Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kymco Dink - Nagle gaśnie

06 Sie 2019 10:29 168 18
  • Poziom 14  
    Witam mam problem z moim Kymco Dink Clasic 50 2T po remoncie silnika i założeniu cylindra 70ccm gaśnie powyżej 55km/h. Skuter odpala bardzo dobrze jeździ płynnie rozpędzanie też ok trzyma wolne obroty ale niestety gdy przekracza 55 do 60 km/h gaśnie i po zatrzymaniu odrazu odpali bez problemu. Co go boli myślałem że to moduł zapłonowy ale po zmianie jest tylko szybszy ale dalej gaśnie. Czyżby coś z iskrownikiem bo mam problem z ładowaniem bo trzyma się na poziomie 12.7V pod obciążeniem a bez 13.2V. Akumulator nowy sprawdzony a co kilka dni wymaga ładowania zewnętrznym prostownikiem
  • Poziom 23  
    A może silnik "wysysa" sobie całe paliwo z gaźnika i komora pływakowa nie zdąży się napełnić?? patrzyłeś pod tym kątem? Może zbiornik paliwa się zapowietrza, albo jest ustawiony za niski poziom paliwa w gaźniku w komorze pływaka.
  • Poziom 14  
    o tym nie pomyślałem czyli lepiej wjększą dyszę dać bo regulacji w komoże pływakowej brak bo pływak plastikowy
  • Poziom 23  
    WUTANG1981 napisał:
    lepiej wjększą dyszę dać

    Dyszą "główną", którą zapewne masz na myśli, to paliwo jest pobierane z komory gaźnika do cylindra, wiec tylko jeszcze szybciej komora w gaźniku by się opróżniła. Czasami jest tak, że pływak jest plastikowy, ale ma metalowe listki-ograniczniki w obie strony w górę i w dół. Ale może pływak jest ok, ale nie dostaje paliwa ze zbiornika, bo np. coś jest nie tak z kranikiem albo zbiornik się zapowietrza..
    A spróbuj przejechać się z otwartym korkiem do wlewu paliwa do zbiornika, patrzyłeś po tym jak zgaśnie na świecę, czy gaśnie bo nie dostaje paliwa, czy może świeca jest mokra bo ją zalewa?
    Ciężko tutaj doszukiwać się problemu w układzie zapłonowym, chyba, że jeszcze świecę wymienić..
    Mam nadzieję, że z podajnikiem oleju do paliwa jest wszystko ok? i olej jest podawany do króćca gaźnika?
  • Poziom 14  
    Zalewanie bym wykluczył ponieważ odrazu po tym jak zgaśnie nie odpaliłby. Na pływaku niestety nie ma regulacji blaszki o których mówisz u mnie zastąpiono plastikiem. Nie może to być winą zbyt słabej iskry dla takich obrotów? Czyli wina cewki lub iskrownika bo i słabe ładowanie mam. Dodam że jak gaśnie to czasami wyda dźwięk jakby mu pasek spadł ale nic takiego się nie dzieje. Przekładnię całą obadałem i wszystko jest dobrze.
  • Poziom 14  
    Jazda z otwartym wlewem paliwa nic nie dała. Moje spostrzeżenie jest takie jak by się grzał za mocno lub zbyt słabe smarowanie. Myślę o zwiększeniu dozy oleju do mieszanki.
  • Poziom 15  
    WUTANG1981 napisał:
    Witam mam problem z moim Kymco Dink Clasic 50 2T po remoncie silnika i założeniu cylindra 70ccm gaśnie powyżej 55km/h.

