Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 420 PDE 2004r - Jakich użyć pierścieni tłokowych?

dzikubyku1 04 Aug 2019 00:55 954 4
  • #1
    dzikubyku1
    Level 2  
    Witam
    Jestem w trakcie przeprowadzania remontu swojej scani.
    Niestety muszę zmienić pierścienie tłokowe i mam teraz zagadkę.
    A mianowicie nie wiem jakich pierścieni urzyć,już kiedyś robiono mi wymianę pierścieni i użyto pierścieni firmy kolbenschmidt które zupełnie się nie sprawdziły,Scania po przejechaniu 35tyś km na trasę 3000km trzeba
    było dolać 7-8 litrów oleju.
    Dopiero po wizycie w serwisie i założeniu oryginalnych pierścieni to ustało.

    W między czasie dowiedziałem się że to firma Mahle produkuje pierścienie na pierwszy montaż do scanii.
    W serwisie zestaw pierścieni na jeden cylinder kosztuje jakieś 450pln
    A w sklepie kosztuje
    kolbenschmidt 80pln
    Mahle 140pln
    I teraz moje pytanie czy ktoś kupował i zakładał pierścienie firmy Mahle?
    Zastanawia mnie to czy jak założę pierścienie firmy Mahle czy to będzie chodzić?
    Czy zaraz się nie okaże że na kolektor wydechowy znów dmucha olej.

    Jeśli ktoś już zakładał pierścienie Mahle czy mógł mi dać znać?
    Z góry dziękuję i czekam na odpowiedź.
    Pozdrawiam.
  • #2
    Dziarski Hank
    Level 33  
    Pomierzyłeś cylindry i tłoki? Jak masz owal, to nawet złote pierścienie Ci nie pomogą. Kolbenschmidt to dobra firma, bardziej upatrywałbym błędu w montażu lub doborze.
  • #3
    dzikubyku1
    Level 2  
    Kolbenschmidt dobra firma to wiem,
    ale ostatnim razem założono mi tuleje i pierścienie kolbenschmidt i scania na początku znacznie paliła olej.
    Mechanik który to robił mówił że to normalne
    Normalne ok.ale nie co trasą 2 litry
    a po 35tyś km zaczeła żłopać ten olej.
    tak dużo go brała że ciekł po kolektorze wydechowy.
    Na trasę 3000km trzeba było dolać 7-8 litrów oleju.
    Wtedy już powiedziałem że albo ja będę naprawiał albo serwis,nikt inny.
    Pojechałem do serwisu.
    Serwis scania powiedział od razu że słabej jakości pierścienie i że zamiennik nie chodzi tylko oryginał.
    Wymienili mi na oryginalne pierścienie i jak rękoma odjoł.
    Ale mnie nadal zastanawia czy Mahle będą chodziły.
    Przecież Mahle produkuje na pierwszy montaż dla scanii.
    Tuleje już wymieniłem teraz zastanawiam się czy zaryzykować zamiennik Mahle czy iść do serwisu po oryginał?
  • #4
    darfur5
    Level 34  
    Dziarski Hank wrote:
    bardziej upatrywałbym błędu w montażu
    I tu kolega może mieć rację.
  • #5
    dzikubyku1
    Level 2  
    Dobra po temacie,widzę że mało kto próbował zakładać pierścieni Mahle.
    Ja przeliczyłem to i ten czas który będę musiał poświęcić znów wrazie jak to nie będzie chodziło.
    I szkoda mi czasu na błędy.
    Dzisiaj zamówiłem oryginalne pierścienie w serwisie Scania.
    Dzięki i pozdrawiam.