Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Honda Shadow VT125 - Prostowanie kierownicy

Novile 31 Jul 2019 22:35 699 3
  • #1
    Novile
    Level 34  
    Witam.
    Mam takie pytanie do kolegów znających mechanikę motocyklową.
    Motocykl jak w tytule Honda Shadow VT125 po upadku na bok, kierownica jest krzywa, ale przekrój rurek nie jest zmieniony, to samo powłoka chromowa bez pęknięć. Te motocykle są bardzo ciężkie jak na swoje możliwości, mimo iż to tylko 125-tka to jednak chopper i waży z kierowcą pona 200kg. Gdy upadnie na prawy bok to uderzenie idzie na zbiornik pompy hamulcowej i na prawą rurę kierownicy. Poza tym ten model ( 2004) ma kierownicę bez mostka i nie da się zmienić samej pojedynczej rury. Wygląda tak
    Honda Shadow VT125 - Prostowanie kierownicy

    Taka nowa kierownica jest dość kosztowna, bo nawet ponad 1000zł kosztuje OEM.
    Ale są w sprzedaży co świadczy o tym, iż są potrzebne a więc problem dotyczy nie tylko mnie. Nawet zaryzykuję tezę, iż każde przewrócenie takiego motocykla na bok uszkodzi właśnie kierownicę w nim.
    I teraz pytanie mam. Czy jest możliwe wyprostowanie takiej kierownicy? Jest jakaś metoda aby nie uszkodzić rury i powłoki a odzyskać kształt pierwotny?
    Wolał bym tę starą jakoś uratować i kasę zaoszczędzić niż nową kupować, tym bardziej, że pojawiają się dziwnie tańsze niby OEM kierownice pod ten model za mniej niż 500zł co może oznaczać cienkościenne rurki z Chin , prosto w wytopu złomowego.
    Czy są firmy albo fachowcy którzy takie rzeczy naprawiają?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #3
    RafalGT2
    Level 24  
    Kolego poszukaj gościa na necie Hartman od chromów wydechów itp dorobi praktycznie wszystko jakośc jak dla mnie super biore od niego wydechy i wszystko wedle oryginału robione chromy nie złaża nie wiem czy prostuje ale mozesz zadzwonić, dorobić pwnie dorobi kwestia za ile ale na pewno jakośc lepsza niż china
  • #4
    Novile
    Level 34  
    Jednak sytuacja się pogorszyła jak dla mnie. Motocykl ponownie zaliczył wywrotkę na ten sam bok i już nie będę prostował tej kierownicy. Żeby była jasność, to nie ja tak zaliczam ślizgi na tym bicyklu.Nie chcę aby tu ktoś miał mnie za idiotę i niedorajdę. Po pierwszym ślizgu na bok moje zdanie było jednoznaczne- motocykl nie nadaje się do jazdy z krzywą kierownicą, niestety ale kierowca uznał moje zdanie za bezpodstawne i nadal jeździł.Po kilku dniach zaliczył kolejnego ślizga i już tym razem skrzywienie jest większe, poszło lusterko i wgniotka na baku oraz kierunek i zadrapanie na obramówce ramki lampy, błotkik poryty( nie obejdzie się bez szpachlowania na amen... Tym razem zabrałem kluczyki, motor na kołki poszedł. Na razie bak zamalowałem doraźnie aby nie korodował zanim zajmie się nim w zimie blacharz. Lusterko do naprawy, kierunek pokleiłem bo nowy to samo szkło 57zł. Na tej krzywej kierownicy chrom lekko już popękał. Zatem zamówiłem nową niby OEM Hondy. Czekam na przesyłkę. Dlatego zamykam temat. Sprawa jak dla mnie zamknięta.Dziękuję za rady.