Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

NC+ turboBox+/PVR ADB 5720SX - Ginący sygnał antenowy po podpięciu drugiej anten

04 Sie 2019 17:04 120 8
  • Poziom 10  
    Do mieszkania mam doprowadzone dwa kable SAT z budynkowej instalacji zbiorczej. Mam dekoder turboBox+ od NC+.
    Od pewnego czasu zauważyłem, że na niektórych kanałach, które mam w pakiecie pojawia się komunikat "brak sygnału antenowego ANT1 (lub ANT2 - wskazanie jest losowe).
    Na obydwu kablach mam sygnał z HotBirda (konfiguracja bez DISEqC). W momencie uruchamiania dekodera miernik sygnały na obydwu wejściach antenowych pokazuje poprawną siłę i jakość sygnału (ok. 76%/65%).
    90% kanałów działa bez zarzutu. Problem zauważam na kanałach pracujących na 12188 MHz (Polsat JimJam, Disney XD).
    Podpinając sygnał SAT z pierwszego gniazda do ANT1 a następnie do ANT2 jest OK - siła i jakość sygnału wynosi ok. 76%/65%, programy są odtwarzane. Tak samo jest, gdy podepną sygnał SAT z drugiego gniazda do ANT1 a następnie do ANT2. Kable gniazdo-dekoder na pewno są też dobre (zamieniane i mierzone).
    Problem pojawia się dopiero wtedy, gdy jednocześnie wepnę dwa kable SAT z dwóch gniazd do dwóch wejść ANT1 i ANT2 dekodera - wtedy siła sygnału na dwóch wejściach jest poprawna, ale jakość na jednym z wejść spada do zera (na drugim nadal jest ok 65%). Pojawia się komunikat brak sygnału antenowego (ANT1 lub ANT2) i programy nie są odtwarzane.
    Na infolinii NC+ powiedziano mi, że to nie wina deodera, tylko nieprecyzyjnie ustawionej anteny. Wydaje mi się to mało prawdopodobne z uwagi, że wpinając kable pojedynczo wszytsko działa prawidłowo.
    Co sądzicie na ten temat? NC+ może mieć rację, czy to raczej uszkodzenie dekodera.

    Dzięki za wszelkie sugestie.
  • Poziom 14  
    Tohm napisał:
    Do mieszkania mam doprowadzone dwa kable SAT z budynkowej instalacji zbiorczej.

    Tu szukaj usterki, czyli zgloś administracji.
  • Poziom 35  
    Na pewno nie jest to kwestia ustawienia anteny, jak twierdzą ignoranci z NC+. Jest to usterka elektryczna. Trzeba podłączyć dekoder pod inna antenę koniecznie dwoma kablami.
  • Poziom 20  
    A może to jest jeden kabel na lokal rozgałęziony na 2?
    Odbiera poprawnie tylko jeśli oba programy są z tej samej polaryzacji i tego samego zakresu częstotliwości......
  • Poziom 10  
    Właśnie chciałbym zrozumieć w czym może być problem.
    @andpol 33 Na logikę też obstawiałbym jakąś usterkę tunera SAT / stacji czołowej, bo sygnał ma odpowiedni poziom na każdej z doprowadzonych anten - problem pojawia się tylko przy dwóch podłaczonych antenach i tylko na tej konkretnej częstotliwości. Jeśli będzie trzeba zdemontuję tuner i pojadę do punktu NC+ aby sprawdzić jego działanie.
    @vito007 To są dwa osobno doprowadzone kable ze stacji czołowej. Mieszkam w tym budynku od momentu jego powstania i dotychczas ten problem nie występował, Mam dwa tunery spięte w multiroomie i mogłem oglądać na dwóch tunerach różne programy z innych częstotliwości i polaryzacji.
  • Poziom 35  
    To znaczy, że masz do mieszkania doprowadzone 3 kable sat?
  • Poziom 10  
    andpol 33 napisał:
    To znaczy, że masz do mieszkania doprowadzone 3 kable sat?


    Nie, dwa kable SAT do tunera, o którym napisałem w poście. Z drugim tunerem jestem spięty siecią LAN i do drugiego mam doprowadzony sygnał z anteny zbiorczej DVB-T.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Czyli stary multiroom premium? Musisz dekoder podłączyć pod inną antenę. Inaczej nie da się zweryfikować.
  • Poziom 10  
    @andpol 33 Dokładnie tak, mam w obecnej umowie stary MR Premium, na zasadzie ciągłości korzystania z usługi i korzystania z tego samego sprzętu od nastu lat.
    Podjadę jutro do punktu serwisowego NC+ i poproszę o zweryfikowanie poprawności działania sprzętu. Dziękuję za pomoc, dam znać na czym stanęło.

    Edit (po wizycie w punkcie serwisowym NC+):
    Dekoder jest sprawny, w mojej obecności został podpięty do dwukablowej instalacji SAT i kanały z częstotliwości 12188 MHz działają poprawnie. I tu dało się zauważyć słabszą jakość sygnału w porównaniu np. do częstotliwości, na której jest nadawany np. TVN, ale odbiór był bez zakłóceń.
    Usterkę zgłaszam więc do serwisu budynkowej instalacji SAT.