Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VW Touran 2 2.0 140KM 2014 - Nie osiąga ciśnienia doładowania

06 Sie 2019 07:50 204 2
  • Poziom 27  
    Witam! Mam na świeżo auto jak w tytule już po przejściach i próbach wymienione wszystko co się dało oczywiście pewnie niepotrzebnie ale tak: Turbina już druga po regeneracji, zawór n75 również. Tyle na pewno zrobiono ale do konkretów bo mam parę pytań do kolegów po wstępnym przejrzeniu tematu.

    Podciśnienie trafiające na gruchę jest prawidłowe. Zaciąga gruchę bez problemu (wartość na mierniku podciśnienia również prawidłowa) pokazuje na sygnale sprzężenia 100% ale gdy grucha lezy bez podciśnienia pokazuje 47% ??? a to już drugi komplet turbina/grucha (ponoć) z wyregulowaniem w profi zakładzie i nie ruszane. (Ponoć jak oddali pierwszą turbinę ta co założyli po regeneracji to w testach na stole było ok).

    W pomiarach dynamiki chciałby podjechać pod 2,4 bara ale max to 1,7 co mu się udaje. Trochę mnie dziwi, że widać że mimo tego ze nie osiąga ciśnienia to wartość sterowania sztangą obniża nawet do 70%.

    Postojowe testy turbiny i EGR testują się na ok. no i wyglądają na ok bo rozpędza turbinę przy 1400obr do ok 1150mbar i zrzuca do 980mbar na słuch też słychać to prawidłowo.

    Wykluczyłem nieszczelność dolotu.

    A teraz to co mnie trapi to ta pozycja i odczyt z czujnika gruchy. dlaczego jak leży jest 47% a nie coś koło 0%.

    Kto ma tu doświadczenie?. Będę dopiero działał na ostro z tym samochodem ale pisze tu bo mi się akurat wyjątkowo spieszy więc proszę o pomoc kogoś kto coś już walczył. Dziwi mnie zakres od 47% do 100%. Albo jakieś przekłamanie na czujniku albo na instalacji bo raczej wykluczam niedoregulowanie mechaniczne i że np sztanga opiera się na turbinie a grucha jest wysunięta tylko do połowy. Choć na pierwszy rzut oka to się pojawia takie podejrzenie. Póki co był gorący po południu będę dalej działał.
  • Poziom 32  
    Turbo można wstępnie wyregulować na stole. Niestety regeneruje się tylko wirniki ,ośkę i jej ułożyskowanie. Układ zmiennej geometrii jest tylko czyszczony/ szlifowany. A niestety luzy na sterowaniu zmienną geometrią powodują ze ustawienia dla fabrycznie nowej turbiny nie pasują. Odepnij na chwilę przepływomierz czy ciśnienie wzrośnie (będzie wcześniej wstawać). W turbo masz regulację długości sztangi (pewnie wkręcona i nie jest wstanie zejść do zera na czujniku) i jest jeszcze śruba stopu czyli ogranicznik maksymalnego przemknięcia kierownic. Regulacja regenerowanej turbiny to ciężka sprawa wymaga doświadczenia i najlepiej hamowni do testów.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Wczoraj ogarnąłem było widać że skrajnie wkręcona sztanga doregulowałem do zakresu 10%-95% i hula. Nie wiem z czym poprzednicy mieli tyle problemu że dwukrotnie zmieniali turbinę i to serwis uważany za ikonę u nas w mieście.

    Ogólnie sztanga jest bardzo długa śruby były wkręcone blisko gruszki na około 3mm doregulowanie odsunęło śruby o około 1cm a sztanga ma chyba jeszcze z 8 cm zapasu ;)

    Pozdrawiam!




    Moderowany przez T5:

    Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".