Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna III 1.5 dCi - Czujnik ciśnienia paliwa na rampie wtryskowej

lechos 02 Lis 2019 19:27 4551 63
  • #61
    ^ToM^
    Poziom 38  
    Panowie, zgodnie z waszymi sugestiami wymieniłem rozrusznik. Nie regenerowałem, ale kupiłem na znanym portalu za 70 zł używany, ale w stanie bdb.
    Wymiana rozrusznika wprowadziła Almerę na nowy poziom rozruchu. :D
    Nowy rozrusznik kręci gdzieś 2x szybciej niż stary (choć nie mając porównania gdy był stary uznawałem, że kręci wystarczająco dobrze, zresztą tak samo uznali w diagnostyce Bosch'a).
    Od 2 tygodni ani razu nie wystąpił problem z rozruchem na ciepło.
    Przed wymianą rozrusznika zrobiłem pomiar spadku napięcia w czasie rozruchu. Spadek na akumulatorze w trakcie rozruchu wynosił 9 - 9,5 V. Na nowym rozruszniku, nawet na zimnym akumulatorze napięcie nie spada poniżej 10,5 V.
    W związku z tym nie zapala się lampka check engine. Rozruch następuje natychmiast.
    Wygląda na to, że przyczyną problemów z rozruchem była zbyt niska prędkość wału korbowego przy rozruchu połączona ze zbyt niskim napięciem akumulatora, przez co elektronika głupiała do reszty.
    Rozrusznik: Mitsubishi M000T86181. Niestety wymiana tego podzespołu w Almerze to nie łatwa sprawa i trzeba sobie zarezerwować gdzieś 2 godziny. Da się go wyjąć bez demontażu innych podzespołów. Demontaż od góry i trzeba uważać na przewody klimatyzacji, bo jest tam mało miejsca - to takie uwagi, gdyby ktoś jeszcze tu w tej sprawie zaglądnął.

    Dobry rozrusznik i akumulator, to pierwsza rzecz, od której należy zacząć poszukiwania w takich sytuacjach.


    Serdeczne dzięki za sugestie i pomoc w rozwiązaniu problemu.
  • #62
    Mkl3
    Poziom 2  
    Jak poradziłeś sobie z wymianą rozrusznika mam ten sam problem , jest już po wszystkich diagnozach i rozrusznik jest do wymiany. Masz jakieś zdjęcia , widzę 2 śruby a trzecia jest chyba pod spodem. Czy da się to zrobić od góry. Będę wdzięczny za pomoc
  • #63
    ^ToM^
    Poziom 38  
    Mkl3 napisał:
    Jak poradziłeś sobie z wymianą rozrusznika mam ten sam problem , jest już po wszystkich diagnozach i rozrusznik jest do wymiany. Masz jakieś zdjęcia , widzę 2 śruby a trzecia jest chyba pod spodem. Czy da się to zrobić od góry. Będę wdzięczny za pomoc


    No więc jest to dość trudne, ale możliwe do wykonania bez demontażu silnika z samochodu i klimatyzacji. :D :D
    Jedną śrubę odkręcisz od dołu, wchodząc pod samochód natomiast drugą odkręcisz mając do dyspozycji klucz nasadowy z przedłużką, wtedy od lewej strony skrzyni biegów patrząc od pozycji kierowcy. Ręką namacasz wpierw śrubę i wtedy nałożysz klucz. Śruba z dołu jest widoczna i ją odkręcisz. Natomiast śrub mocujące kable do rozrusznika odkręcisz od góry podchodząc z prawej strony skrzyni biegów. Potem jak już będziesz miał odkręcone wszystkie śruby to kręcisz tak długo rozrusznikiem, aż go obrócisz o 180° i wtedy go wyciągniesz górą, bo dołem nie ma jak. Wyjdzie między silnikiem a rurkami klimatyzacji. To jest najtrudniejsze. Wsadzisz go tą samą drogą. Ogólnie nie przewidziano tam chyba wymiany rozrusznika inaczej niż poprzez wymianę całego silnika. :D :D
    Demontaż i montaż na gotowo zajął mi 2h, podczas gdy we Fiacie ta sama czynność zajmuje 15-20 minut.
    Powodzenia!