Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

307 - wspomaganie elektryczne, brak sygnału odpalenia silnika PP2000 brak komuni

26 Lip 2019 19:17 183 9
  • Poziom 26  
    Witam,

    Jak w temacie, poniższy akapit można pominąć bo opowiada szerszą historię, pytanie pod koniec.

    W aucie zaczęło być słychać pasek od alternatora, po kilku używania auta podjechałem na parking zgasiłem auto, odpaliłem i już nie było wspomagania. Nie dojechałem już do domu bo po 40km oderwał się kawałek paska od alternatora i wkręcił w rozrząd. Rozrząd przeskoczył, nastąpiła kolizja, kupiłem silniki i wymieniliśmy go na inny. Po zmontowaniu wszystkie do kupy pompa od wspomagania dalej się nie odpala. Myślałem że problemem mogło być zbyt niskie napięcie i pompa się sama wyłączyła. Lampka ładowania na konsoli nigdy się nie zapaliła.

    We wtyczce sterującej przy pompie wspomagania (9-pin'owej) na pinie 9 brak napięcia - około 0V (plus po odpaleniu silnika). Na pinie 5 jest +12 po zapłonie poprawnie. Sygnał po odpaleniu niby idzie z BSI.

    Ładowanie wygląda poprawnie - około 14,3V na jałowym biegu.

    W PP2000 brak komunikacji z kalkulatorem wspomagania.

    Gdzieś doczytałem żeby bardzo sumiennie sprawdzić wiązkę przewodów przy pompie. Jakieś inne sugestie?

    Pozdrawiam
    ======================== EDIT ======================
    Auto Peugeot 307SW 2004 2.0 16V 136KM RFN EW10j4 przed liftem z ESP. Na pompie nr 9654149780
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Stawiam na uszkodzoną pompę.
  • Poziom 26  
    Ok, wiadomo że biorę to mocno pod uwagę i liczę że załatwię jakąś na testy.

    A jak w tym przypadku wytłumaczyć brak tych +12 po odpaleniu silnika (oczywiście na odłączonej wtyczce)?
  • Poziom 26  
    Jutro będę walczył, ale pytanie czy ma ktoś jakiś pinout bsi, dla mnie schemat który mam w html jest strasznie nieczytelny. Proszę o wstawienie rysunków/schematów które były by mi pomocne w sprawdzeniu tej wiązki.

    Gdzieś czytałem że np można ominąć ten sygnał i podłączyć w to miejsce przewód ze świateł mijania (jeżeli mamy włączone automatyczne światła na światła do jazdy dziennej - tryb skandynawski to się chyba nazywa). Chyba że jest jakaś inna sugestia skąd ten sygnał lepiej jest pożyczyć?
  • Serwisant
    Możesz dać chwilowo 2 plusy na oba prawe piny w kostce sterującej.Sygnał z alternatora "mówi do pompy" o obrotach silnika,co ma pewien wpływ na moc wspomagania.
  • Poziom 26  
    "Mówi"? Czyli 9pin to jakiś PWM albo sygnał napięciowy/prądowy proporcjonalny do obrotów?
  • Pomocny post
    Serwisant
    To pulsujące napięcie z alternatora poprzez diodę.
  • Poziom 26  
    dzisiaj powalczyłem jeszcze trochę i niestety poprzednio mierzyłem pin 6 a nie 9. Na 9 mam poprawnie około 13,3 (przy 14,3 na akumulatorze na odpalonym silniku) czyli jest tak jak pisałeś radiogaga.

    Wiązkę rozebrałem gdzieś na odcinku 40cm i wszystko jest jak nowe. Więc wszystko wskazuje na pompę. W czwartek powinienem mieć na miejscu pompę na podmianę to napiszę jak się sprawa skończyła,
  • Poziom 26  
    W moim przypadku pompa została wymieniona i wszystko działa.

    Dostałem na szrocie za ćwierć ceny pompę z połamanym zbiornikiem wyrównawczym od polifotwej wersji. Przełożyłem zbiornik i pompa u mnie działa poprawnie. Mam tylko wrażenie że wspomaganie jest słabsze tak o 30%. Idzie to jakoś zakodować przez PP2000?
  • Serwisant
    Może być tak,że używka nie daje dobrego ciśnienia.Te pompy bywały nieszczelne i zasysały "lewe" powietrze.Nie słyszałem o kodowaniu.Były różnice związane z różnymi czujnikami kąta skrętu.Mogą być różne przyczyny.