Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna III 1.5 dCi - Czujnik ciśnienia paliwa na rampie wtryskowej

31 Lip 2019 11:50 141 6
  • Poziom 18  
    Witam
    Mam pytanie........czy czujnik ciśnienia na rampie wtryskowej może od czasu do czasu przekłamywać i podawać blednę ciśnienie paliwa do kompa który nie pozwala na szybki rozruch silnika.

    Laga w 50-ciu % odpala normalnie i Pyclip pokazuje zadane ciśnienie 320 bar i takie też ciśnienie występuje przy rozruchu.

    Przy pozostałych rozruchach silnik dłużej kręci a gdy już zaskoczy to z wydechu wali biały bąk ......Pyclip pokazuje wtedy zadane ciśnienie 320 bar a podczas kręcenia ciśnienie startuje od 160 bar i gdy już dobije do 280 bar to silnik odpala.

    Mechanik ostawia czujnik i mówi, że w tym przypadku czujnik może przekazywać błędne dane do kompa który nie pozwala uruchomić silnika z powodu niskiego ciśnienia panującego na szynie a paliwo podaje normalnie i dlatego gdy już komp pozwoli na rozruch to silnik startuje i wali białym bąkiem.

    Żadne błędy na tablicy ani w Pyclipie nie wyskakują.

    Uprzedzając pytania..........paliwo się nie cofa gdyż bywa, że stojąc dwa tygodnie pali od razy i lepiej niż z dnia na dzień .........małe pęcherzyki powietrza są takie same od 8 lat z miesięcznymi przerwami po wymianie filtra paliwa.

    Czy na załączonym filmiku (odpalił w miarę normalnie bez dymienia) można coś wywnioskować z procentowego otwarcia zaworów?
  • Poziom 39  
    Nie spotkałem się z przypadkiem aby przekłamywał. Generalnie bardzo rzadko ulegają uszkodzniu, jeśli już to całkowicie i nie pokazują nic lub wychodzi poza skalę.
    Jeśli regulator ciśnienia paliwa jest ok to stawiam na wtryski tj. początek ich końca - do sprawdzenia.
  • Poziom 31  
    decybel91 napisał:
    Jeśli regulator ciśnienia paliwa jest ok to stawiam na wtryski tj. początek ich końca - do sprawdzenia.

    Też mam takie zdanie
  • Poziom 18  
    Problem dłuższego kręcenia i puszczania białego bąka występuje tylko przy pierwszym rozruchu i to co jakiś czas. Na ciepłym silniku pali elegancko i nie puszcza nigdy bąka. Może czujnik położenia wału do wykręcenia i przeczyszczenia?
    Zapomniałem napisać, że układ paliwowy Siemensa.

    decybel91 napisał:
    Jeśli regulator ciśnienia paliwa jest ok

    Jak go sprawdzić? Może na załączonym filmiku widać coś niepokojącego np. nieodpowiednie procentowe otwarcie tego zaworu?

    Korekcje wydatku paliwa przedstawiają się następująco
    Laguna III 1.5 dCi - Czujnik ciśnienia paliwa na rampie wtryskowejwydate..jpg Download (204.17 kB)

    Test przelewowy:
    Test 1.... czas trwania 5 min, wolne obroty, silnik rozgrzany, udoiło po + - 20 ml.
    Laguna III 1.5 dCi - Czujnik ciśnienia paliwa na rampie wtryskowejwolne obro...y (2).jpg Download (2.26 MB) Laguna III 1.5 dCi - Czujnik ciśnienia paliwa na rampie wtryskowejwolne ob..y.jpg Download (2.32 MB)


    Test 2.... czas trwania 5 min, zmienne obroty, silnik rozgrzany, udoiło po + - 40 ml.
    Laguna III 1.5 dCi - Czujnik ciśnienia paliwa na rampie wtryskowejzmienne o..ty.jpg Download (1.58 MB) Laguna III 1.5 dCi - Czujnik ciśnienia paliwa na rampie wtryskowejzmienne ob..y 2.jpg Download (2.06 MB)
  • Poziom 35  
    No więc w mojej Almerze 1.5 DCI, która ma silnik K9K - jak w twojej lagunie - jest identyczny efekt. Generalnie odpala normalnie. Jednak czasami, szczególnie jak silnik jest mocno nagrzany, to trzeba dłużej kręcić albo dwa razy próbować aby odpalić. Aczkolwiek innymi razy też jest mocno nagrzany i upał 30 st C i odpala bez problemu. Czasami przy dłuższym kręceniu zabłyśnie lampka Check Engine ale natychmiast jak zapali zgaśnie. Nie zarejestruje się przy tym żaden błąd. Sytuacja jest czysto losowa. Czasami tydzień nie ma żadnych problemów z odpalaniem a czasami są dni, że każdy rozruch jest problemem. Był na diagnostyce w Bosch Service i sprawdzili ciśnienia, przelewy - bez uwag. Zamówiłem ostatnio kolejny czujnik ciśnienia paliwa. Zobaczę czy coś to zmieni. Po prostu w serwisach nie są w stanie tego zdiagnozować, bo jak odstawisz do serwisu, to akurat wszystko działa jak należy. :crazyeyes: :crazyeyes:

    Najbardziej fajne są auta, co są sprawne jak się je odstawi do warsztatu.
  • Poziom 18  
    ^ToM^ napisał:
    Generalnie odpala normalnie. Jednak czasami, szczególnie jak silnik jest mocno nagrzany, to trzeba dłużej kręcić albo dwa razy próbować aby odpalić

    U mnie problem występuje na zimnym silniku.......na rozgrzanym zawsze pali elegancko.

    Dzisiaj rano wzorowe odpalenie......ciśnienie przy odpalaniu nawet większe niż zadane:
    SVID_20190...1129_1.mp4 Download (1.25 MB)
  • Poziom 35  
    lechos napisał:

    U mnie problem występuje na zimnym silniku.......na rozgrzanym zawsze pali elegancko.


    To mnie zmyliło: paliwo się nie cofa gdyż bywa, że stojąc dwa tygodnie pali od razy i lepiej niż z dnia na dzień

    U mnie na zimnym zawsze na 100% odpala.