Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna III 1.5 dCi - Czujnik ciśnienia paliwa na rampie wtryskowej

31 Jul 2019 11:50 9711 63
  • Level 18  
    Witam
    Mam pytanie........czy czujnik ciśnienia na rampie wtryskowej może od czasu do czasu przekłamywać i podawać blednę ciśnienie paliwa do kompa który nie pozwala na szybki rozruch silnika.

    Laga w 50-ciu % odpala normalnie i Pyclip pokazuje zadane ciśnienie 320 bar i takie też ciśnienie występuje przy rozruchu.

    Przy pozostałych rozruchach silnik dłużej kręci a gdy już zaskoczy to z wydechu wali biały bąk ......Pyclip pokazuje wtedy zadane ciśnienie 320 bar a podczas kręcenia ciśnienie startuje od 160 bar i gdy już dobije do 280 bar to silnik odpala.

    Mechanik ostawia czujnik i mówi, że w tym przypadku czujnik może przekazywać błędne dane do kompa który nie pozwala uruchomić silnika z powodu niskiego ciśnienia panującego na szynie a paliwo podaje normalnie i dlatego gdy już komp pozwoli na rozruch to silnik startuje i wali białym bąkiem.

    Żadne błędy na tablicy ani w Pyclipie nie wyskakują.

    Uprzedzając pytania..........paliwo się nie cofa gdyż bywa, że stojąc dwa tygodnie pali od razy i lepiej niż z dnia na dzień .........małe pęcherzyki powietrza są takie same od 8 lat z miesięcznymi przerwami po wymianie filtra paliwa.

    Czy na załączonym filmiku (odpalił w miarę normalnie bez dymienia) można coś wywnioskować z procentowego otwarcia zaworów?
  • TespolTespol
  • Level 41  
    Nie spotkałem się z przypadkiem aby przekłamywał. Generalnie bardzo rzadko ulegają uszkodzniu, jeśli już to całkowicie i nie pokazują nic lub wychodzi poza skalę.
    Jeśli regulator ciśnienia paliwa jest ok to stawiam na wtryski tj. początek ich końca - do sprawdzenia.
  • Level 34  
    decybel91 wrote:
    Jeśli regulator ciśnienia paliwa jest ok to stawiam na wtryski tj. początek ich końca - do sprawdzenia.

    Też mam takie zdanie
  • Level 18  
    Problem dłuższego kręcenia i puszczania białego bąka występuje tylko przy pierwszym rozruchu i to co jakiś czas. Na ciepłym silniku pali elegancko i nie puszcza nigdy bąka. Może czujnik położenia wału do wykręcenia i przeczyszczenia?
    Zapomniałem napisać, że układ paliwowy Siemensa.

    decybel91 wrote:
    Jeśli regulator ciśnienia paliwa jest ok

    Jak go sprawdzić? Może na załączonym filmiku widać coś niepokojącego np. nieodpowiednie procentowe otwarcie tego zaworu?

    Korekcje wydatku paliwa przedstawiają się następująco
    Laguna III 1.5 dCi - Czujnik ciśnienia paliwa na rampie wtryskowejwydate..jpg Download (204.17 kB)

    Test przelewowy:
    Test 1.... czas trwania 5 min, wolne obroty, silnik rozgrzany, udoiło po + - 20 ml.
    Laguna III 1.5 dCi - Czujnik ciśnienia paliwa na rampie wtryskowejwolne obro...y (2).jpg Download (2.26 MB) Laguna III 1.5 dCi - Czujnik ciśnienia paliwa na rampie wtryskowejwolne ob..y.jpg Download (2.32 MB)


