Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Play InternetPlay Internet
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic VIII 1.8 - Instalacja LPG

12 Sie 2019 20:50 3324 42
  • Poziom 3  
    Witam,

    Zamierzam założyć instalację LPG do Honda Civic VIII 1.8 2009 r. Zaproponowano mi poniższy zestaw:
    Stag Qbox Plus
    ACR01
    ACW02

    1. Czy Civic VIII 1.8 dobrze znosi LPG ?
    2. Czy warto stosować dotrysk benzyny celem ochrony gniazd zaworowych ?
    3. Czy to auto posiada seryjnie zainstalowaną sondę szerokopasmową ?
    4. Czy można często korzystać z VTEC do odcinki na LPG ?
    5. Da się zgrać na pendriva wykres czasy wtrysku-mnożnik ?
  • Play InternetPlay Internet
  • Poziom 35  
    1. Gaz do hondy to wyższa szkoła jazdy a biorąc pod uwagę co się dzieje na rynku brak fachowców od gazu to zły pomysł.
  • Poziom 23  
    Panicz_ napisał:
    1. Czy Civic VIII 1.8 dobrze znosi LPG ?

    większość silników dobrze znosi LPG jak zrobi się to z głową
    Panicz_ napisał:
    2. Czy warto stosować dotrysk benzyny celem ochrony gniazd zaworowych ?

    warto, na pewno nie zaszkodzi tylko może pomóc
    Panicz_ napisał:
    3. Czy to auto posiada seryjnie zainstalowaną sondę szerokopasmową ?

    wydaje mi się iż w tym modelu jest jeszcze 4 przewodowa
    Panicz_ napisał:
    4. Czy można często korzystać z VTEC do odcinki na LPG ?

    można tylko trzeba pamiętać iż paliwo LPG to jest alternatywa dla oszczędności, dlatego w tym wypadku warto dolać PB przy wysokich obrotach
    Panicz_ napisał:
    5. Da się zgrać na pendriva wykres czasy wtrysku-mnożnik ?

    całe ustawienia sterownika można zapisać na dysk, a później zgrać na pendrive

    Co do samego zestawu reduktor co najmniej przeciętny, wtryskiwacze też bym zamienił na herculesy do tego odpowiedni montaż i strojenie.
  • Poziom 38  
    Ja na barracude lub ac w03/031. Reduktor kme tur. Jak braknie paliwa to można dolać a tak to uważam za zbędne bo jak mają lecieć zawory to kilka % benzyny nie pomoże zbytnio - za mały udział.
    Nie liczył bym na to, że ktoś to dobrze wystroi.
  • Poziom 23  
    psooya napisał:
    Nie liczył bym na to, że ktoś to dobrze wystroi.

    z takim podejściem w życiu to niczego nie powinniśmy robić, kupować czy używać , bo może nowy samochód z fabryki składał jakiś "Janusz" co miał słabszy dzień ewidentnie mam wrażenie iż tylko PAN
    psooya napisał:
    psooya
    jest nieomylny i wszystko wiedzący
  • Poziom 35  
    maiami napisał:
    psooya napisał:
    Nie liczył bym na to, że ktoś to dobrze wystroi.

    z takim podejściem w życiu to niczego nie powinniśmy robić, kupować czy używać , bo może nowy samochód z fabryki składał jakiś "Janusz" co miał słabszy dzień ewidentnie mam wrażenie iż tylko PAN
    psooya napisał:
    psooya
    jest nieomylny i wszystko wiedzący