    A jak szybko mogłeś jechać przed zmianą pojemności? Przy jakiej prędkości była „odcinka”?
  • Poziom 22  
    Mi to wygląda na puchnący tłok po remoncie, nie jeździ się z maksymalną prędkością.
  • Poziom 14  
    przed zmianą pojemności jechał 65km/h i nic się nie działo a po zmianie docierałem przez 600km i przy próbie jazdy szybciej pojedzie 65km/h ale po minucie już zgaśnie ale jak bym jechał tylko 50km/h to i 50km przejedzie i nic się nie dzieje. Sugerujesz wymianę tłoka i potem co znowu do Iranie przez ile?
  • Poziom 22  
    czesto tloki min 1000km musiałem docierać wiadomo że wiecej oleju na docieranie lejemy i regulacja gaźnika i zwiekszona dawka paliwa
  • Poziom 14  
    Sprawdzę ten tłok.Dziwi mnie że tłok puchnie tylko przy większej prędkości a do 50km/h nic się nie dzieje. Nawet jadąc po łące wolno. Wiadomo wyższa temp. silnika bo ma ciężej i nie ma problemu. Mechanik podpowiadał że może silnik za mocno skręciłem i zbyt ciasno chodzi, ale to nie możliwe bo przed założeniem cylindra wał ręką obracałem swobodnie.
  • Poziom 22  
    Ja nadal twierdze ze topuchnacy tłok może masz za mała dawke i przy wiekszych predkosciach mieszanka jest zbyt uboga i chwilowo tłok puchnie
  • Poziom 14  
    czyli regulacja gaźnika czy też wymiana tłoka
  • Poziom 22  
    tłok mooze byc nie dotarty jeszcze i lejesz wiecej oleju ? Gaźnik oczywiscie do regulacji
  • Poziom 23  
    RafalGT2 napisał:
    i lejesz wiecej oleju ?

    W znaczeniu, jeśli robisz sam mieszankę paliwo + olej to czy uwzględniłeś, że w okresie docierania dodaje się więcej oleju. Ale skuter autora chyba jest wyposażony w osobny zbiorniczek oleju i wlanie tam większej ilosci oleju nic nie da ;) Najlepiej będzie zamiast czystego paliwa wlewać już mieszankę z niewielką ilością paliwa, w ten sposób możesz podnieść ilość oleji bez grzebania/zwiększania podawanej ilości przez automatyczny podajnik oleju ze zbiorniczka.
  • Poziom 22  
    Ludzie czytajcie instrukcje do 99 % cylindrów producent dodaje instrukcje w której napisane że jeśli pojazd wyposażoy jest w dozownik oleju przez pierwsze ileś km nalezy mimo dozownika dodać oleju bezpośrednio do baku. kolego Kuba gdzie wyczytałeś ze karze grzebać przy dozowniku ? Przy docieraniu zalecane jest zwiekszenie dawki paliwa, kolego silnik 2t jest chłodzony nie tylko powietrzem ale także mieszanka paliwo-powietrze i przy okresie docierania zalecane jest zwiekszenie dawki paliwa
  • Poziom 14  
    Ok dzięki koledzy. Olej lałem dodatkowo do baku ale widać za krutko, bo przez pierwsze 300km. Po weekendzie wezmę się za regulację gaźnika i pojeżdżę jeszcze tak 500km, jak nie da efektu to wymienię tłok. Dam odpowiedź co i jak po tym czasie
  • Poziom 23  
    RafalGT2 napisał:
    gdzie wyczytałeś ze karze grzebać przy dozowniku ?

    Nie odnosiłem się do Twojej wypowiedzi, bo faktycznie nie pisałeś o tym ;) Ale spotkałem się z przypadkiem, gdzie ktoś wpadł na pomysł, żeby zamiast robić mieszankę na okres docierania naciągną linkę od przepustnicy pompki oleju tylko nie pomyślał o maksymalnym otwarciu przepustnicy pompki przez co linka się urwała. I dlatego sugeruję, że nie ma co "dłubać" przy podajniku oleju na okres docierania, tylko do zbiornika paliwa wlać paliwo wstępnie już wymieszane z olejem.
  • Poziom 22  
    Kolego OK to ten twój przypadek to niechlujstwo i brak wiedzy, co do regulacji pompki w zalezności od modelu w niektórych serwisówkach producenci opisuja i zalecaja regulacje i zwiekszenie dawki na pompe ale to tak poza tematem, poza tym nie kazda pompka jest na linke