    Test 2.... czas trwania 5 min, zmienne obroty, silnik rozgrzany, udoiło po + - 40 ml.
    Laguna III 1.5 dCi - Czujnik ciśnienia paliwa na rampie wtryskowejzmienne o..ty.jpg Download (1.58 MB) Laguna III 1.5 dCi - Czujnik ciśnienia paliwa na rampie wtryskowejzmienne ob..y 2.jpg Download (2.06 MB)
  • Level 39  
    No więc w mojej Almerze 1.5 DCI, która ma silnik K9K - jak w twojej lagunie - jest identyczny efekt. Generalnie odpala normalnie. Jednak czasami, szczególnie jak silnik jest mocno nagrzany, to trzeba dłużej kręcić albo dwa razy próbować aby odpalić. Aczkolwiek innymi razy też jest mocno nagrzany i upał 30 st C i odpala bez problemu. Czasami przy dłuższym kręceniu zabłyśnie lampka Check Engine ale natychmiast jak zapali zgaśnie. Nie zarejestruje się przy tym żaden błąd. Sytuacja jest czysto losowa. Czasami tydzień nie ma żadnych problemów z odpalaniem a czasami są dni, że każdy rozruch jest problemem. Był na diagnostyce w Bosch Service i sprawdzili ciśnienia, przelewy - bez uwag. Zamówiłem ostatnio kolejny czujnik ciśnienia paliwa. Zobaczę czy coś to zmieni. Po prostu w serwisach nie są w stanie tego zdiagnozować, bo jak odstawisz do serwisu, to akurat wszystko działa jak należy. :crazyeyes: :crazyeyes:

    Najbardziej fajne są auta, co są sprawne jak się je odstawi do warsztatu.
  • Level 18  
    ^ToM^ wrote:
    Generalnie odpala normalnie. Jednak czasami, szczególnie jak silnik jest mocno nagrzany, to trzeba dłużej kręcić albo dwa razy próbować aby odpalić

    U mnie problem występuje na zimnym silniku.......na rozgrzanym zawsze pali elegancko.

    Dzisiaj rano wzorowe odpalenie......ciśnienie przy odpalaniu nawet większe niż zadane:
    SVID_20190...1129_1.mp4 Download (1.25 MB)
  • Level 39  
    lechos wrote:

    U mnie problem występuje na zimnym silniku.......na rozgrzanym zawsze pali elegancko.


    To mnie zmyliło: paliwo się nie cofa gdyż bywa, że stojąc dwa tygodnie pali od razy i lepiej niż z dnia na dzień

    U mnie na zimnym zawsze na 100% odpala.
  • Level 18  
    Wracając do tematu ......jakie powinny być obroty silnika przy rozruchy (zwłaszcza na zimno) aby silnik ładnie odpalał?

    Laga podczas porannego rozruchu nieraz dłużej kręci (50/50) i wtedy puszcza białego bąka ......na ciepłym jest lepiej ale tez nie od strzału. Ostatnio zauważyłem, że rano, podczas dłuższego kręcenia raz obróci wałem potem jakby sklei na sekundę i znów kręci (to mnie naprowadziło na trop rozrusznika).
    Co mnie cały czas niepokoiło przy dłuższym kręceniu to ciśnienie paliwa na szynie jest mniejsze niż zalecane...........może przez to, że rozrusznik słabiej kręci (nadaje się do regeneracji lub wymiany) i pompa paliwowa od razu nie daje odpowiedniego ciśnienia paliwa?

    Poranny rozruch, temperatura zewnętrzna 13C , napięcie na aku 12.5V ........długo i wolno kręcił puszczając białego bąka po rozruchu 1.mp4 Download (2.09 MB)

