Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto.

04 Sie 2019 20:32 891 24
  • Poziom 17  
    Witam. Jak w temacie, przez własną pomroczność. Miałem słaby akumulator, wyciągnąłem do doładowania, już powoli muszę kupić nowy. Jak go wkładałem to włożyłem go odwrotnie, myśląc o kij wie czym wziąłem kable łączeniowe jeszcze dwoma rękami i dotknąłem odwrotnie akumulatora. Chciałem szybko nałożyć i przykręcić. Auto dostało odwrotnej polaryzacji 1-2 sek, niż zakląłem sam do siebie. Kluczyka nie było w stacyjce. No i amen auto całkiem nie żyje. Auto honda civic 8 type R. Bezpieczniki wszystkie pod maską i pod deską sprawdziłem i pomierzyłem, są dobre. Zwykle układy mają diody zwrotne na zasilaniu, które zabezpieczają przed odwrotna polaryzacją. Komputer pod maską zdążyłem już otworzyć zerknąć do tego. Ale pff, jednorazówka jak padł to tylko nowy. Więc pytam co mogło paść w takiej sytuacji gdzie szukać. Gdzie tam jest jeszcze jakiś sterownik. Bo muszę coś wymyślić. Z autami za bardzo nie mam doświadczenia.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Witam, ja bym pierw spróbował podłączyć jakiś wiarygodny sprzęt diagnostyczny. Jeśli on nie zdoła się połączyć z ECU to ECU będzie prawdopodobnie do wymiany.

    PS. Czy auto daje jakiekolwiek znaki życia?

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Nie pochwaliłeś się jaki masz silnik ...
    Masz więc poniżej przykładowe schematy Hondy Civic VII I VIII generacji.
    Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto.Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto.Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto.

    Odszukaj schematy swojej wersji samochodu i Sprawdź czy do Twojego ECU dochodzą wszystkie niezbędne napięcia ?

    Analizując przykładowy fragment schematu, zauważysz, że w skrzynkach bezpiecznikowych szeregowo z bezpiecznikami F003 i F007 są diody. Jeżeli odwrotnie podłączyłeś zasilanie, to te elementy półprzewodnikowe mogły ulec uszkodzeniu.
    Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto. Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto. Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto.
  • Poziom 17  
    Silnik FN K20z4 . Diody, diody . Przejrze jutro te podstawy bezpiecznikowe.

    Dodano po 10 [godziny]:

    Ku........ rozebrałem ten złom . Tylko który komputer . Ten pod maską ? Drugi sterownik jest zintegrowany w podstawie bezpiecznikowej. A trzeciego jeszcze nie wyciągłem i diabli wiedzą od czego jest. Też tam idą grube kable z zasilań. Posprawdzałem płytki pod kątem jakiegoś upalenia , diody na nich i stabilizatory . To do czego mogłem dojść . Nic podejrzanego nie znalałem . Ten komp z pod maski, jeden jedyny jest na Olx , kompletny z kluczykami i stacyjka. 600 zł. Do tej wersji .Kupować ?? - a jak nie będzie to to . ??? Tak się załatwić.
    Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto. [img-0] Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto. Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto.

    Dodano po 27 [minuty]:

    Poprawka jedna dioda w kompie jest 100 % upalona / przerwa . Diabli wiedzą od czego jest. Jak by to było to, to był by cud . Ciekawe co jeszcze padło. Wszystko jest to tak zrobione na upór żeby nie dało się nic w tym zrobić, posklejane i kij. Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto.

