Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pęknięta odma i cieknący olej Seat Toledo II

Rafal12336 08 Aug 2019 17:58 2352 9
  • #1
    Rafal12336
    Level 4  
    Witam, zauważyłem że w moim Seacie Toledo 2, silnik 1.6 Sr benzyna z lpg mam pęknięty przewód z odmy do przepustnicy, a z pękniecia wydobywa się olej.
    Rozebrałem to, okazało się że olej był także w dolocie powietrza, przeczyściłem to i na razie zostawiłem.
    Moje pytanie czy jak wymienię uszkodzony przewód, to olej w jeszcze większej ilości będzie sie dostawał do przepustnicy, no i dlaczego w ogóle tak się dzieje? Przejmować się tym w starym samochodzie, czy jeździć tak dalej, tak jak to było od niewiadomo jakiego czasu?
    I pytanie dodatkowe: Od czego jest ten korek na kolektorze dolotowym na zdjęciu 1? Pod nim również jest olej, a podczas pracy silnika kiedyś zauważyłem że z niego słychać syczenie.
    Pozdrawiam.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Marek39
    Level 20  
    wygląda na separator oleju jak przepuszcza olej do przepustnicy to do czyszczenia (jak się da) lub wymiany
  • #3
    Jarzabek666
    Level 35  
    Ta guma zawor to ezektor. Nadmierny olej z odmy świadczy tylko o jednym..
  • #4
    Rafal12336
    Level 4  
    Wyczyściłem separator i zamontowałem z nadal pękniętym pzewodem, żeby mieć podgląd czy nadal leje olejem. No i jeszcze troche rosi (nie wiem czy tak samo jak poprzednio, czy troche mniej).
    No i co teraz zrobić; wymieniać separator na nowy, wymieniać ten przewód odmy, jeździć jak jest czy co..?
    Dodam ze jakieś 25tys km robiony był remont silnika ( nowe pierścienie, szlif głowicy, uszczelka głowicy, kolektorów itp, rozrząd, panewki i coś tam jeszcze.
    Auto ma już swoje lata i cudów sie nie spodziewam, tylko nie wiem czy pchać sie w to dalej, czy pogonić
  • #5
    szwagros
    Level 33  
    Rafal12336 wrote:
    25tys km robiony był remont silnika ( nowe pierścienie

    Tak się kończy zmiana pierścieni bez ruszania cylindrów.
    Rafal12336 wrote:
    czy pchać sie w to dalej

    Jedyna sensowna opcja to zmiana silnika.
    Rafal12336 wrote:
    czy pogonić

    I tak musisz poinformować nabywcę o stanie silnika, więc wiele za to auto nie weźmiesz.
  • #6
    Jarzabek666
    Level 35  
    Rafal12336 wrote:
    No i co teraz zrobić; wymieniać separator na nowy, wymieniać ten przewód odmy, jeździć jak jest czy co..?


    W takim stanie może pohulać jeszcze dobre 200tys albo więcej.. Jak nie znacznie żłopać oliwy 1L na tysiąc km to nie ma czym się martwić. Wymień odmę urwany przewód.

    Nawet nowe silniki dają odmą wiec to jeszcze nic nie świadczy że tam mokro, najważniejsze to ile gubisz tej oliwy na 1000km??
  • #7
    Rafal12336
    Level 4  
    A jak wymienię ten przewód, to nie musze sie martwić że olej będzie się dostawał do przepustnicy?

    Teraz jak zmieniałem olej, po 25 tyś od poprzedniej wymiany i remontu (tak, wiem że przegięcie pały, no ale jakoś zawsze nie było czasu) to zlałem z jakieś 2 litry oleju, a norma to jakieś 4.5 l.
    Więc spaliło/wylało sie jakieś 2.5l oleju przez 25tys km.
  • #8
    Jarzabek666
    Level 35  
    Rafal12336 wrote:
    A jak wymienię ten przewód, to nie musze sie martwić że olej będzie się dostawał do przepustnicy?


    Znajdź mi choć jedno auto które ma czystą bez oleju przepustnice jak i suchy kolektor dolotowy... Nie tyczy się gaźnikowców i mono-wtrysków.

    A jak myślisz dlaczego podłączyli odmę z kolektorem ssącym?? nie dali jej "wolnej"
  • #9
    Rafal12336
    Level 4  
    Myślę że teoretycznie po to by dopalać jeszcze gazy, ale pewnie jest jeszcze inny powód. Może mi wyjaśnisz..?
    Czy dla silnika będą jakieś negatywne bądź pozytywne skutki jeżdżenia na odpiętej odmie od dolotu?
  • #10
    Jarzabek666
    Level 35  
    Rafal12336 wrote:
    Myślę że teoretycznie po to by dopalać jeszcze gazy, ale pewnie jest jeszcze inny powód. Może mi wyjaśnisz..?


    A jakie masz gazy w układzie korbowodowym?? By dopalać olej a nie szedł w atmosferę..

    Rafal12336 wrote:
    Czy dla silnika będą jakieś negatywne bądź pozytywne skutki jeżdżenia na odpiętej odmie od dolotu?


    Nie ma negatywnych są same pozytywne dla silnika, jedynie negatywne to zatruwanie środowiska..

    Oczywiście są alternatywy "oil tank" ale kto będzie pamiętał by go opróżniać co chwilę i nie dopuścić by w mrozy zamarzł??