    Dzisiejszy poranny rozruch, temperatura zewnętrzna 4C, odpalił szybko i bez bąka ale wystąpiło jakby "klejenie" 2.mp4 Download (436.81 kB)
  • Level 39  
    Rozrusznik i alternator mają spore znaczenie. Zauważyłem, że wymiana akumulatora na nowy wiele pomogła. Po prostu szybciej kręci i dłużej można pokręcić, kilka sek. bez zająknięcia.
    Niemniej jednak u mnie nadal jest tak, że zimny odpala do strzału a ciepły to albo bez problemu, albo dłużej trzeba kręcić, albo często zdarza się, że kilka razy. Zawsze po dłuższym kręceniu zapala się lampka check engine ale świeci 2-3 sek i gaśnie. Żaden błąd się nie rejestruje.
    Zastanawiam się, czy może jeszcze czujnik położenia wału nie fiksuje od gorąca.
    Wymiana go to nie problem.
  • TespolTespol
  • Level 38  
    ^ToM^ wrote:
    Żaden błąd się nie rejestruje.
    Czujnik obrotów wału, a konkretnie to jego kostka. Zacznij od wyczyszczenia, podgięcia blaszek.
  • Level 43  
    U nie kiedyś w Megance 1,5dCi (K9K) były podobne objawy. Po jakimś czasie stało się to na tyle upierdliwe więc pojechałem na CLIP-a a ten wskazał na problemy z czujnikiem wału. Po wymontowaniu, okazało się że jest mocno zabrudzony. Nie czyściłem tylko wymieniłem na nowy i wszystko wróciło do normy.

    Pozdrawiam.
  • Level 39  
    Panowie, zamówiłem czujnik. Wymienię i dam znać czy coś to zmieniło.
  • Level 38  
    Zwróć uwagę na kostkę elektryczną. Sam czujnik zazwyczaj jest OK. Tylko kostka traci styk. Wymyj to połączenie (benzyna, aceton), użyj preparatów Kontakt 60 i 61, mechanicznie podoginaj złącza.

    Dodano po 3 [minuty]:

    @lechos Popraw styki, metodą jak powyżej pisałem, w czujniku przepływu powierza, oraz wszystkie połączenia z wtryskiwaczami. Nie tylko przy wtryskiwaczach (tam wtyczki są rozbieralne, jak się postarasz :-) ) , ale też wyjmij komputer i wyczyść wszystkie styki mechanicznie i chemicznie (gniazdka i wtyczki).
  • Level 18  
    freebsd wrote:

    @lechos Popraw styki, metodą jak powyżej pisałem, w czujniku przepływu powierza, oraz wszystkie połączenia z wtryskiwaczami. Nie tylko przy wtryskiwaczach (tam wtyczki są rozbieralne, jak się postarasz :-) )

    Raczej to nie ma wpływu na szybkość kręcenia rozrusznika jak i na jego klejenie.
  • Level 27  
    Wiele silnikow ma takie objawy w momencie kiedy koncza sie wtryski. Np w 1.9 jtd ludzie zmieniaja u elektronika dawki rozruchowe zeby szybciej zapalal. Co do czujnika to jesli jest uszkodzony to caly czas pokazuje bledne wartosci, niemniej dla swietego spokoju mozesz podmienic na szrocie kupisz za jakies 15zl.

    Dodano po 33 [sekundy]:

    Wiele silnikow ma takie objawy w momencie kiedy koncza sie wtryski. Np w 1.9 jtd ludzie zmieniaja u elektronika dawki rozruchowe zeby szybciej zapalal. Co do czujnika to jesli jest uszkodzony to caly czas pokazuje bledne wartosci, niemniej dla swietego spokoju mozesz podmienic na szrocie kupisz za jakies 15zl.
  • Level 18  
    Rano byłem na sprawdzeniu stanu akumulatora (napięcie spoczynkowe, pod obciążeniem jak i symulacja rozruchu) ..........diagnoza.....nie ma się czego czepić.

    Następnie pojechałem do elektryka samochodowego i elektryk widząc Lagę bez otwierania maski powiedział, że siedzi w niej rozrusznik japoński (Mitsubishi), który lubi się sypać i jest dziadowski do regeneracji. Kazał odpalić sam. i na słuch stwierdził ( niby bez położenia go na stół tylko tak może oceniać jego kondycje), że rozrusznika nadaje się do roboty lub wymiany pomimo, że samochód lepiej i krócej kręcił na ciepłym.

    Sama regeneracja u niego do 250 zyla a z wymianą do 350. Ponoć lepiej regenerować oryginał niż pchać się w nowe zamienniki.