    Dodano po 5 [godziny] 53 [minuty]:

    Kupiłem cały zestaw naprawczy o tych samych numerach, dwa te kompy z kluczykami itp . 1000 zł przez arcy błądzenie w obłokach poszło się... .Trzeci komp jest od wspomagania. Najważniejsze żeby to wydało jakiś oznak życia . Ten komp jest nierozbieralny nie mam pomysłu jak wylutować tą pcb , żeby zobaczyć drugą stronę . Ta dioda to nie tylko . Czym nowsze auto tym gorsze . Zobaczymy.
  • Poziom 12  
    Na tym twoim zdjęciu gdzie masz cała elektronikę ten po prawej to ECU zdaje się mieć 3 wtyki. Szkoda że taki wyrywany jesteś bo moim zdaniem to najpierw należy sprawdzić ECU czy żyje, a nie rozbebeszać 😀. Ja bym znalazł piny odpowiedzialne za zasilanie ECU i piny diagnostyczne i podłączył choćby samego ELM327 jak nie ma czegoś lepszego i czy łączy się z ECU oraz czy wywala miliony błędów bo to już by był dobry znak. Mówię o sprawdzeniu choć by na biurku. Taki krok na dobry początek.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 42  
    Na początek to zaprowadź auto do elektronika i powiedz co zrobiłeś. Bo swoimi działaniami popsujesz jeszcze bardziej. Co za opis że auto martwe? Ani kontrolek ani świateł czy wogóle cokolwiek dziala?
  • Poziom 17  
    Z mojego punktu widzenia te zabawy nie mają sensu. Kupiłem cały zestaw dwa te kompy z jednego auta o tych samych numerach plus reszta. Powinno to ożyć , komunikacja itp. Błędy wyświetlić można na wyświetlaczu w aucie jak to ruszy. Nie mam do tego żadnych urządzeń diagnostycznych do aut. Nigdy mi to nie było niepotrzebne . Kortyleski wybacz ale twoje wypowiedzi jak zwykle nic nie wnoszą. Zawodowo zajmuję się bardziej złożoną automatyką. Jak sobie zepsułem to i naprawie. Bardzo interesowały by mnie informacje , jeżeli ktoś przerabiał coś takiego na tym aucie . Co jeszcze się uszkodziło. Ta komputeryzacja mnie coraz bardziej wk...... Nawet proste rzeczy można skomplikować i spaprać na 100 sposobów. Nie da się zrobić prosto i solidnie . Tak samo w pracy . Czasami mam ochotę kupić sobie auto gdzie będzie wszystko analogowe i go odrestaurować. Bo patrząc do tyłu auta jakie miałem, to czym nowsze kupuję tym większy szmelc to jest . Nawet żarówki nie da się w tym po ludzku wymienić.
  • Poziom 12  
    Chciałem pomoc ale w tym wypadku jestem bezradny. Jedyne co mi pozostało to życzyć powodzenia i czekać na rozwój wydarzeń.

    PS. Jak wymienisz cała elektronikę to pewnie ruszy to bez ingerencji komputerowej .... ECU i cała otoczkę przez immobiliser z kluczami być może z zegarami itp. pod warunkiem że auto z którego wziąłeś było tak samo skonfigurowane.
  • Poziom 42  
    bendar napisał:
    Jak wymienisz cała elektronikę to pewnie ruszy to bez ingerencji komputerowej ..

    Taa a zapewne uwalony alternator to pikus.
    jaskiniowiex napisał:
    Kortyleski wybacz ale twoje wypowiedzi jak zwykle nic nie wnoszą.

    A co mają wnieść? W napakowanym elektroniką aucie mogło wydarzyć się wszystko włącznie z ujaraniem dokładanego alarmu o którym możesz nie wiedzieć.
    Dobra, miernik w łapę i zqsilania poszczególnych modułów. Do tego krokodyle z minusa aku na budę i motor. Może się masy ujarqły
  • Poziom 17  
    Prawdę mówiąc, to podziwiam za samozaparcie. Kupowanie elementów na wyczucie i wkładanie ich na "farta", pomijając fakt że jeśli np. jakiś z układów który jest w aucie jest uszkodzony i może te nowe elementy ubić, to jednak ryzyko.