    To akurat nie jest przejaw defektyzmu a realizm. Chyba nie byłeś ostatnio w serwisach LPG lub zakładach montujących. Ja widzę na co dzień świeże instalacje w golfach 5 czy octawia 2 z prostym 1.6 8v pod maską które wybacza wiele a tak potrafi kulawo chodzić na LPG Honda nie wybacza nic i od razu bije po oczach kontrolka silnika. Za długie przewody do wtrysków ,dysze gazu w za dużej odległości od wtrysków benzyny złe dobrane dysze ,reduktor kiepski nie trzymający ciśnienia , czy wolne wtryski i instalacja LPG zamiast cieszyć się niskimi kosztami jazdy to wqwia bo coś się świeci silnik szarpie.
  • Play InternetPlay Internet
  • Poziom 38  
    Brawo brawo. A jakie korekty ma takie dopieszczone 1.6 vw a taka dopieszczona honda - przepaść zapewne :-)
    Jak o mnie chodzi to nie bywam w warsztatach oglądać gazowników ale mój warsztat oglądał ich twórczość i po nie jednym który "nie takie już gazował" i w nie takich miejscach już było autko stawiałem na koła metodami nie dostępnymi z manuali do gazu.
    Pasuje temat poboczny zakończyć. Jest PW.
  • Poziom 35  
    Tak a później płacz bo gaz mi silnik zepsuł. Ja nie mówię że nie jest możliwe ale obecnie nie znam zakładu ,który wg mnie w 100 % zrobiłby to dobrze i nie było by z tym problemów.
  • Poziom 23  
    sigwa18 napisał:
    Tak a później płacz bo gaz mi silnik zepsuł. Ja nie mówię że nie jest możliwe ale obecnie nie znam zakładu ,który wg mnie w 100 % zrobiłby to dobrze i nie było by z tym problemów.

    Zgadzam się w 50%, jednak uważam że są dobre warsztaty zajmujący się instalacjami gdyby ich nie było auta by nie jeździły i paliwo LPG nie było by tak popularne w naszym kraju. Dodatkowo błędów nie popełnia ten co nic nie robi, kwestia tylko czy potrafi je w porę znaleźć i naprawić.
  • Poziom 35  
    Tyle że LPG jest obecnie w odwrocie niestety nowe auta z wtryskiem bezpośrednim są trudne w założeniu gazu i regulacji oraz co najważniejsze nie chodzą w 100% na gazie. Są instalacje wtrysku fazy ciekłej przez orginalne wtryskiwacze i pompę wysokiego ciśnienia ale cena jest zaporowa.
  • Poziom 38  
    Zobacz na lpg forum jak rusek to rozwiązał za 100zł. W następnym aucie pomyślę nad cieklym lpg we wtrysk pośredni tylko mam obawy przed zgazowaniem w listwie wtryskowej z której nie ma przelewu. Wiadomo trzeba zmienic też wtryski bo cisnienie musi być wyższe.
  • Poziom 35  
    Daj linka ale coś mi to pachnie drutem. Bo normalnie to zmienia się uszczelniania na pompie i przelew zostaje tylko nie wraca do baku a przed pompę wysokiego ciśnienia.
  • Poziom 38  
    Nie moge znaleźć ale postaram sie.
    Gaz szedl przez pompe 6bar do pompy hp. Przelew szedl do wz przez trojnik z wlewem. Przełączanie na pb polegało na otwarciu jednego ez i wypuszczeniu lpg z listwy do atmosfery. Sterowanie chyba 3 lub 4 ez bylo z przełącznika do kuchenki gazowej.
    Układ nie miał problemu z mieszkaniem paliw.
  • Poziom 43  
    Kolega zasilił lpg swoją bmw ciekłym w listwe pb i jechała. Testowo na chwilę. Wiem gupek. Wielozawór bez spuszczania gazu z butli też zmieniał. Można ale po co?
  • Poziom 35  
    Jak jeździł tym po swoim polu to ok ale i tak druciara straszna.
  • Poziom 43  
    Test czy da się po prostu. Kolega z branży elpidzii
  • Poziom 35  
    To samo masz przy Sterowniku LPG z komunikacją po OBD. Czas wtrysku sobie zmierzy z benzyny a odchylenie od normy ma w korekcie krótkiej i długiej.
  • Poziom 18  
    sigwa18 napisał:
    Tak a później płacz bo gaz mi silnik zepsuł. Ja nie mówię że nie jest możliwe ale obecnie nie znam zakładu ,który wg mnie w 100 % zrobiłby to dobrze i nie było by z tym problemów.


    Sporo zakładów zrobi to dobrze jeżeli zapłacisz realną rzeczywistą ceną jaka należy się za montaż. Czyli 4000-5000zł.

    Tyle w temacie. Jak ktoś liczy że za 2200-2500 czy nawet 2800zł będzie miał profesjonalny montaż na dobrych elementach to jest skrajnie naiwny.
  • Poziom 4  
    Sporo zakładów zrobi to dobrze jeżeli zapłacisz realną rzeczywistą ceną jaka należy się za montaż. Czyli 4000-5000zł. 

