Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 1.8T LPG - Zapchany katalizator

10 Sie 2019 14:25 282 3
  • Poziom 1  
    Witam mam pewne pytanie. Kupiłem niedawno Passata b5 2002 z motorem 1.8T. Dopiero zaczynam się bawić przy samochodach auto ma wgrane mapę wiec powinien mieć 180km lecz moim zdaniem nie wiele się różni od tych kia, których możemy spotkać w szkołach, gdzie każdy się uczył jeździć. Myślę, ze jest to dość duża przyczyna zatkanego katalizatora. Są jakieś domowe sposoby na jego przeczyszczenie, które dają mi pewność, ze będzie on sprawnie działał? Słyszałem, ze można katalizator przeczyścić jazda na wysokich obrotach, ale czy to prawda?
  • Poziom 23  
    czasami pomaga, u mnie to się sprawdziło jakiś czas jeździłem na niskich biegach
    czasami było nawet 4500 obrotów, i po 3 dniach takiej jazdy udało się mi przedmuchąc katalizator.
  • Poziom 1  
  • Poziom 15  
    erykm1,
    po 1) skąd wiesz że masz zatkany katalizator?
    po 2) katalizator się wymienia a nie przeczyszcza
    po 3) zanim się coś wymieni w silniku, najpierw się diagnozuje, chociażby odczyt błędów a potem logi dynamiczne (jeśli silnik faktycznie muł i zapchany kat, to zdecydowanie komputer pokaże odpowiedni błąd....)
    po 4) masz instalację lpg, nie wiadomo jak to chodzi - jeśli jest jakiś problem
    po 5) problemów z 1,8T które nie chce jechać jest sporo, katalizator to jeden z wielu a oprócz niego, turbo - popękane lub wastegate wypracowane, nieszczelności w dolocie, przepływomierz uszkodzony, pompa paliwa śmietnik itd..


    I aktualnie sprawa wygląda tak, nie wiesz czy auto ma 180 koni czy nie, bo Ci się tylko coś wydaje, nie wiesz czy katalizator jest zapchany czy nie a chcesz go czyścić itd
    Musisz się upewnić że ten silnik nie jeździ tak jak powinien i wiedzieć dlaczego, z czym to jest związane. Wymiana czy robienie czegokolwiek na pałę jest bezsensu.