Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A2 1,6 FSI (BAD) – brak mocy oraz stukot przy odpalaniu.

lexitay 04 Aug 2019 15:37 1167 8
  • #1
    lexitay
    Level 9  
    Witam! Auto jak w tytule. (169tyś. km)



    Otóż pierwszy problem wyglšda tak: Podczas normalnego użytkowania czuć brak mocy gdzieœ do 2700obr. Potem jest lepiej. Ale ogólnie jak na silnik 110km w aucie ważącym 1000kg uważam że jest słabo - bardziej na 70km. Drugim problemem jest stukot podczas zapalania – trwa to gdzieœ od 2 do 5 sek. – za każdym razem. Nie że dopiero po nocy. Mój mechanik już nie ma pomysłów. Niżej napisze co już było robione. (Silnik miał remont ponieważ tuleje zrobiły się eliptyczne i brał olej a sprężanie było 14, 13, 8, 14atm). Teraz sprężanie ksišżkowe. Ten stukot to najprawdopodobniej œciekający olej. Wariator zmienia fazy rozrządu, ale chyba pomimo regeneracji nie trzyma oleju.

    1. Planowanie głowicy i wymiana zaworów oraz gniazd, szlifowanie wałków.
    2. Tulejowanie bloku, dobór tłoków, szlifowanie wału, wymiana panewek.
    3. Wymiana popychaczy zaworowych.
    4. Regeneracja wariatora i zaworu sterującego. (firma z Rzeszowa uszczelniała wariator)
    5. (Wymiana rozrządu, pompy wody, sprzęgła, œwiec i cały serwis – oleje, filtry)
    6. Wymiana przepływomierza, czujnika temperatury spalin.
    7. Blokowanie i odblokowywanie zaworu EGR.
    8. Wymiana klap wirowych z zaworami i czujnikami.
    9. Samochód miał dokładnie sprawdzanš elektrykę – wiązki przewodów. Elektryk zmieniał już mapę sterownika na innš i też bez efektu.
    10. Brak błędów.
    11. Czyszczenie przepustnicy.
    12. Wymiana pompy paliwa w baku.

    Pytanie czy ktoœ ma pomysł na to auto oraz czy ktoœ podjął by się naprawy (ŒŚląsk, Małopolska)
  • #2
    piachu1994
    Level 38  
    Spalanie stukowe i masz efekty. Była pełna diagnostyka przeprowadzona?
  • #3
    lexitay
    Level 9  
    Auto było praktycznie u jednego mechanika. Jaką on diagnostykę przeprowadził tego nie wiem. Nie wiem też czy oprogramowanie jakie miał w komputerze było typowo do tego auta. Jeśli możesz naprowadź mnie co mam zrobić lub gdzie się udać.

    Dodam jeszcze że podmieniana była też sonda landa, a auto po remoncie silnika przejechało dopiero ok 1000km,
  • #5
    lexitay
    Level 9  
    Brak błędów w programie VCDS
  • #7
    lexitay
    Level 9  
    Według tego co mówił mi mechanik sam silnik trzyma ciśnienie oleju podczas pracy, ucieka natomiast po zgaszeniu z wariatora. Mam jeszcze 1,5 roku gwarancji na regenerację wariatora. Mieli go niby uszczelnić , zapłaciłem 600zł jakby nie było. Mój mechanik dzwonił do nich i mówił o tym, a oni stwierdzili że nić więcej nie da się z nim zrobić, ale jak chce to mogę go jeszcze raz wysłać do nich. Mówili mu żeby zobaczył na komputerze czy fazy rozrządu się zmieniają i podobno się zmieniają. Podobno przy tym silniku nie ma żadnego zaworu który trzymałby olej w górze silnika.
  • #9
    lexitay
    Level 9  
    Dzwoniłem dzisiaj do firmy która regenerowała wariator i gość mi wytłumaczył, że jeżeli nie cieknie z niego na zewnątrz (np. na pasek) oraz zmienia fazy rozrządu to jest dobry i nie ma prawa stukać bo oba uszczelnienia są sprawne. Gdyby był wyciek oleju przez panewkę to nie schodziłby tak szybko. I teraz moje pytanie czy jest jeszcze coś co może odpowiadać za ściekający olej? Hydro-popychacze były już wymieniane. Owszem kupiłbym nowy wariator gdyby kosztował tyle co renault (ok 300zł) do tego tylko oryginał w aso - 2600zł.