Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic VIII 1.8 - Instalacja LPG

Panicz_ 12 Aug 2019 20:50 10365 42
  • #1
    Panicz_
    Level 3  
    Witam,

    Zamierzam założyć instalację LPG do Honda Civic VIII 1.8 2009 r. Zaproponowano mi poniższy zestaw:
    Stag Qbox Plus
    ACR01
    ACW02

    1. Czy Civic VIII 1.8 dobrze znosi LPG ?
    2. Czy warto stosować dotrysk benzyny celem ochrony gniazd zaworowych ?
    3. Czy to auto posiada seryjnie zainstalowaną sondę szerokopasmową ?
    4. Czy można często korzystać z VTEC do odcinki na LPG ?
    5. Da się zgrać na pendriva wykres czasy wtrysku-mnożnik ?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    sigwa18
    Level 38  
    1. Gaz do hondy to wyższa szkoła jazdy a biorąc pod uwagę co się dzieje na rynku brak fachowców od gazu to zły pomysł.
  • #3
    maiami
    Level 23  
    Panicz_ wrote:
    1. Czy Civic VIII 1.8 dobrze znosi LPG ?

    większość silników dobrze znosi LPG jak zrobi się to z głową
    Panicz_ wrote:
    2. Czy warto stosować dotrysk benzyny celem ochrony gniazd zaworowych ?

    warto, na pewno nie zaszkodzi tylko może pomóc
    Panicz_ wrote:
    3. Czy to auto posiada seryjnie zainstalowaną sondę szerokopasmową ?

    wydaje mi się iż w tym modelu jest jeszcze 4 przewodowa
    Panicz_ wrote:
    4. Czy można często korzystać z VTEC do odcinki na LPG ?

    można tylko trzeba pamiętać iż paliwo LPG to jest alternatywa dla oszczędności, dlatego w tym wypadku warto dolać PB przy wysokich obrotach
    Panicz_ wrote:
    5. Da się zgrać na pendriva wykres czasy wtrysku-mnożnik ?

    całe ustawienia sterownika można zapisać na dysk, a później zgrać na pendrive

    Co do samego zestawu reduktor co najmniej przeciętny, wtryskiwacze też bym zamienił na herculesy do tego odpowiedni montaż i strojenie.
  • #5
    maiami
    Level 23  
    psooya wrote:
    Nie liczył bym na to, że ktoś to dobrze wystroi.

    z takim podejściem w życiu to niczego nie powinniśmy robić, kupować czy używać , bo może nowy samochód z fabryki składał jakiś "Janusz" co miał słabszy dzień ewidentnie mam wrażenie iż tylko PAN
    psooya wrote:
    psooya
    jest nieomylny i wszystko wiedzący
  • #6
    sigwa18
    Level 38  
    maiami wrote:
    psooya wrote:
    Nie liczył bym na to, że ktoś to dobrze wystroi.

    z takim podejściem w życiu to niczego nie powinniśmy robić, kupować czy używać , bo może nowy samochód z fabryki składał jakiś "Janusz" co miał słabszy dzień ewidentnie mam wrażenie iż tylko PAN
    psooya wrote:
    psooya
    jest nieomylny i wszystko wiedzący

    To akurat nie jest przejaw defektyzmu a realizm. Chyba nie byłeś ostatnio w serwisach LPG lub zakładach montujących. Ja widzę na co dzień świeże instalacje w golfach 5 czy octawia 2 z prostym 1.6 8v pod maską które wybacza wiele a tak potrafi kulawo chodzić na LPG Honda nie wybacza nic i od razu bije po oczach kontrolka silnika. Za długie przewody do wtrysków ,dysze gazu w za dużej odległości od wtrysków benzyny złe dobrane dysze ,reduktor kiepski nie trzymający ciśnienia , czy wolne wtryski i instalacja LPG zamiast cieszyć się niskimi kosztami jazdy to wqwia bo coś się świeci silnik szarpie.
  • #7
    psooya
    Level 38  
    Brawo brawo. A jakie korekty ma takie dopieszczone 1.6 vw a taka dopieszczona honda - przepaść zapewne :-)
    Jak o mnie chodzi to nie bywam w warsztatach oglądać gazowników ale mój warsztat oglądał ich twórczość i po nie jednym który "nie takie już gazował" i w nie takich miejscach już było autko stawiałem na koła metodami nie dostępnymi z manuali do gazu.
    Pasuje temat poboczny zakończyć. Jest PW.
  • #8
    sigwa18
    Level 38  
    Tak a później płacz bo gaz mi silnik zepsuł. Ja nie mówię że nie jest możliwe ale obecnie nie znam zakładu ,który wg mnie w 100 % zrobiłby to dobrze i nie było by z tym problemów.
  • #9
    maiami
    Level 23  
    sigwa18 wrote:
    Tak a później płacz bo gaz mi silnik zepsuł. Ja nie mówię że nie jest możliwe ale obecnie nie znam zakładu ,który wg mnie w 100 % zrobiłby to dobrze i nie było by z tym problemów.