    Można taniej wciągnąć regenerowany ale dochodzi robota własna a i potem na miejscu jest do kogo jechać z reklamacją ;)

    Mam nadzieję, że jego słuch nie zawodzi i postawił trafną diagnozę, że to rozrusznik.
  • Level 38  
    Na pierwszych dwóch filmach rozrusznik kręci OK. Może na pierwszym odrobinę wolno. Pytanie, czy przewody od akumulatora i przy rozruszniku są w dobrym stanie, dobrze dokręcone.
    Na trzecim filmie słychać zatrzymanie, i to nie jest OK. Przewody? Szczotki? Jednak nawet mimo to silnik zapalił. Może masz więcej usterek?
  • Level 27  
    Jesli faktycznie masz rozrusznik mitsubishi, mozesz poszukac z tego samego silnika rozrusznika valeo wtedy pozbedziesz sie problemu raz na zawsze ja tak kilka razy robilem w grupie psa
  • Level 18  
    freebsd wrote:
    Na pierwszych dwóch filmach rozrusznik kręci OK. Może na pierwszym odrobinę wolno. Pytanie, czy przewody od akumulatora i przy rozruszniku są w dobrym stanie, dobrze dokręcone.
    Na trzecim filmie słychać zatrzymanie, i to nie jest OK. Przewody? Szczotki? Jednak nawet mimo to silnik zapalił. Może masz więcej usterek?

    No zapalił ale właśnie to klejenie naprowadziło mnie na trop rozrusznika .......może tulejki już wyrobione.
  • Level 39  
    beryas wrote:
    Wiele silnikow ma takie objawy w momencie kiedy koncza sie wtryski. Np w 1.9 jtd ludzie zmieniaja u elektronika dawki rozruchowe zeby szybciej zapalal.


    No ale w moim jest dopiero 160 tyś km a ten problem już występuje od dawna, więc wtedy było powiedzmy 140 tyś. Wątpię czy przy takim przebiegu mogłyby się wtryski kończyć.
  • Level 39  
    beryas wrote:
    W polsce ufasz licznikowi ?


    Nie rozumiem. Samochód mamy od nowości w rodzinie. Sugerujesz, iż licznik może znacznie przekłamywać, czy jak?
  • Level 27  
    Jak masz od nowowsci to ok, przynajmniej 60% samochodow w pl ma licznik „orientacyjny” ;P
  • Level 43  
    @^ToM^ pisałeś że:
    ^ToM^ wrote:
    Żaden błąd się nie rejestruje.

    Diagnostykę robiłeś CLIP-em? Wyniki diagnostyki weryfikował ktoś w tym kumaty?
    Bo, mnie jakoś nie przekonuje fakt, iż przy tych problemach, program diagnostyczny nic nie wykazuje.
    Ilekroć zaświecił się u mnie check....., jechałem do znajomego (lub on przyjeżdżał do mnie) na diagnostykę CLIP-em i zawsze program wykazywał jakąś usterkę, którą usuwałem we własnym zakresie. W dwóch przypadkach były to wtryskiwacze (wadliwe zaworki), innym razem świeca żarowa a kolejnym, czujnik położenia wału.
    Jedynie przy pierwszym problemie z K9K, próbowałem sam dociekać przyczyny awarii (nawet założyłem wątek na forum). Później już korzystałem tylko z diagnostyki CLIP-em.

    Pozdrawiam.
  • Level 39  
    DjMapet wrote:

    Diagnostykę robiłeś CLIP-em? Wyniki diagnostyki weryfikował ktoś w tym kumaty?
    Bo, mnie jakoś nie przekonuje fakt, iż przy tych problemach, program diagnostyczny nic nie wykazuje.
    Ilekroć zaświecił się u mnie check....., jechałem do znajomego (lub on przyjeżdżał do mnie) na diagnostykę CLIP-em i zawsze program wykazywał jakąś usterkę, którą usuwałem we własnym zakresie. W dwóch przypadkach były to wtryskiwacze (wadliwe zaworki), innym razem świeca żarowa a kolejnym, czujnik położenia wału.
    Jedynie przy pierwszym problemie z K9K, próbowałem sam dociekać przyczyny awarii (nawet założyłem wątek na forum). Później już korzystałem tylko z diagnostyki CLIP-em.

