Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra j 1.6 CDTI 2015 r. - Przekaźnik świec żarowych

dangun 01 Aug 2019 13:26 5034 20
  • #1
    dangun
    Level 11  
    Witam wszystkich i pozdrawiam.
    Mój problem jest następujący, w mojej astrze pojawił się komunikat "Awaria pojazdu-skontaktuj się z serwisem". Wykonałem diagnostykę i mój mechanik postawił na świece żarowe gdyż okazał się błąd sterowania świecami żarowymi, świece wymienione problem pozostał. Teraz mechanik stawia na przekaźnik świec żarowych których jednak za nic nie mogę w tym swoim autku znaleźć. W katalogu niby ta część jest, na necie też są jakieś fotki tego przekaźnika/sterownika, ale w aucie nie mogę tego znaleźć.
    Z góry dziękuję za każda podpowiedź o lokalizacji tego czegoś;)


    Opel Astra j 1.6 CDTI 2015 r. - Przekaźnik świec żarowych Opel Astra j 1.6 CDTI 2015 r. - Przekaźnik świec żarowych . Opel Astra j 1.6 CDTI 2015 r. - Przekaźnik świec żarowych
  • Helpful post
    #3
    MikeC
    Level 29  
    Wg tis:
    Opis obwodu/układu
    Moduł świec żarowych jest wbudowany w moduł sterujący silnika (ECM) i jest urządzeniem półprzewodnikowym, które uruchamia świece żarowe. Temperatura i pobór mocy regulowane są w szerokim zakresie, aby spełnić wymagania wstępnego podgrzewania silnika. Wstępny czas załączenia świec żarowych zmienia się w zależności od napięcia systemowego i temperatury. Niższe temperatury powodują wydłużenie czasu załączenia.

    Warunki ustawień DTC
    DTC P066A, P066C, P066E i P067A

    Moduł sterujący silnika wykrywa zwarcie do masy w obwodzie sterującym przez ponad 1 s.


    DTC P066B, P066D, P066F i P067B

    Moduł sterujący silnika wykrywa zwarcie do napięcia w obwodzie sterującym przez ponad 1 s.




    DTC P0671, 0672, P0673 i P0674

    Moduł sterujący silnika wykrywa przerwę/wysokie napięcie w obwodzie sterującym przez ponad 1 s.


    Sprawdźcie czy świece mają poprawną oporność:

    Rezystancja pomiędzy zaciskiem odpowiedniej świecy żarowej E12 a masą wynosi 0,35-0,75 Ω.
  • #4
    dangun
    Level 11  
    Kupiłem nowe świece na wszelki wypadek, zarówno stare jak i nowe maja takie same parametry 0,8 ohma , założone są oczywiście teraz nowe.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Próbowałem na wykręconych świecach, założyłem kopułki i przyłożyłem masę do świec. Przekręciłem zapłon i lekko rozgrzała się świeca tylko na 4 cylindrze, po zmianie kolejności świec znowu gorąca się zrobiła tylko świeca z 4 cylindra. Przy sprawdzaniu każdego przejścia próbówka z żarówki, żarówka miga 4 razy, w tym za pierwszym razem najmocniej, przy pomiarze napięcia pokazuję najpierw 4,2V a następnie 2,75 i po sekundzie 0. Gdzie szukać problemu, czy to moduł w kompie silnika?, czy może ten niby przekaźnik starowania świec?
  • Helpful post
    #5
    MikeC
    Level 29  
    Sprawdź instalację od świec do sterownika czy nie ma przetarć , zwarć , luźnych czy skorodowanych styków itp ... - na schemacie widać że w twojej wersji nie ma przekaźnika świec tylko steruje tym sterownik silnika ..
  • #6
    dangun
    Level 11  
    Opel Astra j 1.6 CDTI 2015 r. - Przekaźnik świec żarowych

    W miejscu wskazanym przez MikeC znajduje się to, z symbolem ludzika na siedzeniu, więc to chyba od poduszki powietrznej.
  • #8
    dangun
    Level 11  
    W0LPD6E68FG134028 Astra J 1.6 CDTI 2015 r.

    Dodano po 2 [godziny] 13 [minuty]:

    MikeC wrote:
    Sprawdź instalację od świec do sterownika czy nie ma przetarć , zwarć , luźnych czy skorodowanych styków itp ... - na schemacie widać że w twojej wersji nie ma przekaźnika świec tylko steruje tym sterownik silnika ..


    Jeśli chodzi o przetarcia, zwarcia itp to nagle by się zrobiły na wszystkich świecach? gdybym jeszcze wiedział która to wtyczka w kompie i które piny, sprawdziłbym miernikiem.
  • #10
    dangun
    Level 11  
    MikeC wrote:
    To co wskazałeś to czujnik zderzenia tam nie ma modułu świec , masz schemat w postach wyżej , widać numerację pinów i kolory ...


    Czy powinienem odpiąć akumulator przed odpięciem wtyczki z kompa?
  • #12
    dangun
    Level 11  
    MikeC wrote:
    Odepnij , dopiero potem wypinaj wtyczki

    najpierw minus czy plus? czy bez znaczenia?
  • #14
    dangun
    Level 11  
    Zrobione, sprawdzone, bardzo przydatny schemat od MikeC, z góry dziękuje. Sprawdziłem instalację od wtyczki do kopułek świec żarowych, przejście jest, nie ma zwarcia na żadnym przewodzie. Teraz już nic nie przychodzi mi do głowy. Coś w kompie?
  • #16
    dangun
    Level 11  
    W oplu serwisie wykryją usterkę? Czy czeka mnie wymiana elementu za elementem...A nóż się uda?;)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tak ogólnie mogę sobie włożyć kompa z tego modelu? To będzie chodziło?
  • #19
    dangun
    Level 11  
    Problem nadal istnieje. Astra była w serwisie opla, sprawdzili niby instalację, przeczyszczyili styki, ostrzeżenie o awarii zniknęło, pojawiło się ponownie po 2 dniach.:( HELPPP
  • #20
    adam1907
    Level 1  
    I co w końcu doszedles co było? Mam podobny problem błąd P066D i auto ma ograniczona moc.
  • #21
    dangun
    Level 11  
    W serwisie przegladali wiązki kabli, niby czyścimy stýki i dokrecali mocowania kabli, problem znikną na 4 dni, potem znowu się pojawił Ale już tylko na jednej świecy. Narazie tak jeżdżę, tyle że u mnie nie ma problemu z mocą.