    Zgadzam się w 50%, jednak uważam że są dobre warsztaty zajmujący się instalacjami gdyby ich nie było auta by nie jeździły i paliwo LPG nie było by tak popularne w naszym kraju. Dodatkowo błędów nie popełnia ten co nic nie robi, kwestia tylko czy potrafi je w porę znaleźć i naprawić.
  • #10
    sigwa18
    Level 38  
    Tyle że LPG jest obecnie w odwrocie niestety nowe auta z wtryskiem bezpośrednim są trudne w założeniu gazu i regulacji oraz co najważniejsze nie chodzą w 100% na gazie. Są instalacje wtrysku fazy ciekłej przez orginalne wtryskiwacze i pompę wysokiego ciśnienia ale cena jest zaporowa.
  • #11
    psooya
    Level 38  
    Zobacz na lpg forum jak rusek to rozwiązał za 100zł. W następnym aucie pomyślę nad cieklym lpg we wtrysk pośredni tylko mam obawy przed zgazowaniem w listwie wtryskowej z której nie ma przelewu. Wiadomo trzeba zmienic też wtryski bo cisnienie musi być wyższe.
  • #12
    sigwa18
    Level 38  
    Daj linka ale coś mi to pachnie drutem. Bo normalnie to zmienia się uszczelniania na pompie i przelew zostaje tylko nie wraca do baku a przed pompę wysokiego ciśnienia.
  • #13
    psooya
    Level 38  
    Nie moge znaleźć ale postaram sie.
    Gaz szedl przez pompe 6bar do pompy hp. Przelew szedl do wz przez trojnik z wlewem. Przełączanie na pb polegało na otwarciu jednego ez i wypuszczeniu lpg z listwy do atmosfery. Sterowanie chyba 3 lub 4 ez bylo z przełącznika do kuchenki gazowej.
    Układ nie miał problemu z mieszkaniem paliw.
  • #14
    andrzej20001
    Level 43  
    Kolega zasilił lpg swoją bmw ciekłym w listwe pb i jechała. Testowo na chwilę. Wiem gupek. Wielozawór bez spuszczania gazu z butli też zmieniał. Można ale po co?
  • #15
    sigwa18
    Level 38  
    Jak jeździł tym po swoim polu to ok ale i tak druciara straszna.
  • #16
    andrzej20001
    Level 43  
    Test czy da się po prostu. Kolega z branży elpidzii
  • #18
    sigwa18
    Level 38  
    To samo masz przy Sterowniku LPG z komunikacją po OBD. Czas wtrysku sobie zmierzy z benzyny a odchylenie od normy ma w korekcie krótkiej i długiej.
  • #20
    encore
    Level 18  
    sigwa18 wrote:
    Tak a później płacz bo gaz mi silnik zepsuł. Ja nie mówię że nie jest możliwe ale obecnie nie znam zakładu ,który wg mnie w 100 % zrobiłby to dobrze i nie było by z tym problemów.


    Sporo zakładów zrobi to dobrze jeżeli zapłacisz realną rzeczywistą ceną jaka należy się za montaż. Czyli 4000-5000zł.

    Tyle w temacie. Jak ktoś liczy że za 2200-2500 czy nawet 2800zł będzie miał profesjonalny montaż na dobrych elementach to jest skrajnie naiwny.
  • #22
    Tomasz0503
    Level 4  
    Sporo zakładów zrobi to dobrze jeżeli zapłacisz realną rzeczywistą ceną jaka należy się za montaż. Czyli 4000-5000zł. 

