Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407 2.0 HDI - Problem po wymianie czujnika kopiowania położenia turbo

TCP/IP 10 Aug 2019 18:40 4380 8
  • #1
    TCP/IP
    Level 13  
    W moim Peugeocie 407 2.0 HDI wyświetlał się ostatnio dość często błąd "depollution system faulty".
    Po sprawdzeniu za pomocą DiagBox występował bląd - P2562 "Sygnał kopiowania położenia turbo".
    Kupiłem na Allegro nowy "CZUJNIK KOPIOWANIA TURBO 2.0 hdi 1102-015-390" wymieniłem i w DiagBox'ie błąd zniknął, ale
    auto przy rozpędzaniu na pierwszym i drugim biegu do osiągnięcia 2-2.2 k obrotów "dusi się" dławi, nierównomiernie
    przyspiesza. Później problem już nie występuje.

    Co jest? Czy czujnik niesprawny czy wymiana na nowy wymaga jeszcze jakichś dodatkowych czynności - regulacji, programowania?
  • #2
    blekis
    Level 22  
    Swego czasu męczyłem się z TCV w Volvo - ten sam silnik. Po przerobienie 3 nowych czujników kupiłem oem używkę i problem znikł. Sprawdź czy sztangi turbo chodzi bez zacięć. I do sprawdzenia jeszcze zaworem n75 przy pompie wysokiego ciśnienia.
  • #3
    TCP/IP
    Level 13  
    Przełożyłem czujnik na swój stary, to w sumie pięć minut roboty. Jazda próbna i wszystko wróciło do normy. Samochód przestał się dławić, błąd "depollution system faulty" narazie się nie pojawił.

    Ale nadal nie wiem czy czujnik jest uszkodzony czy to wymaga regulacji a może jest przeznaczony do innej sprężarki/silnika.

    Zmierzyłem oporność między skrajnymi stykami:
    w nowym jest między 0,4 koma wysunięty a 4,5 koma wciśnięty
    w starym miedzy 0,4 koma a 8 komów z przeskokami tak jakby ścieżka była powycierana.

    Czy ma ktoś wiedzę na ten temat?
  • #4
    blekis
    Level 22  
    U mnie na sprawnym pomiary wykazywały jak niżej
    pin3 -> pin2 - 4k ; pin3 -> pin1 -ok 0,2 k
  • #5
    kowal162
    Level 16  
    Sprawdzić o ring na czujniku - czasem pojawia się nieszczelność przy zamiennikach i dlatego Ci szarpało.
  • #6
    TCP/IP
    Level 13  
    Teraz jestem w pracy ale po powrocie sprawdzę te uszczelnienie. Gdybym znał rozmiar kupiłbym na powrocie do domu nowe ale najwyżej przełożę z mojego starego i jeszcze raz sprawdzę. Złożyłem już reklamację u sprzedawcy ale do czasu przetestowania na nowym uszczelnieniu wstrzymam się z eskalacją.
  • #7
    blekis
    Level 22  
    Ja tylko jeszcze dodam że przerobiłem 3 czujniki Melett-a. Wszystkie po kolei reklamowałem aż w końcu zakończyło się na zakupie używki oem.
  • #8
    _raynor_
    Level 11  
    Witam,
    Odkopię trochę wątek - za co z góry przepraszam - ponieważ mowa jest o czujniku kopiowania turbo w 2.0 HDI, z którym i ja mam problem. Ja też po wywaleniu oryginalnego czujnika mam cały czas problem z kolejnymi czujnikami. Czy to jest normalne, że te czujniki Meletta wytrzymują pół roku? Wszyscy polecają tylko Meletta i Meletta a one po pół roku albo kompletnie nie trzymają rezystancji (przez cały zakres pracy trzpienia jedna wartość albo zmienia się minimalnie co komputer pokazuje jako 30 albo 50% położenia sztangi na biegu jałowym) albo trzpień jak się wciśnie, to już sam nie wyskakuje. Jaki w takim razie kupić czujnik? Melett to koszt ponad 200 zł ale znalazłem także czujnik Garreta znacznie droższy bo ponad 300 zł. Może zaryzykować tego Garreta?

    Co ciekawe, zaraz po wstawieniu nowego czujnika samochód odzyskuje dawny blask. Trwa to parę miesięcy więc reszta podzespołów jest raczej ok, żadnych błędów, żadnych innych dolegliwości. No ale po paru miesiącach znowu padaka... Gruszka szczelna, sprawdzana podciśnieniem, zero rdzy na wyjmowanym czujniku więc... tylko czujnik zostaje?

    Ja mam przed sobą niby oryginalnego Meletta prosto z pudełka. Pomiary są następujące (czujnik trzpieniem do góry):
    Pin lewy i środkowy - 3,64 koma, pin lewy i prawy - 0,14 koma, pin środkowy i prawy - 3,78 koma - trzpień w pozycji spoczynkowej - wysunięty
    Pin lewy i środkowy - 3,64 koma, pin lewy i prawy - 3,79 koma, pin środkowy i prawy - 0,16 koma - trzpień wciśnięty do końca
  • #9
    blekis
    Level 22  
    Niestety kolego już nie dysponuje zdjęciami wnętrzności tego wynalazku melleta bo zobaczył byś jaka lipa tam jest w środku. 6 miesięcy to chyba typowy okres żywotności ;)
    Poszukaj używki OEM np Volvo do 2.0D.

    Może Garret będzie lepszy. w IC kosztuje 360pln.
    Decyzję niestety musisz podjąć sam.