Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Switche POE
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TP-Link TL-WR841N - Problem z portem WAN

31 Lip 2019 17:47 105 5
  • Poziom 1  
    Witam posiadam router od TP-Link model TL-WR841N, i mam pytanie czy możliwe jest uszkodzenie portu WAN ? Mianowicie od jakiś +/- dni zauważyłem spadek szybkości po wykonaniu speedtestu okazało się, że szybkość z 12Mb/s spadła do 3Mb/s oraz pakiety miały duże opóźnienie. Myślałem, że to może jakiś problem dostawcy lecz dzisiaj przy kolejnym speedtescie i restarcie routera przestała wyświetlać się dioda WANu oraz wystąpił brak połączenia i działał tylko w momencie gdy kabel idący od anteny internetowej by wygięty przez co sądziłem, że problem jest w okablowaniu jednak znowu po podłączeniu bezpośredni pod komputer internet działa z normalną prędkością i bez żadnych problemów. Stąd moje pytanie czy jest możliwe aby gniazdko WAN zostało uszkodzone lub czy może to być problem z okablowanie od anteny ? Dodam, że router ma jak dobrze pamiętam ok. 4 lat. Pozdrawiam Metinczyk
  • Switche POE
  • Switche POE
  • Poziom 43  
    PITERRR napisał:
    Sprawdzić okablowanie anteny. Ewentualnie kabel do wymiany i ponownego oprawienia.

    Bo ja wiem:
    Metinczyk2 napisał:
    kabel idący od anteny internetowej by wygięty przez co sądziłem, że problem jest w okablowaniu jednak znowu po podłączeniu bezpośredni pod komputer internet działa z normalną prędkością i bez żadnych problemów.

    Metinczyk2 napisał:
    Stąd moje pytanie czy jest możliwe aby gniazdko WAN zostało uszkodzone

    Przez burzę, jakieś wyładowanie.
    Metinczyk2 napisał:
    router ma jak dobrze pamiętam ok. 4 lat.

    Pewnie już bez wsparcia softu producenta - elektrośmieć.
  • Moderator - Komputery Serwis
    Skoro wyginanie kabla przynosi efekty w rozłączaniu połączenia, warto doprowadzić do tego, żeby połączenie było pewne. Jeśli to wygięcie gdzieś przy wtyku - najlepiej go zarobić od nowa.

    KOCUREK1970 napisał:
    Pewnie już bez wsparcia softu producenta - elektrośmieć.

    Jest dużo urządzeń, które mimo takiego wieku wcale nie nadają się na złomowisko. Pomijając fakt, że w tych prostych routerach po poprawnym zabezpieczeniu sieci nie ma jakichś poważnych wpadek, to oprogramowanie zawsze można sobie wgrać nieoficjalne. Brak wsparcia producenta nie oznacza w przypadku tych urządzeń konieczności ich utylizacji. A już na pewno nie w prostej sieci domowej.
  • Poziom 43  
    dt1 napisał:
    oprogramowanie zawsze można sobie wgrać nieoficjalne

    Oczywiście można spróbować, ale ślepo wierząc w soft nieoficjalny bym do tego tak nie podchodził z pełnym zaufaniem.
    Soft nieautoryzowany często też powoduje spadek wydajności, kłopoty ze stabilnością, brak kompatybilności z kartami sieciowymi itd
    Pytanie jaka to wersja sprzętowa.
  • Moderator - Komputery Serwis
    Dla softu nieoficjalnego jest dostępny pełny kod źródłowy i czas na jego tworzenie poświęca więcej ludzi, niż dla oryginalnego softu. Ślepo nie ma co wierzyć, ale najczęściej działa nie gorzej niż fabryczny, oczywiście często udostępniając funkcje, o których "zapomniał" producent, więc z całą pewnością warto sprawdzić, zamiast wyrzucić urządzenie na złom.

    Większość alternatywnych wersji oprogramowania nie miała żadnego problemu z kompatybilnością (ba, nawet często działały lepiej, niż fabryczne oprogramowanie). Ze stabilnością nigdy nie miałem problemów, z wydajnością również.

    Co do wersji sprzętowej to w roku 2015 były na rynku wersje 10 oraz 11 modelu WR841N, w 2016 była wersja 12 - wszystkie wyposażone w 4MB Flash, 32MB RAM i w procesor Atheros QCA9533 taktowany zegarem 650MHz - te wersje są idealnie wspierane przez OpenWRT i pochodne (paradoksalnie w najnowszych wersjach 13 oraz 14 jest zastosowany wolniejszy procesor Mediatek MT7628NN @ 575MHz, więc tym bardziej zdziwiła mnie chęć zezłomowania urządzenia, które sprzętowo jest wydajniejsze od nowszych wersji i w stosunku do nowszych nie brakuje mu żadnych istotnych funkcji).