Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo Y50 - Laptop bardzo długo się uruchamia problem z bootem nie z windowsem.

28 Lip 2019 23:19 204 6
  • Poziom 5  
    Witam posiadam od niedawana laptopa z drugiej ręki jakim jest Lenovo y50 po około pół roku użytkowania przez mnie rozpoczął się bardzo dziwny problem a mianowicie laptop bardzo długo się uruchamia ,

    Po naciśnięciu przycisku power słychać wentylatory . dysk kontrolki , laptop ciągnie zasilanie lecz ekran pozostaje czarny , czasem laptop uruchamia się 1h czasem 3h czasem 15 minut po ukazaniu się logo lenovo laptop odpala w 10 sekund i działa praktycznie bez zarzutu.

    Co próbowałem jak na moją wiedzę ze szkoły, odpinanie dysku , ramu , baterii , resetowałem cmos , przeczyściłem go sprawdziłem kondensatory jak udało się go włączyć resetowałem także bios. Po samym uruchomieniu laptopa nie dzieje się nic karty graficzne , cpu , dysk wszystko śmiga jak należy na laptopie gram dużo i nie ma żadnego problemu. Przed oddaniem go do serwisu chciałbym wyczerpać wszystkie możliwości naprawy w ramach mojej wiedzy , jeżeli macie jakiś pomysł prosiłbym o nakierowanie. Dziękuję za poświęcony czas.

    Teraz zauważyłem jedną dziwną rzecz w menadzerze zadań pokazuje że komputer działa 4 dni , chociaż uruchomiony jest kilka godzin.
  • Poziom 43  
    Na początek SMART dysku tym:
    www.hdsentinel.com

    Na pewno padnie też pytanie od Kolegów z Pogotowia Antywirusowego, zatem zamieść jako załączniki, logi:
    frst.txt oraz addition.txt
    z programu FRST.
  • Poziom 5  
    Robiłem smart i całe hd tune na sektory , lecz pisałem że on się nawet bez dysku tyle uruchamia
  • Poziom 43  
    Masz pokazać a nie opowiadać. I to nie z przestarzałego HDT, tylko z tego, który podałem.
    Pokaż również temperatury.
  • Spec od komputerów
    Oznaczenie płyty i obsadę układową podaj.
  • Poziom 43  
    Logi sprawdziłem, ale tu nie znajdziemy tego problemu, wydaje mi się, że siedzi "głębiej", płyta główna.

    Wejdź w Windows Update i kliknij "Sprawdź aktualizacje", niech sobie zainstaluje wszystkie.

    Odinstaluj:
    Driver Booster 6 - spyta, czy odinstalować sterowniki, kliknij TAK.

    Pobierz i zrób skan - usuń wszystko co znajdą (również z kwarantanny):
    https://pl.malwarebytes.com/adwcleaner/
    https://pl.malwarebytes.com/

    Skopiuj i wklej do notatnika:

    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST, w tym samym folderze.
    Uruchom FRST i kliknij w Napraw.

    Są jakieś problemy z:

    Cytat:
    Error: (07/28/2019 10:48:18 PM) (Source: Application Error) (EventID: 1000) (User: )
    Description: Nazwa aplikacji powodującej błąd: DSAServiceHelper.exe, wersja: 19.7.30.2, sygnatura czasowa: 0x5d14cd06
    Nazwa modułu powodującego błąd: KERNELBASE.dll, wersja: 10.0.17763.615, sygnatura czasowa: 0xb6cb145b
    Kod wyjątku: 0xe0434352
    Przesunięcie błędu: 0x0000000000039129
    Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x32c0
    Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01d54585c7de970b
    Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\Program Files (x86)\Intel\Driver and Support Assistant\DSAServiceHelper.exe
    Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Windows\System32\KERNELBASE.dll
    Identyfikator raportu: 2597cd83-6726-413d-80e3-7ec5f3201fd9
    Pełna nazwa pakietu powodującego błąd:
    Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd:


    Cytat:
    Error: (07/28/2019 10:48:18 PM) (Source: .NET Runtime) (EventID: 1026) (User: )
    Description: Aplikacja: DSAServiceHelper.exe
    Wersja architektury: v4.0.30319
    Opis: proces został przerwany z powodu nieobsłużonego wyjątku.
    Informacje o wyjątku: System.ServiceModel.CommunicationObjectFaultedException
    w System.ServiceModel.Channels.CommunicationObject.Close(System.TimeSpan)
    w System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelFactory.OnClose(System.TimeSpan)
    w System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelFactory+TypedServiceChannelFactory`1[[System.__Canon, mscorlib, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089]].OnClose(System.TimeSpan)
    w System.ServiceModel.Channels.CommunicationObject.Close(System.TimeSpan)
    w System.ServiceModel.ChannelFactory.OnClose(System.TimeSpan)
    w System.ServiceModel.Channels.CommunicationObject.Close(System.TimeSpan)
    w DSAServiceHelper.Program.Main(System.String[])


    Możesz spróbować odinstalować tę aplikację: Intel® Driver & Support Assistant


    Sprawdź też PANEL STEROWANIA > opcje zasilania, ustaw najwyższą wydajność, wyłącz hibernację, uśpienie, wyłącz wyłączanie dysku - ustaw czas na 0.