    Tyle w temacie. Jak ktoś liczy że za 2200-2500 czy nawet 2800zł będzie miał profesjonalny montaż na dobrych elementach to jest skrajnie naiwny. "
    To jest dramat....wartość instalacji przewyższy za chwile wartość auta.Ja zapewniam kolegę ze znam co najmniej pare osob ktore maja takie auto z instalacjami od 2200 zł do 2800 auta te jeżdżą bez żadnego problemu.Jezeli kolega nie wierzy zapraszam do mojego to może kolega sie przekona. Ja osobiście płaciłem 2500 z jeżdżę juz ponad rok mam przejechanie ponad 17000 km na samej tej "lichutkiej" instalacji i jakoś nic się nie dzieje.
  • Poziom 35  
    Rok Marka model auta plus typ silnika. Jak pisałem wcześniej do jednego silnika można butle 11kg plus byle jaki reduktor podkłada do kolektora i rok dwa wytrzyma będzie jeździło. Honda niestety wymaga trochę innego podejścia.
  • Poziom 41  
    encore napisał:
    Jak ktoś liczy że za 2200-2500 czy nawet 2800zł będzie miał profesjonalny montaż na dobrych elementach to jest skrajnie naiwny.

    Zapewniam Cię, że za 2800 można zamontować profesjonalnie instalację LPG z KME Turem, Barracudą i wężami Parkera. Znam takiego gazownika i nie jest on druciarzem, kolega @psooya powinien go kojarzyć, ma warsztat rekomendowany przez Stag.
  • Poziom 4  
    Civic 2008 rok , 1,8 cm, przebieg 165 000, 140 km. Można.. Można...Tylko trzeba chcieć...Nie wymyślać cudów na kiju....Jasne że można wstawić instalację za 10000000 euro...Można...
    Ps.Nie pamiętam farfocli wstawionych...chyba Stać 200 o ile sie nie mylę...Ważne że jeździ i choinki nie robi...I mam nadzieje ze jeszcze długo pojeździ..
  • Poziom 38  
    sebap napisał:
    encore napisał:
    Jak ktoś liczy że za 2200-2500 czy nawet 2800zł będzie miał profesjonalny montaż na dobrych elementach to jest skrajnie naiwny.

    Zapewniam Cię, że za 2800 można zamontować profesjonalnie instalację LPG z KME Turem, Barracudą i wężami Parkera. Znam takiego gazownika i nie jest on druciarzem, kolega @psooya powinien go kojarzyć, ma warsztat rekomendowany przez Stag.

    Znam dwoch. Jeden duzo DPI robi i jeszcze po nich nie poprawialem tylko nie wiem po co robią w takiej cenie a drugi nie jest w pelni uczciwy i kilkanaście aut musialem poprawić bo kolaboracja też nie do końca pomogła.
  • Poziom 41  
    Kiedyś Ci pisałem na pw jego nick z lpg-forum i adres jego strony internetowej.
  • Poziom 41  
    Nieważne, chodziło o fakt, że da się taniej, bez fuszerki, na dobrych gratach.
  • Poziom 38  
    Tylko warto sobie zadać jedno pytanie. Po co? Ja wole wziąć więcej i nie psując rynku. 1000zl brutto za naprawdę duża ingerencje w pojeździe to jest taki dochód? No jest gdy robisz 1 auto dziennie. Sporo aut zrobiłem po warsztatach które nie takie gazowali. Zawsze miałem jakieś uwagi jak choćby nagminny montaż reduktora na lewej podłużny razem z zaworem. Wymiana filtra bez podniesienia i / lub zdjęcia płyty to istna katorga a sam reduktor nie jest na pancernym wsporniku więc wszystko się rusza. Tak wiem było dobrze i tanio bo montujesz to w 10 minut , mniej faro i końcówek no i nie przemyślany montaż bo nie było na to czasu. Lubie mieć auto które serwisuje z przyjemnością podnosząc maskę a i tak przegląd trwa od 1.5 do 2h. Więc skoro przegląd z jedzeniem i myciem filtrów tyle trwa to montaż ile?
    Każdy niech robi jak tam woli. Cena rynkowa 3300 jako standard nikogo nie zabije a zdecydowanie mniej popsuje rynek.