    Kiedy ktoś chce wymienić bezpiecznik, czy przerobić jakąś instalację, z miejsca jest "idź po elektryka".
    Tu gdzie problem jest jakieś 1000 razy bardziej skomplikowany, a ewentualne pomyłki zrobią jeszcze większą szkodę, uczciwie polecam zawodowca. Bo elektronika samochodowa to zdrowy koszmar. Sam swoje przygody u znajomego elektronika samochodowego miałem i naprawdę czasami to nawet nie ma co się zastanawiać, dlaczego coś się działo, ważne że udało się naprawić.
  • Poziom 43  
    jaskiniowiex napisał:
    Miałem słaby akumulator, wyciągnąłem do doładowania, już powoli muszę kupić nowy.

    Po pierwsze , jak masz dodane jakieś akcesoria to kup większy akumulator.!!
    Po drugie skoro nie palił i musiałeś go ładować to był szmelc i złom. W ogóle po co go wyciągałeś?
    Po trzecie na pewno spaliło alternator lub jego bezpiecznik i bezpieczniki reszty osprzętu, znajdź je.
  • Poziom 17  
    Strumień tylko czekałem jak napiszesz :) . Czytaj to co napisałem powyżej . Był to drugi akumulator w tym aucie. Padł bo jeździłem krótkie trasy po wiejskich sklepach :). Miał też już 5 lat. Alternator jest ok. Samochodzik kupiłem jak miał trzy latka. Wszystko sobie sam przy temu robiłem i robię . Dobrze że to nie było podkręcone do 250 koników, chciałem w tym roku to w końcu zrobić, była by większa klapa. Myślę że sprawę się ogarnie. Wujek blacharz zna odpowiednią osobę b dobrą w te kredki co mi ogarnie kwestie programową. Przypuszczam jak wymienię wszystkie kompy to licznik będzie go tylko blokował . Pomocne były by podpowiedzi, jeżeli ktoś miał styczność z tak ubitą hondą. Co zrobił, co wymienił to by było coś, po to założyłem ten temat.
  • Moderator Samochody
    jaskiniowiex napisał:
    Jak sobie zepsułem to i naprawie.
    jaskiniowiex napisał:
    Alternator jest ok
    jaskiniowiex napisał:
    Pomocne były by podpowiedzi, jeżeli ktoś miał styczność z tak ubitą hondą.

