Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Megane 2 - Awaria ładowania

tytan53 12 Aug 2019 05:53 6363 23
  • #1
    tytan53
    Level 7  
    Witam tak jak w tytule mam awarie ładowania- czerwona kontrolka akumulatora i napis stop - migające kontrolki które znikają i się pojawiają. Komputer nie wywala żadnego błędu sprawdzałem ładowanie i raz pokazuje 13.8v a czasem nie ma nic tak na zmianę sprawdzałem miernikiem na klemach ale również sprawdzałem wyjście z alternatora żeby wykluczyć przerwany kabel. Kiedy zwiększę obroty do 4tys na jałowym błąd znika ale jak obroty wrócą na prawidłowe znów wywala błąd. Czyscilem wyjście z alternatora + zakucie na kablu, pasek dobrze naciągnięty, koło się kręci, nic nie stuka nic nie puka w alternatorze.Miał ktoś może podobny problem ? Do wymiany alternator? Czy regulator ? Jak to zdiagnozować ? Pacjent to 1.9dci 120km dorzucam filmik do wglądu z tymi kontrolkami . Pozdrawiam VID_201908...052117.mp4 Download (25.94 MB)
  • #2
    bubu1769
    Level 42  
    Sprawdź jeszcze koło pasowe na wale czy się nie rozpadło, chociaż z drugiej strony powinieneś wtedy czuć swąd palonej gumy.
    Jeśli koło będzie sprawne to bez wykręcenia alternatora ciężko będzie stwierdzić co jest nie tak, mogą to być po prostu zużyte szczotki bądź komutator.
  • #3
    tytan53
    Level 7  
    Koło pasowe ? Z pół roku temu zerwał mi się klin na kole ale to wtedy jak chu strzelił koło to był dziwny odgłos z silnika
  • #4
    bubu1769
    Level 42  
    Koło pasowe na wale składa się z dwóch metalowych części połączonych gumą, jeśli ta guma się zerwie to to wtedy właśnie może być objaw że ładowanie jest tylko przy wyższych obrotach bo zewnętrzny pierścień koła będzie się uślizgiwał ale wtedy powinna być czuć swąd palonej gumy.
    Ja tak miałem niedawno w swojej Megane II 1.9, wcześniej po odpaleniu dwa razy mi się zdarzyło że było słychać jakiś chrobot z okolić paska ale wtedy sadziłem że to po prostu woda się dostała, dopiero później podczas jazdy zaświeciła się kontrolka od ładowania i po chwili poczułem swąd palonej dumy, wyłączyłem klimatyzacje i jakoś dojechałem do domu.
    Po zdemontowaniu samo koło nie straciło zbytnio osiowości jedynie było widać że oba elementy nie są solidnie połączone.
    A z tego co kojarzę w 1.9 dCi nie było wersji koła pasowego z klinem.




    PS. Usuń pobieranie punktów za ściągniecie twojego filmu bo to trochę zniechęca.
  • #6
    tytan53
    Level 7  
    Jaki bezpiecznik? Już usunąłem punktu z filmiku a co do koła to mechanik który mi to robił twierdził że klin się ściął
  • #8
    tytan53
    Level 7  
    Zdemontowalem regulator napięcia i tu mam zdjęcia


    Renault Megane 2 - Awaria ładowania Renault Megane 2 - Awaria ładowania
  • #10
    tytan53
    Level 7  
    bubu1769 wrote:
    Szczotki przykrótkawe.

    Wymienię regulator i dam znać czy pomogło
  • Helpful post
    #11
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    KOlego , działaj z rozumem.
    Zdejm lub ułam osłone szczotek i pokaż szczotki z czoła, pokaż też pierścienie.

    Zbadaj żarówką czy masz napięcie na grubym przewodzie prądowym w samochodzie.
  • Helpful post
    #13
    bubu1769
    Level 42  
    Dobre szczotki w tym regulatorze powinny wystawać prawie że do połowy otworu a na zdjęciu widać że ta tylna ledwo co wystaje, jak jeszcze komutator jest podrobiony to będą się działy takie cyrki.

    kkknc wrote:
    Tam na alternatorze jest / powinno być sprzęgło jednokierunkowe.

    Model z tym sprzęgłem nie jest dość powszechny, większość ma zwykłe sztywne koło pasowe.
  • #14
    tytan53
    Level 7  
    bubu1769 wrote:
    Dobre szczotki w tym regulatorze powinny wystawać prawie że do połowy otworu a na zdjęciu widać że ta tylna ledwo co wystaje, jak jeszcze komutator jest podrobiony to będą się działy takie cyrki.



    Alternator jest oryginalny teoretycznie bo data jest na nim wybita 2005 r regulator też oryginał zobaczymy zmienię regulator bo i tak wymaga zmiany i zobaczymy co wyjdzie

    Edit ta szczotka z przodu wystaje ok 1cm a ta z tyłu nie wystaje prawie wcale łapie gdzieś pewnie po bokach i wydaje mi się że przez to może mrugać ta kontrolka
  • #15
    carrot
    Moderator of Cars
    Panowie jaki "komutator" w alternatorze ?!, tam są co najwyżej pierścienie ślizgowe, pewnie również zużyte i do wymiany
  • #17
    carrot
    Moderator of Cars
    Komutator, jak sama nazwa wskazuje służy do komutacji, czyli przełączania, zamiany biegunów. Takowy element znajduje się w prądnicy prądu stałego i w silnikach szczotkowych ac/dc, natomiast pierścienie ślizgowe służą ciągłemu zasilaniu uzwojenia w wirującym elemencie jakim jest wirnik alternatora
  • #18
    tytan53
    Level 7  
    Już jestem ! Zmieniłem regulator i kontrolka znikła jednak sprawdzam ładowanie i jest na poziomie 13.8v na akumulatorze a jak sprawdzam na zero i wyjście z alternatora jest 13.99v-14.01v przy zapalonych światłach spada do 13.6v na akumulatorze
  • #20
    tytan53
    Level 7  
    kkknc wrote:
    Naładuj akumulator.


    Fakt może coś z tym być bo dzis wracałem 50km bez ładowania :)
  • #21
    czajnik23
    Level 21  
    Zobacz koło pasowe na alternatorze w moim Scenicu 1.6 to było powodem braku ładowania,kosztowało ok 120zł.Po zdjęciu z alternatora widać było uszkodzoną gumę.
  • #22
    tytan53
    Level 7  
    czajnik23 wrote:
    Zobacz koło pasowe na alternatorze w moim Scenicu 1.6 to było powodem braku ładowania,kosztowało ok 120zł.Po zdjęciu z alternatora widać było uszkodzoną gumę.


    Ale były jakies objawy? Działo się coś ze postanowiłeś zdjąć koło ?
  • #24
    tytan53
    Level 7  
    Problem rozwiązany wymieniłem regulator napięcia i wszystko jest ok. Prądy na akumulatorze po naładowaniu wróciły do 14.1v