Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW [Mk III] - PROBLEM Z CEWKĄ ZAPŁONOWĄ

hadwao 16 Wrz 2005 13:59 2067 8
  • #1 16 Wrz 2005 13:59
    hadwao
    Poziom 9  

    Witam

    Wracam do problemu cewki zapłonowej w moim golfie. Jak juz kiedyś pisałem samochód nie pali kiedy zawilgotnieje (po deszczu). Juz raz wymieniłem cewke bowiem widac było, przebicie (iskre pod takim "dziubkiem" co to do niego podłączony jest przewód od kopółki). Kupiłem więc uzywaną i po jakimś czasie dokładnie w tym samym miejscu mam przebicie. Prawdopodobnie to jest przyczyna tego, że nie chce palić bo kiedy odłacze jeden kabel od świecy to auto na zapala. Mam w związku z tym pytanie - teraz na pewno kupię nową cewkę, ale nie mam pewności czy po kilku tygodniach ona tez w tym samym miejscu nie dostanie przebicia. Może to problerm z instalacją, a może po prostu miałem pecha i kupiłem cewkę, która kończyła swój żywot :).

    Napiszcie co o tym sądzicie.

    pozdrawiam i czekam na odpowiedź



    Moderowany przez ankuch:


    Proszę wyedytować tytuł tematu.
    Rzecz dotyczy pisania dużymi literami.

    0 8
  • #3 16 Wrz 2005 18:33
    artioom229
    Poziom 15  

    Witam. Ja tez uwarzam jak przedmowca ze to przewody a nie cewka zobacz rownierz swiece

    0
  • #4 17 Wrz 2005 14:36
    hadwao
    Poziom 9  

    Mnie wydaje się, że to jednak cewka. Wszystkie inne elektryczne ustrojstwa wymieniłem na nowe - kable, świece, kopułkę i palec. Tylko cewka była z odzysku. Na tej, która mi obecnia padła widać iskrę jak auto zawilgotnieje. Na kablach czegoś takiego nie zauważyłem, a odpalałem go po ciekmu z otwarta klapą.
    Moje pytanie jest jednak takie - czy ta awaria cewek może być spowodowana czymś innym np. jakimś zbyt wysokim napięciem czy co tam (nie znam się na tym). Bo szkoda mi wydawac kasy na nową skoro i ta może paść po kilku tygodniach, a ustarka tkwić będzie w czym innym - np. w jakims przepalonym kabelku.

    Na razie stawiam na to, że cewka była używana i jej żywot po prostu dobiegł końca. Pewności jednak nie mam więc pytam. Gdybym ja miał to kupiłbym nową.

    pozdrawiam i czekam na kolejne opinie

    0
  • #5 17 Wrz 2005 15:12
    Tomek665
    Poziom 28  

    hadwao napisał:
    .
    Moje pytanie jest jednak takie - czy ta awaria cewek może być spowodowana czymś innym np. jakimś zbyt wysokim napięciem

    Właśnie tak jest, ale przyczyną powstania zbyt wysokoego napięcia jest najczęściej to co koledzy sugerowali- kable WN.
    Jeśli cewka posiada plastikową osłonę na izolatorze to można ją usunąć.
    Rozumiem że iskra-przebicie pojawia się na zewnątrz po izolatorze cewki (trzeba ją dokładnie oczyścić).Powiedz jeszcze jakie długie jest to przebicie(iskra).

    0
  • #6 17 Wrz 2005 15:54
    hadwao
    Poziom 9  

    Tak sobie teraz myslę, że może faktycznie to wszystko dzieje się przez kable. Zmieniłem te nowe na stare bo z tymi starymi nie było problemu. Faktem jest jednak, że pierwszą cewkę z przebiciem próbowałem naprawiać. Znajomy elektryk wyczyścił małą szczelinke przez która uciekała iskra i zalał to wszystko jakąś masą. Myślałem, że to coś pomoże, jednak nie. Fakt iskry w tym miejscu juz nie widziałem, ale nadal kiedy było wilgotno samochód nie chciał odpalić. Może więc to nie wina cewki. W każdym razie wymieniłem tą zalepianą na inna uzywaną jednak ta padła w tym samym miejscu - pod "dziubkiem" do którego podłacza się kabel od kopułki. Przebicie nie jest duże - szczelina ma może 0,5 cm, ale iskra jest dość widoczna.

    Sam już nie wiem - może to co innego. Może źle szukam. Cały czas myślę, że to cewka, zresztą co mam myśleć, kiedy tylko ona ma widoczne przebicie?

    pozdrawiam i czekam na podpowiedzi

    0
  • #7 26 Mar 2006 19:30
    Przem75
    Poziom 10  

    Też jestem ciekaw. Ja mam podobny problem z Vectrą A 2.0. Gaśnie albo nie odpala wcale. W warsztacie powiedzieli - cewka. Kupiłem, oczywiscie używaną. Auto jeździło z 5 dni bez problemu, a potem znowu to samo. Jeździłem na dwie cewki. Jak zgasł podczas jazdy to szybko wymieniałem cewkę. Jak nie chciał rano odpalić robiłem tak samo. Ogólnie denerwujące. Kupiłem nową cewkę i teraz się zastanawiam ile pociągnie (silnik szarpie i przerywa) . Wciemności kable lekko świecą, czy te przebicia mogą zniszczyć cewkę? Nie mam zbyt wiele kasy na wydanie, a kolejna cewka (2 w marcu) to jednak wydatek.
    Jestem mocno zainteresowany rozwiązaniem. Pozdrawiam.

    0
  • #8 24 Maj 2006 12:32
    eltelsat
    Poziom 10  

    cewkę zapłonową na przebicie można sprawdzić spryskując ją delikatnie wodą (butelka ze spryskiwaczem do mycia szyb) przy pracującym silniku.Jak zwolni obroty lub przerwie to ma na 100% przebicie i trzeba ją wymienić

    0
  • #9 24 Maj 2006 12:53
    wojtekryba
    Poziom 32  

    eltelsat napisał:
    cewkę zapłonową na przebicie można sprawdzić spryskując ją delikatnie wodą (butelka ze spryskiwaczem do mycia szyb) przy pracującym silniku.Jak zwolni obroty lub przerwie to ma na 100% przebicie i trzeba ją wymienić



    Ciekawy pomysł!! nimniej stanowczo odradzam niejedna cewka po tym straci całkiem żywot!!!

    0