Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa B, 1.0 2000r - Niskie obroty silnika na biegu jałowym.

04 Sie 2019 11:59 141 13
  • Poziom 11  
    W zakupionej Corsa B z LPG, nie mogę sobie poradzić z niskimi obrotami na biegu jałowym.
    Obroty spadają do 500-600, a po chwili wchodzą na prawidłowe 900.
    Nie ma znaczenia czy silnik pracuje na benzynie czy na gazie.
    Zapalać też muszę z lekkim gazem.

    Rozebrałem silnik krokowy,.
    Wizualnie wszystko z nim ok.
    Odłączyłem akumulator na noc, ale nic to nie dalo.

    Mechanik zasugerował wymianę silnika krokowego na nowy, ale czy to coś zmieni skoro obecny wydaje się być sprawnym?

    Jak wyregulować obroty, jest na to jakiś sposób?
  • Poziom 11  
    Ktoś, coś doradzi?
  • Poziom 11  
    Dziwna jest ta usterka.

    Bez gazu nie zapali, a jak zapali to trzyma obroty.
    Przejadę się i przy każdym zatrzymaniu schodzi na niskie obroty.
    Zatrzymam samochód i jak wskoczy na 900 obrotów, to gazujac i puszczając gaz nie zejdzie niżej niż 900.
    Zgasze i znów ani nie zapali, ani nie trzyma obrotów.
  • Poziom 29  
    qwazarpl napisał:
    Dziwna jest ta usterka.

    Bez gazu nie zapali, a jak zapali to trzyma obroty.
    Przejadę się i przy każdym zatrzymaniu schodzi na niskie obroty.
    Zatrzymam samochód i jak wskoczy na 900 obrotów, to gazujac i puszczając gaz nie zejdzie niżej niż 900.
    Zgasze i znów ani nie zapali, ani nie trzyma obrotów.

    Najpierw trzeba doprowadzić to tego, aby odpalał "bez gazu". Co to za lpg? Świece wymieniłeś? Przepustnica wyczyszczona. W tych silnikach uszkodzenie silnika krokowego jest chyba częstą usterką, dlatego mechanik zaproponował wymianę. Nowy krokowiec to 70zł + proponuje wymienić świece.
  • Poziom 11  
    Instalacja LPG to Prins.

    Zdjęcia instalacji są w tym poście:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18082408#18082408

    Żeby nie było niejasności, silnik muszę uruchomić trzymając nogę na pedale gazu, a nie kiedy auto jest przełączone na LPG.

    Świece wykręciłem, wyczyściłem, przerwa 1 mm.
    Po złożeniu odpalił bez trzymania pedału gazu.
    Już myślałem że będzie ok, ale po przejechaniu się znów problem powrócił.
  • Poziom 29  
    qwazarpl napisał:
    Instalacja LPG to Prins.

    Zdjęcia instalacji są w tym poście:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18082408#18082408

    Żeby nie było niejasności, silnik muszę uruchomić trzymając nogę na pedale gazu, a nie kiedy auto jest przełączone na LPG.

    Świece wykręciłem, wyczyściłem, przerwa 1 mm.
    Po złożeniu odpalił bez trzymania pedału gazu.
    Już myślałem że będzie ok, ale po przejechaniu się znów problem powrócił.

    Świece wymień, od czyszczenie nie zrobią się nowe... Silnik krokowy to śmieszny koszt też bym wymienił i oczywiście filtry LPG + filtr PB. Zacznij od podstaw bo teraz to można wróżyć z fusów. Po kupnie auta trzeba wykonać podstawowy pakiet startowy.
  • Poziom 11  
    Silnik krokowy jakiego producenta, czy nie ma to większego znaczenia?
  • Poziom 29  
    qwazarpl napisał:
    Silnik krokowy jakiego producenta, czy nie ma to większego znaczenia?

    Na próbę kup nawet używkę ze szrotu.
  • Moderator Samochody
    Eidems napisał:
    Silnik krokowy jakiego producenta, czy nie ma to większego znaczenia?
    W przypadku kiedy wymiana tego elementu nie przyniesie pozytywnego skutku (a nie przyniesie na pewno), weź od kolegi @Eidems pisemne zobowiązanie, że zwróci koszt tego elementu.
    Ja bym się EGR-em zainteresował dodatkowo.
  • Poziom 29  
    robokop napisał:
    Eidems napisał:
    Silnik krokowy jakiego producenta, czy nie ma to większego znaczenia?
    W przypadku kiedy wymiana tego elementu nie przyniesie pozytywnego skutku (a nie przyniesie na pewno), weź od kolegi @Eidems pisemne zobowiązanie, że zwróci koszt tego elementu.
    Ja bym się EGR-em zainteresował dodatkowo.

    Napisałem, na próbę może kupić używkę ze szrotu, nowy zamiennik to śmieszne pieniądze. Napisałem również, że dobrze byłoby wymienić świece, filtry LPG i filtr PB. Jeżeli uważasz, że to EGR to od razu niech kupi nowy.
  • Poziom 11  
    Odłączyłem na noc akumulator.
    Po podłączeniu silnik odpalił bez trzymania pedału gazu.
    Obroty blisko 1000.
    Pogazowałem, zszedł na 900 i trzymał.

    Wyłączyłem silnik, ponowne uruchomienie i problem wrócił.

    Dodatkowo przy schodzeniu z obrotów, słychać w silniku delikatny wystrzał paliwa.
    Mam też wrażenie, że kolektor wylotu spalin jest nieszczelny.
    Czy to ma jakieś znaczenie?

    Poczytałem o EGR.
    Mam dylemat, czyścić czy kupić nowy?
  • Moderator Samochody
    Eidems napisał:
    Jeżeli uważasz, że to EGR to od razu niech kupi nowy
    Dlaczego?
    qwazarpl napisał:
    Mam też wrażenie, że kolektor wylotu spalin jest nieszczelny.
    Czy to ma jakieś znaczenie?
    Ma i to bardzo duże.
  • Poziom 11  
    Byłem po zakupie samochodu u mechanika i dokręcił śruby kolektora, bo wcześniej ewidentnie był nieszczelny.
    Jest o niebo ciszej, ale jak dla mnie dalej nie jest w 100 % szczelny.
    Niestety nie mam jak porównać pracy silnika z innym pojazdem.
  • Poziom 29  
    qwazarpl napisał:
    Byłem po zakupie samochodu u mechanika i dokręcił śruby kolektora, bo wcześniej ewidentnie był nieszczelny.
    Jest o niebo ciszej, ale jak dla mnie dalej nie jest w 100 % szczelny.
    Niestety nie mam jak porównać pracy silnika z innym pojazdem.

    Świece czyścisz zamiast wymienić, kolektora ssącego nie dokręca się na siłę, tylko wymienia się uszczelki, czym Ty chcesz naprawić to auto?