Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Maxcom MS505 - Wyszukiwanie Digitizera/dotyku lub jego zamiennika.

11 Sie 2019 14:26 87 9
  • Poziom 15  
    Dzień dobry Panie i Panowie :]
    3 dni - dokładnie tyle zajęło mi wyszukiwanie dotyku do telefonu podanego w temacie aż w końcu wymiękłem. Szukałem po przeróżnych forach, aukcjach, sklepach internetowych również w ich zagranicznych wydaniach lecz nadal pusto. Zdecydowałem się nawet w desperacji wyszukać być może istniejącego zamiennika lecz tego także nie umiem znaleźć. Tak więc pytanie: Czy którys z kolegów może ma jakieś informacje na temat dotyku/digitizera do tego Smartfona gdzie można go dostać? Albo czy istnieje jakikolwiek zamiennik który by współgrał z MS505? Wiem, że na rynku jest wiele różnych telefonów które można zakupić za grosze ale nie lubię też wyrzucać czegoś, co może się przydać.

    Telefon: MaxCom
    Model: MS505
    System: Android 4.4

    Dlaczego podaje system? Ponieważ podczas podłączania telefonu pod jakiegokolwiek Linuxa bądź podczas rootowania w Windows wykrywał ten telefon pod marką HTC, lecz model był najprawdopodobniej zatuszowany. Nie zmienia to faktu, iż starałem się również pod postacią HTC wyszukiwać zamiennika.
    Pozdrawiam.

  • Poziom 43  
    Na Aleldrogo jest za 56zł... cały telefon...
    Jeśli zależy Ci tylko na zgraniu danych a telefon posiada OTG podłącz zwykłą mysz.
  • Poziom 15  
    Nie zależy mi na zgrywaniu danych ponieważ telefon dzielnie sprawuje się jako nawigacja ciężarowa już od ponad 3 lat i nie zamierzam z niego rezygnować, ponieważ łapie satelity GPS 150 metrów przed wyjazdem z tunelu :]
    To, że na allegro są te telefony to ja wiem lecz stan ich pozostawia wiele do przedyskutowania. Nie mniej jednak nadal szukam odpowiednika. Dziękuję i tak za zainteresowanie tematem.
    Pozdrawiam.

  • Poziom 43  
    Zaraz przestanie choćby z powodu nie wspierania starego systemu i braku możliwości aktualizacji map.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    adam_qlimax napisał:
    Dlaczego podaje system? Ponieważ podczas podłączania telefonu pod jakiegokolwiek Linuxa bądź podczas rootowania w Windows wykrywał ten telefon pod marką HTC, lecz model był najprawdopodobniej zatuszowany. Nie zmienia to faktu, iż starałem się również pod postacią HTC wyszukiwać zamiennika.


    Watpliwe. To raczej jakis rebrandowany jednorazowy chinczyk. HTC takich cudow nie robilo. Trzeba by zaczac od odczytania danych z build.prop. Bywaja tam czasem informacje np o uzytym wyswietlaczu i moze w ten sposob udalo by sie namierzyc oryginalny model. Lepszym rozwiazaniem moglo by byc rozebraniu urzadzenia i odczytanie oznaczen z tasm oraz plyty glownej jesli w ogole sa jakies podane.

    Tak czy inaczej, to juz dosc stary model wiec mimo wszystko mozesz teraz juz nie byc w stanie nic do tego znalezc.
  • Poziom 15  
    W końcu jakaś normalna, rzetelna odpowiedź, która faktycznie coś wnosi do tematu aniżeli odradza wszelkie "próby" naprawy mojej "nawigacji". Kolego blahfff jeśli można spytać... gdzie dokładnie mogę wyszukać ten plik. Wiem, że do tego trzeba mieć zrootowany telefon (patrząc po formacie pliku) ale o to się nie trzeba martwić ponieważ w mam w nim również odblokowany bootloader :]

    sosarek napisał:
    Zaraz przestanie choćby z powodu nie wspierania starego systemu i braku możliwości aktualizacji map.

