Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B5 FL 1.9TDI AVB - Prośba o ocenę logów

jacenteusz 16 Sep 2019 13:02 2271 80
  • #61
    jacenteusz
    Level 9  
    Turbina rzeczywiście była w niezłym stanie. Nie była zaolejona, ale ponieważ przebieg długi (500 tys.) była tak dosyć mocno "wypieczona". Niby kierowniczki chodziły, ale momentami tak szorstko, więc czyszczenia nie żałuję. Poza tym czegoś się nauczyłem :)

    Dwa dnin moczyłem EGR w benzynie. Mogłem tak załatwić membranę?

    Napisz mi proszę krok po kroku jak sprawdzić manometrem czujnik ciśnienia doładowania.
  • #62
    sigwa18
    Level 41  
    Manometrem musisz mieć miec coś pokazuje ciśnienie i porównasz wartosci. Czujnik na kompie pokazuje w mbar ale dla niego ciśnienie atmosferyczne to nie 0 mbar ale około 1000(przeważnie 950) jak pokaże 2000mbar to mamy ciśnienie 1bara względem atmosferycznego. Przydała by się pompka dokładnym manometrem podpinając do niej czujnik z wpięta wtyczka i odpalonym kompem widzisz aktualne ciśnienie jakie odczytuje. Nabijasz więc pompka 1bar i patrzysz czy komp pokazuje 2000mbar lub blisko tego. Nie ładuje na niego powyżej 1,5 bara bo więcej nie pokaże i może się uszkodzić.
  • #63
    jacenteusz
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Manometrem musisz mieć coś pokazuje ciśnienie i porównasz wartosci.


    Myślisz że pompka samochodowa nożna się nada?
  • #64
    sigwa18
    Level 41  
    Słaba dokładność manometru (jest do 16 bar a potrzeba do 1 - 2) ale jak tu wyjdzie rozbieżność szczególnie miedzy jednym a drugim czujnikiem to bym podmieniał na nowy.
  • #65
    jacenteusz
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Słaba dokładność manometru (jest do 16 bar a potrzeba do 1 - 2) ale jak tu wyjdzie rozbieżność szczególnie miedzy jednym a drugim czujnikiem to bym podmieniał na nowy.


    Nowy wkładam i od razu (nawet po tym remoncie) wchodzi mi w tryb awaryjny i pokazuje błąd 17964. Czy to związek z tym EGR-em?
  • #66
    sigwa18
    Level 41  
    17964 ciśnienie doładowania nie osiągnęło wartości zadanej. Jak orginalny zawyża a pod niego była wydłużona sztanga to turbo nie ma prawa dobrze chodzić. Sprawdź ten czujnik bez tego szkoda regulować co kolwiek. Druga sprawa to ten nieszczęsny EGR zaślep wężyk od sterowania od niego bo tylko pewnie powoduje że ucieka przez niego podciśnienie które jest potrzebne do sterowania turbo.
  • #67
    jacenteusz
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    17964 ciśnienie doładowania nie osiągnęło wartości zadanej. Jak orginalny zawyża a pod niego była wydłużona sztanga to turbo nie ma prawa dobrze chodzić. Sprawdź ten czujnik bez tego szkoda regulować co kolwiek. Druga sprawa to ten nieszczęsny EGR zaślep wężyk od sterowania od niego bo tylko pewnie powoduje że ucieka przez niego podciśnienie które jest potrzebne do sterowania turbo.


    Wstawię ten nowy czujnik, co to myślałem, że on jest wadliwy (ale pewnie właśnie on jest dobry). Powiedz mi tylko który log zrobić, żebyśmy rozstrzygnęli kwestię sprawności czujnika. Juz nie chce mi się wszystkich logów robić :(
  • #68
    sigwa18
    Level 41  
    Logiem nic nie zdziałasz tu potrzeba porównać wartości z czujnika z manometrem. Czujniki podobnie jak przepływomierze są do różnych silników inaczej wyskalowane. Czujnik ciśnienia jest kluczowy dla turbo im wyższe ciśnienie doładowania to wyższe obroty turbo. Diesel przyjął by ciśnienie doładowania nawet 2-3 bary ogranicza się je dla ekologi na niepełnym wcisnienieciu pedału gazu oraz by nie przekroczyć maksymalnych obrotów turbo dla pedału w podłodze. Czyli jak czujnik zawyża to turbo kręci się wolniej niż powinno ale jak okaże się że drugi czujnik zaniża to turbo może odlecieć sypiąc radośnie drobnymi do silnika.
  • #69
    jacenteusz
    Level 9  
    1. Miałem luźną jedną śrubę od EGR (tę od spodu). Dmuchało tamtędy ostro. Nawet trochę uszczelki wydmuchało. Czy to był powód awarii EGR?