    Tyle w temacie. Jak ktoś liczy że za 2200-2500 czy nawet 2800zł będzie miał profesjonalny montaż na dobrych elementach to jest skrajnie naiwny. "
    To jest dramat....wartość instalacji przewyższy za chwile wartość auta.Ja zapewniam kolegę ze znam co najmniej pare osob ktore maja takie auto z instalacjami od 2200 zł do 2800 auta te jeżdżą bez żadnego problemu.Jezeli kolega nie wierzy zapraszam do mojego to może kolega sie przekona. Ja osobiście płaciłem 2500 z jeżdżę juz ponad rok mam przejechanie ponad 17000 km na samej tej "lichutkiej" instalacji i jakoś nic się nie dzieje.
  • #23
    sigwa18
    Level 38  
    Rok Marka model auta plus typ silnika. Jak pisałem wcześniej do jednego silnika można butle 11kg plus byle jaki reduktor podkłada do kolektora i rok dwa wytrzyma będzie jeździło. Honda niestety wymaga trochę innego podejścia.
  • #24
    sebap
    Level 41  
    encore wrote:
    Jak ktoś liczy że za 2200-2500 czy nawet 2800zł będzie miał profesjonalny montaż na dobrych elementach to jest skrajnie naiwny.

    Zapewniam Cię, że za 2800 można zamontować profesjonalnie instalację LPG z KME Turem, Barracudą i wężami Parkera. Znam takiego gazownika i nie jest on druciarzem, kolega @psooya powinien go kojarzyć, ma warsztat rekomendowany przez Stag.
  • #25
    Tomasz0503
    Level 4  
    Civic 2008 rok , 1,8 cm, przebieg 165 000, 140 km. Można.. Można...Tylko trzeba chcieć...Nie wymyślać cudów na kiju....Jasne że można wstawić instalację za 10000000 euro...Można...
    Ps.Nie pamiętam farfocli wstawionych...chyba Stać 200 o ile sie nie mylę...Ważne że jeździ i choinki nie robi...I mam nadzieje ze jeszcze długo pojeździ..
  • #26
    psooya
    Level 38  
    sebap wrote:
    encore wrote:
    Jak ktoś liczy że za 2200-2500 czy nawet 2800zł będzie miał profesjonalny montaż na dobrych elementach to jest skrajnie naiwny.

    Zapewniam Cię, że za 2800 można zamontować profesjonalnie instalację LPG z KME Turem, Barracudą i wężami Parkera. Znam takiego gazownika i nie jest on druciarzem, kolega @psooya powinien go kojarzyć, ma warsztat rekomendowany przez Stag.

    Znam dwoch. Jeden duzo DPI robi i jeszcze po nich nie poprawialem tylko nie wiem po co robią w takiej cenie a drugi nie jest w pelni uczciwy i kilkanaście aut musialem poprawić bo kolaboracja też nie do końca pomogła.
  • #27
    sebap
    Level 41  
    Kiedyś Ci pisałem na pw jego nick z lpg-forum i adres jego strony internetowej.
  • #29
    sebap
    Level 41  
    Nieważne, chodziło o fakt, że da się taniej, bez fuszerki, na dobrych gratach.
  • #30
    psooya
    Level 38  
    Tylko warto sobie zadać jedno pytanie. Po co? Ja wole wziąć więcej i nie psując rynku. 1000zl brutto za naprawdę duża ingerencje w pojeździe to jest taki dochód? No jest gdy robisz 1 auto dziennie. Sporo aut zrobiłem po warsztatach które nie takie gazowali. Zawsze miałem jakieś uwagi jak choćby nagminny montaż reduktora na lewej podłużny razem z zaworem. Wymiana filtra bez podniesienia i / lub zdjęcia płyty to istna katorga a sam reduktor nie jest na pancernym wsporniku więc wszystko się rusza. Tak wiem było dobrze i tanio bo montujesz to w 10 minut , mniej faro i końcówek no i nie przemyślany montaż bo nie było na to czasu. Lubie mieć auto które serwisuje z przyjemnością podnosząc maskę a i tak przegląd trwa od 1.5 do 2h. Więc skoro przegląd z jedzeniem i myciem filtrów tyle trwa to montaż ile?
    Każdy niech robi jak tam woli. Cena rynkowa 3300 jako standard nikogo nie zabije a zdecydowanie mniej popsuje rynek.