    Nie wiem co, nie wiem jak, nie mam czym - ale zrobię!
    Może zacznij budować latający talerz od razu?
    Po pierwsze - skąd wiadomo że alternator jest dobry? Bo ładnie wygląda, czy był wyjmowany i sprawdzany na stanowisku pomiarowym?
    Po drugie - wypadało by się zaopatrzyć w komplety schematów do samochodziku, z których by wynikało ile w aucie jest modułów elektronicznych i jak są zasilane. Większość ma dwa rodzaje zasilania - stały "30", gdzie moduł zasilany jest ciągle z akumulatora (podtrzymanie pamięci konfiguracji, czasu, pamięci diagnostycznej), oraz "15" - zacisk gdzie napięcie pojawia się po włączeniu zapłonu - jest dystrybuowane albo przez stacyjkę, albo (i) przez moduł kontroli nadwozia. Z reguły zaciski zasilania sterowników zabezpieczane są przed przepięciami i odwrotną polaryzacją - diodą/transilem, mającym wymusić spalenie bezpiecznika obwodu zasilania. Nie da się wirtualnie określić, czy, jak i które z komponentów elektronicznych uległy zniszczeniu przy zmianie polaryzacji - czego szanowny kolega się tutaj domaga. Pozostaje albo trwanie w uporze i kupowanie kolejnych zestawów startowych, albo pójście po rozum do głowy i oddanie auta w ręce kogoś, kto ma nieco większe pojęcie o elektryce samochodowej.
  • Admin grupy Samochody
    Te duże bezpieczniki, przykręcane w skrzynce pod maską sprawdziłeś żarówką?
    Na klemie nie ma bezpiecznika?
  • Poziom 17  
    Są dobre, wyciągnięte, pomierzone. Kompy nie są zabezpieczone niczym w japończykach, taki urok tych aut. Już trochę się zorientowałem i popytałem w tym zakresie. Tam wystarczy zrobić jeden spaw, tigiem żeby załatwić kompa. Akurat nie jestem prekursorem spalonych komputerów :) . Alternator, jak by padły diody, to robiły by zwarcie przy poprawnym podłączeniu . Ale na razie nie istotne jest ładowanie. Przyjdzie mi cały zestaw, wymienię . Zajadę po znajomka, spróbuje to ożywić.
  • Poziom 17  
    Wczoraj przyszło wszystko, dzisiaj założyłem. Zabawy z wymianą trochę było. Autko wstało z martwych. Już jest dużo, dużo lepiej niż było. Kreci rozrusznikiem ale ma jeszcze jakąś blokadę zapłonu . Świeci kluczyk na zielono. Oraz dwa błędy PA 10 oraz B1029 i nie da się ich skasować . Po za tym wszystko działa i żyje, Pff. Jeszcze upaliło mi wzmacniacz z suba . Ale to na koniec. Stacyjkę zostawiłem starą tylko wymieniłem , te dwa moduły które są do niej doczepione. Także powinien widzieć kluczyk. No i drugi kluczyk doczepi się do wiązki i tyle. Taże na razie tak to wygląda sugestie mile widziane. Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto. Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto. Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto.
  • Poziom 17  
    Czujnik alarmu ??? . Ja w pracy gadałem z kolegą, i doradził że przypuszczalnie transpondery w dwóch różnych pilotów się zakłócają. Przez to immobilizer nie chce się odblokować. Nie może być dwóch różnych kluczy razem. Jutro z dwóch pilotów poskładam jeden właściwy i się zobaczy . Pod zamek i immobilizer. Bo te błędy już chyba miałem . Ale to są głupoty, mam wypięte spryskiwacze z ksenonów. Powinno to ruszyć.
  • Poziom 17  
    Działa auto się odblokowało wszystko działa jak gdyby nic się nie stało. Kolega miał rację. Co mnie wk... to pisanie że się nie da samemu. Po drugie byłem w serwisie elektronicznym podpytać. To mi powiedzieli że muszę auto przywieść na lawecie i wszystkie moduły trzeba odkodować. Po winie czy jakieś takie pierdoły koleś mi wciskał? Jak starej babie. Tępak, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o wyciągnięcie kasy. Także wystarczy wymienić te dwa kompy i moduł immobilizera oraz poprzekładać moduły w kluczykach i wszystko działa. Ale muszą być z jednego auta dawcy. Nie trzeba nic więcej. Dorobiłem sobie też zabezpieczenie antykradzieżowe. Tak, że złodziej przy moim aucie może mieć pampers pełny i tak nie odjedzie. Mając obecną wiedzę gdzie co odkręcić to każdą taką hondą bym odjechał w 10 min na własnych kluczykach. A jak by ktoś komuś chciał zrobić bezinwazyjną niespodziankę :) to wystarczy podrzucić, ukryć mu w środku w aucie gdzieś drugi inny transponder z pilota. A na pewno odjedzie na lawecie :) he he. Ale lepiej niech nikt nie próbuje. :)

    Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto. Honda civic 8 type R - Zepsułem sobie auto.
  • Poziom 43  
    To teraz sobie kup nowy akumulator.
  • Poziom 39  
    Witam

    Mam pytanie bo śledziłem temat i byłem ciekawy jak się to skończy ale wielkie gratulacje do autora tematu dałeś radę.
    Ile kasy wydałeś na uzdrowienie auta?
  • Poziom 17  
    Akumulator tak. :) Kosztowało mnie to 1015 zł. Przy czym została mi jeszcze cała kolumna kierownicza. Nie wiem po co mi to. Była w zestawie. Gość sprzedawał w komplecie także skrzynkę bezpiecznikową tą pod maską. Także w tej cenie był to taki zestaw.
  • Poziom 29  
    Może coś poprawili. Parę lat temu znajomy właściciel komisu włozył kluczyki do stacyjki podczas gdy od innej hondy były do nich dopięte. Zapalił się kluczyk na pomarańczowo i d..a blada, komp się zablokował na amen.