    2. Sama membrana też nie wiem, czy nie jest walnięta, bo podłączyłem strzykawkę i spokojnie pociągnąłem, bez żadnego oporu i strzykawka nie cofnęła się.

    3. Może wykorzystać moment i wywalić EGR?
    a) Jeśli tak, to którą metodą?
    b) Jak reaguje komputer na wywalenie EGR?
    c) Czy nie będzie problemu na rocznym przeglądzie?
  • #70
    sigwa18
    Level 41  
    Zaślep wężyk od sterowania błędu nie powinno być bo już by się pojawił. Jak test strzykawką wypadł źle to raczej membrana w strzępach. Pytanie jakiej strzykawki użyłeś minimum 50ml by się przydała. Na przeglądzie zawsze możesz podłączyć wężyk bo tylko to jest wstanie wykryć diagnosta.
  • #71
    jacenteusz
    Level 9  
    Hej, sprawdziłem czujniki ciśnienia doładowania. Ten stary rzeczywiście był walnięty. Nowy jest dobry. Sęk w tym że na starym wadliwym samochód jeździ dynamicznie, a na nowym dobrym przechodzi od razu w tryb awaryjny i wywala błąd 17964, czyli niedoładowany... Dodam, że próby dokonywałem już przy zaślepionym dolocie podciśnienia w EGR, bo padła mi membrana.
  • #72
    sigwa18
    Level 41  
    No teraz trzeba skrócić sztangę z powrotem tak by miał prawidłowe doładowanie.
  • #73
    marszałekkom
    Level 28  
    Jedna rzecz mi nie daje spokoju. Wciskasz gaz do końca, a w grupie 8 maksymalną dawkę paliwa masz dopiero przy 2247 obrotach, na dodatek nie jest ona obcinana przez poslizg kół lub dymienie. Tak wygląda jakby informacja od pedału do sterownika gdzieś się gubiła. Zdaje się że w grupie 10 jest procent wciśnięcia gazu, sprawdź czy ci pokazuje 100% jak depczesz do końca.
  • #74
    jacenteusz
    Level 9  
    marszałekkom wrote:
    Jedna rzecz mi nie daje spokoju. Wciskasz gaz do końca, a w grupie 8 maksymalną dawkę paliwa masz dopiero przy 2247 obrotach, na dodatek nie jest ona obcinana przez poslizg kół lub dymienie. Tak wygląda jakby informacja od pedału do sterownika gdzieś się gubiła. Zdaje się że w grupie 10 jest procent wciśnięcia gazu, sprawdź czy ci pokazuje 100% jak depczesz do końca.


    Oczywiście to sprawdzę. Ale na pewno ja wciskam do deski już na poziomie ok 1200 obr/min... jedno co mi przychodzi do głowy to zapytać się Ciebie, czy to, że mam kłopoty ze skrzynia biegów (automat 4-biegowy) - prawdopodobnie walnięty multi switch f 125 (przełącznik wielofunkcyjny) oraz wycieki oleju - muszę dolewać litr raz na 3 m-ce, czy to może mieć wpływ na takie przełożenie napędu, które źle współgra z tematem doładownia...???
  • #75
    marszałekkom
    Level 28  
    Niestety niespecjalnie znam się na automatach, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne.
  • #76
    sigwa18
    Level 41  
    Może faktycznie szukamy dziury w całym i automat ma inną mapę która daje pełny moment dopiero od 2000 a nie jak w manualu od 1800 lub wcześniej zależnie od możliwości turbosprężarki.
  • #77
    jacenteusz
    Level 9  
    sigwa18 wrote:
    Może faktycznie szukamy dziury w całym i automat ma inną mapę która daje pełny moment dopiero od 2000 a nie jak w manualu od 1800 lub wcześniej zależnie od możliwości turbosprężarki.


    @sigwa18
    Ale teraz odnosisz się do dawki paliwa w kontekście mojego wciskania gazu do deski, czy w kontekście późnego wstawania turbiny?
  • #79
    jacenteusz
    Level 9  
    miroslaw wielki wrote:
    Usunąć z mapy EGR.


    Jak? :)
  • #81
    jacenteusz
    Level 9  
    miroslaw wielki wrote:
    Ściągnąć mapę kessem albo ktagiem ,wrzucić na vagsuite lub coś podobnego . spłaszczyć mapę egr i wrzucić spowrotem do sterownika.


    Chyba jednak kupię nowy EGR w zamienniku :)... No chyba, że swiadczysz takie usługi gdzieś w północnej Warszawie?