Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sunny-Vox/NO 6000/Reanimacja - Sprzęt dla DJ-a sprzed lat: kilka napraw

04 Sie 2019 10:46 135 2
  • Poziom 10  
    Witam,
    Chciałbym przywrócić do życia ciekawy zestaw Audo dla DJ-a: radio, gramofon, magnetofon z dwoma kolumnami, a wszystko w formie eleganckiej walizki firmy Sunny-VOX NO 6000.

    Czy ktoś może także posiada to cudo?

    Radio - już działa. Nie jest zbyt czułe, ale odbiera ok (chyba monofoncznie - nie znalazłem żadnej informacji "Radio-stereo").

    Gramofon - talerz się kręci, 3 prędkości. Niestety nie ma adaptera z igłą. Pozostały tylko 4 wiszące przewody. Czy ktoś się może orientuje jaki tam powinna być wkładka?

    Magnetofon - tylko jeden problem - zupełnie luźny pasek napędowy: zdjęcie pasek.jpg. Możliwe, że powinien być prowadzony jak na zdjęciach pasek-1.jpg, pasek-2.jpg, ale chyba nie bo małe kółko kręciłoby się w przeciwną stronę.

    Czy takie paski są jeszcze dostępne? To jest płaski pasek w przekroju, więc wykorzystanie o-ringu odpada, bo rolka napędowa silnika ma kształt "beczki" aby pasek nie spadał. Problemem będzie wymiana. Wszystko jest "na wierzchu" ale nie da się wyjąć bez rozmontowania mocowań silnika czego chciałbym uniknąć. Najlepiej byłoby przeciąć istniejący pasek i włożyć nowy, a potem złączyć końce w pętle. Czy ktoś tak próbował? Sklejenie, zszycie?

    Wszelkie podpowiedzi - mile widziane.

  • Poziom 43  
    240sx napisał:
    zestaw Audo dla DJ-a

    To nie żaden sprzęt dla DJa a kombajn muzyczny(coś a la boombox).
    240sx napisał:
    Najlepiej byłoby przeciąć istniejący pasek i włożyć nowy, a potem złączyć końce w pętle. Czy ktoś tak próbował? Sklejenie, zszycie?

    Zapomnij o takim rozwiązaniu - pozostaje demontaż napędu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To

    Sunny-Vox/NO 6000/Reanimacja - Sprzęt dla DJ-a sprzed lat: kilka napraw

    jest wkręt regulujący luz wzdłużny koła zamachowego. Czeasem jego całkowite wykręcenie ze wspornika, umożliwia "przeciśnięcie" paska pomiędzy kołem zamachowym i wspornikiem.
    Trzeba tylko później wyczyścić pasek i wkręcić wkręt w taki sposób, aby luz wzdłużny osi koła zamachowego wynosił ok. 0,1 - 0,2mm.
    Uwaga! Jeśli wkręt jest plastikowy to łatwo mu "skasować" nacięcia pod ostrze wkrętaka.
    Ale ja bym zdemontował wspornik.
    Radio jest stereo. Jeśli ma małą czułość, nie włączy się odbiór stereofoniczny.