Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo - Twardy pedał hamulca ,serwo ?

28 Lip 2019 15:41 213 11
  • Poziom 4  
    Witam ,od jakiegoś czasu dręcze się z moim Toledo 1, 2000r 1.9 TDI
    Zaczynając od niedziałającego turbo kończąc na braku hamulców
    Pierwszy objaw to podczas gwałtownego wyjeżdżania z posesji nagle turbo załapało notlauf i hamulce przestały działać objaw powtórzył się że 3 razy ,po wyłączeniu i włączeniu motoru wszystko było ok
    Padło więc na turbo
    Wymieniłem turbo , wszystkie wężyki podciśnienia ,zaworki n75 n18 ,turbo nie działało dalej ale hamulce były ,dalej wymieniłem zaworki zwrotne i tu ku zdziwieniu turbo zaczęło hulać ,hamulce przestały działać pedał twardy ,podmieniając zaworek zwrotny spowrotem na stary który jest między ,vacum a serwo hamulce działają ,turbo nie ,zamieniając go znowu jest zaś odwrotnie turbo działa hamulce nie ,przy naciskaniu na hamulec słychać syczenie od strony kabiny ,kupiłem jeszcze jeden ten zaworek i to samo turbo ok hamulce nie działają .
    Przypuszczam że serwo padło ,już 3 razy po nagłym starcie hamulce przestały reagować
    Jak mogę sprawdzić faktycznie czy to serwo jest padnięte ?
    Vacum pompuje 0.9 bara
  • Poziom 10  
    Twardy pedał hamulca mialem w Seat Alhambra, wymieniłem pompę vacuum i jest ok
  • Poziom 4  
    Vacum pompuje mi do 0.9 Bara ,po podłączeniu vakuometru do zaworki zwrotnego ,między vacum a serwo napompowaniu i zgaszeniu motoru podciśnienie trzyma się ,lecz pedał hamulca twardy
    Jeśli chodzi o samo serwo ,jak można je zdemontować ?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Sprawdź na króćcu od podciśnienia do serwa czy masz podciśnienie.
  • Poziom 31  
    Powinno być około -0,8bara. Jak będzie to serwo do wymiany.
  • Poziom 4  
    A ten króciec który wchodzi do serwo ,jest wyciągany ,wykręcany ?

    Dodano po 2 [godziny] 7 [minuty]:

    Więc sprawdziłem podciśnienie które wchodzi do serwo i wynosi 0.8 bara, lecz zauważyłem że króciec od vacum obraca się ,może nie drastycznie ale można go obrócić ,choć sam tandem pompuje do 0.9 bez problemu .

    Dodano po 27 [minuty]:

    Tak to działa od środka

    https://youtu.be/t94Of7Bc4fk

    Dodano po 1 [godziny] 25 [minuty]:

    Znajomy ma serwo o tym samym iż oznaczeniu ,twierdzi że jest sprawne ,lecz zastanawiam się nad tą dziurką
    Czy ona nie będzie powodowała problemu w działaniu ?

    Seat Toledo - Twardy pedał hamulca ,serwo ?
  • Poziom 4  
    No dobra ale po zmianie zaworku zwrotnego ,na stary serwo działa a nie działa turbo ....
    I nie ma żadnych odgłosów uciekającego "powietrza"
    Druga rzecz którą chciałbym jeszcze wiedzieć to czy dziurka która jest w osłonie serwa na zdj nie będzie powodowała problemu z jego działaniem ?
  • Moderator Samochody
    Wybacz, ale nawet tutaj obowiązuje pewien minimalny poziom wiedzy z zakresu działania podzespołów pojazdu. Na filmie słychać wyraźnie, że po naciśnięciu pedału hamulca schodzi ciśnienie z serwa - a Ty nagle zainteresowałeś się dziurką w osłonie przeciwkurzowej tłoka.
  • Poziom 34  
    robokop napisał:
    Wybacz, ale nawet tutaj obowiązuje pewien minimalny poziom wiedzy z zakresu działania podzespołów pojazdu. Na filmie słychać wyraźnie, że po naciśnięciu pedału hamulca schodzi ciśnienie z serwa - a Ty nagle zainteresowałeś się dziurką w osłonie przeciwkurzowej tłoka.


    Szanuję za bezpośrednio pokazanie problemu :)
  • Poziom 4  
    Nie zakładając nowego tematu ,chciałbym zaczerpnąć Informacji dot.wymiany serwa
    Od czego zacząć ,na co uważać podczas wymiany
    Muszę poradzić sobie sam ,że względu iż w najbliższych dniach wyjeżdżam ,a mechanicy mają terminy na przyszły tydzień.
    Moderowany przez robokop:

    Pisałem już, że nawet w tym dziale wymagamy minimum wiedzy i zaangażowania. Żaden problem znaleźć w sieci całe poradniki. Zamykam.