlić tak dograny i prosty silnik.
    Nie pamiętam ile ich już zdłubałem po różnych uszkodzeniach .

    Tak jak pisałem wtryski na maszyne do sprawdzenia bo nie będzie co zbierać!

    Zdjęcie zajebi.......

    Dodano po 2 [minuty]:

    a druga sprawa też mam troszkę oleju w rurze dolotowej tam bliżej czujnika przepływu moje autko ma przejechane 299870 km mam się martwić???

    Dodano po 4 [minuty]:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Common_rail
    https://www.youtube.com/watch?v=_bcTdKtubCQ
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich !!!
    Więc tak przepraszam że mnie długo nie było ... dlaczego no cóż praca za granicą ..
    nawiązując do tematu wtryski lały pierwszy i trzeci stąd spadek ciśnienia na listwie wtrychy wytargane wymienione na regenerowane ,skoro miałem już silnik na wierchu wymieniłem pompę , wytargałem zbiornik paliwa , okazało się że nie potrzebnie bo był czyściutki ale cóż jak robić to robić , filtr paliwa nowy w starym nie stwierdziłem żadnych opiłek co mogło by sugerować opiłkowanie pompy i zatarciem wtrysków ale dla św. spokoju wymieniłem pompę po regeneracji koszt nie wielki ale jak mam rozkręcać połowę busa to wole dołożyć te 200 zł i z bańki . Silniczek pracuje ładnie pali od strzała:P , ale po ok 10 minutach zaczyna nie równo chodzić to znaczy pływają obroty tzn. jak stara kosiarka :P czy może to być czujnik przepływu powietrza????
    dziękuje strumień za wcześniejsze wskazówki.
    i innym
  • Poziom 36  
    O wynikach pomiaru powietrza decyduje: czujnik temperatury powietrza, przepływomierz, EGR, odma, intercooler.
    Często w ciemno wymienia się przepływomierz powietrza, co gorsze ,bywa że na tandetny zamiennik.
    Warto najpierw sprawdzić cały uklad