    Pozdrawiam.


    No, ja jestem kumaty. Ale pomyślałem, że może jestem za mało kumaty i pojechałem do Bosch Diesel Service w moim mieście. Oni mają kilka rodzajów aparatury do testowania tychże. Niczego nie wykryto. Zrobiono sczytanie z komputera oraz przelewy wtrysków. Wyszło, że auto jest sprawne. Oczywiście u nich zapalało bez zakłóceń. A ja na drugi dzień już musiałem pod lidlem 3x kręcić aby zaskoczyło.

    Wymieniłem wczoraj CPW. Zobaczymy co będzie.
  • Level 38  
    @^ToM^ Wyczyść chemicznie i solidnie podegnij złącze we wtyczkach od wtrysków. Błędy (różne) związane ze słabym kontaktem w tych złączach komputer by odnotował, ale jest to jedno ze słabych miejsc i warto nawet profilaktycznie o nie zadbać. Ja tak uratowałem autko i mój portfel od regeneracji wtrysków i pompy. Każda wtyczkę rozebrałem i dopiero podginałem. Da się to zrobić. Tak samo złącza przy komputerze. Czyszczenie chemiczne i papier ścierny nawinięty na śrubokręt :-) Gdy autko nie zapala i nie odnotowuje żadnych błędów to takie zachowanie miałem przy uszkodzonej wtyczce od CPW. Wywaliłem tą wtyczkę i gniazdo i zlutowałem to złącze pod samochodem + koszulki termokurczliwe z klejem + dodatkowy peszel na przewód.
  • Level 43  
    Błąd CPW, program diagnostyczny by odnotował. Jak wyglądał stary? Był czysty, czy zasyfiony? Mierzyłeś go?
    Jak pamiętam, powinien mieć rezystancję w granicach 150-250 om. U mnie niby miał tyle, ale syn (automatyk, elektronik) zalecił wymienić, bo np. kabelek mógł nie zawsze kontaktować. We wtyczce było wszystko ok.

    Pozdrawiam.
  • Level 38  
    U mnie nie było błędów przy odczycie CLIP'em, a samochód nie zapalał. Check engine się zapalał - podkreślam, bez zapisanych błędów w modułach.
    Czujnik znajdujący się stosunkowo nisko w dieslu był czysty? No, nie :-) Był w normie brudny!
    Nie mierzyłem go, gdyż było to zbędne. Ten typ czujnika powinien działać, lub nie - takie jest najczęstsze zachowanie. Mój czujnik czasami działał, a nawet zazwyczaj działał, a tylko czasami nie działał (zazwyczaj na zimnym silniku). Nie miałem drugiego czujnika "pod ręką", więc zająłem się tym mizernej wielkości złączem od czujnika. umiejscowienie tej złączki i jej wielkość, aż "kolą w oczy" swoją mizernością. Po tym zabiegu już od kilku miesięcy nie mam problemów.
  • Level 39  
    Guzik z wymiany CPW. Wymieniłem na inny, używany oryginalny, drogi nie było 30 zł z wysyłką. Niestety bez różnicy. 3 dni działało bez problemów, ale w sobotę miałem problem z odpaleniem jak wróciłem po około 10 min ze sklepu. Złącze w CPW wyczyszczone na medal. Problem tkwi gdzie indziej.
  • Level 36  
    ^ToM^ wrote:
    Guzik z wymiany CPW. Wymieniłem na inny, używany oryginalny, drogi nie było 30 zł z wysyłką. Niestety bez różnicy. 3 dni działało bez problemów, ale w sobotę miałem problem z odpaleniem jak wróciłem po około 10 min ze sklepu. Złącze w CPW wyczyszczone na medal. Problem tkwi gdzie indziej.


    Jak wyglądają korekty wtrysków?

    Clip łączy się z autem rozpoznając VIN?