    Kolego, rozumiem, że jest to stary telefon i system w nim w zasadzie jest już nie wspierany (pomijając fakt wyjątków) lecz smartfon ten nie ma dostępu do czegokolwiek już ponad dwa lata (pomijając podłączenie USB ale o tym zaraz) i franca działa nadal, bezawaryjnie. Nawigacja której używam działa offline, nie potrzebuje do tego żadnych aktualizacji ponieważ każdą z nich robię manualnie.
  • Poziom 32  
    adam_qlimax napisał:
    Kolego blahfff jeśli można spytać... gdzie dokładnie mogę wyszukać ten plik. Wiem, że do tego trzeba mieć zrootowany telefon (patrząc po formacie pliku) ale o to się nie trzeba martwić ponieważ w mam w nim również odblokowany bootloader :]


    Powinno obejsc sie bez roota. Plik powienien znajdowac sie w /system/build.prop i dac sie popbrac na dysk poprzez adb np za pomoca "adb pull /system/build.prop".
  • Poziom 15  
    10 minut temu znalazłem ten plik. Niestety żadna z linii nie wskazuje na jakiekolwiek użyte komponenty. Jest tylko informacja o brandowaniu, zarządzanie procesorem, typy mass storage (USB, otg etc). W zasadzie tyle... chyba faktycznie trzeba będzie rozebrać ten telefon i poszukać chociaż jakiś numerków aby mieć jakikolwiek ciut nadziei na przywrócenie mojego grata do pełnej funkcjonalności. Mimo wszystko dziękuję za chęci - pomógł oczywiście leci lecz nadal problem nie został rozwiązany i może ktoś mnie wyprzedzi :]
    Pozdrawiam.

  • Poziom 43  
    adam_qlimax napisał:
    typy mass storage (USB, otg etc)

    Skoro obsługuje OTG podłącz mysz i korzystaj nadal.
  • Poziom 32  
    adam_qlimax napisał:
    10 minut temu znalazłem ten plik. Niestety żadna z linii nie wskazuje na jakiekolwiek użyte komponenty. Jest tylko informacja o brandowaniu, zarządzanie procesorem, typy mass storage (USB, otg etc). W zasadzie tyle...


    Hmm, chodzilo mi o tego typu dane:

    Cytat:

    [AP] : Initial info read Ok!

    Brand : ALLVIEW
    ProdName : V1_Viper_I4G_PL
    ProdModel : V1_Viper_I4G_PL
    Device : V1_Viper_I4G_PL
    AndroidVer: 4.4.2
    MTKxCPU : MT6582
    MTKxPRJ : ALPS.KK1.MP3DS.V1.40

    SECURITY :
    BTMAC Addr : B898F7A1BE0A
    WiFi MAC : 5CF7C34F3072

    MODEM :
    BaseBand : MT6290_S01_MOLY_LR9_W1423_MD_LWTG_MP_V3_P16_5_lwg_n

    EXTRA :
    LCD [0] : gn_tcl_hx8379c
    LCD [1] : gn_truly_hx8379c
    LCD Res : 854x480
    TOUCH [0] : gn_gt915
    CAM [0] : ov5648_mipi_raw
    CAM [1] : ov5648_ofilm_mipi_raw
    CAM [2] : hi258_mipi_yuv
    MODEM : gionee82_5521vp_slw_2s_kk_lwg
    LOCALE : pl_PL ro_RO es_ES fr_FR it_IT de_DE nl_NL cs_CZ ru_RU nb_NO es_US da_DK el_GR tr_TR pt_PT pt_BR sv_SE bg_BG ca_ES en_GB fi_FI hr_HR hu_HU iw_IL lt_LT lv_LV sk_SK sl_SI sr_RS uk_UA zh_CN en_US zh_TW tr_TR in_ID ms_MY vi_VN ar_EG th_TH ja_JP ko_KR rm_CH hi_IN tl_PH fa_IR sw_TZ af_ZA zu_ZA am_ET ar_EG et_EE ldpi hdpi mdpi


    Takie informacje Infinity CM2 jest w stanie wyciagnac z telefonu podczas zczytania go w trybie do flasha. Wydawalo mi sie, ze widzialem te informacje gdzies w ktoryms z plikow .prop, ale moze to jednak gdzies indziej bylo.

    Z drugiej strony, jak teraz patrze na tym przykladzie to i tak zadnej z tych czesci za bardzo znalezc sie nie da tylko po tych oznaczeniach.