Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo X240 i modem Sierra EM7345 4G LTE nie łączy

12 Sie 2019 22:28 42 2
  • Poziom 10  
    Witam,
    Przeczytałem już chyba wszystko wszędzie, zastosowałem wszystko co było ( mam już taki śmietnik po tym wszystkim że chyba przyda się czysty Windows ),
    I modem Sierra EM7345 po tych wszystkich zabiegach jak nie działał tak nie działa, najprościej mówiąc jeśli przy połączeniu mam Play hdspa, umts, hdpa czy jakieś tam inne oznaczenia internet śmiga, jak tylko przy Play pojawi się LTE nie ma internetu choć połączenie jest wg, systemu, podejrzałem właściwości sieci karty i tak DNSy są ustawione na sztywno, adres IP też jest na sztywno, z tym że w polach IP, brama, maska nie ma nic, jak odpalam ipconfig i wpisuje dane IP, maski i bramy do właściwości karty komórkowej to nie przyjmuje tych danych, jak ustawie automatyczne ustawianie to natychmiastowo przełącza na kolejne połączenie np 116 z kolei i od nowa robi po swojemu, robiłem już wszystko, Access Conections, Hot Keys, Update Lenovo Sierra Modem, poprawiałem plik xml., fls., flz., wwan manager Intela też był, i nie mam już siły, żadne dopisywanie plików typu NAND.fls nie daje rezultatów, jak karcie się zachce to pojawi się umts lub hdspa i internet śmiga, a jak jej sie zachce to jest Play LTE połączenie aktywne a internet w polu u sąsiada, coś mnie trafi zaraz,
    Pomocy drodzy forumowicze,
    Pozdrawiam,
    Mam nadzieje że czytelnie opisałem, zmęczony jestem już dzisiaj, cały dzień walcze z tym,
  • Poziom 24  
    Opisałeś chaotycznie i niezrozumiale. Zrób tak. Ustaw ręcznie operatora i technologię połączenia i sprawdź czy działa. Jak działa to zmieniaj na następną. Jeśli wyczaisz co dokładnie nie działa to przełóż kartę do innego modemu lub telefonu i sprawdź czy na tych niedziałających ustawieniach nadal nie działa. Jeśli zadziała to znaczy, że modem Sierra jest uszkodzony, jeśli nie zadziała to pisz do operatora. Miałem niedawno podobny przypadek i też z Play (przez Tmobile) i połączeniu LTE, że pomimo podłączenia do nadajnika z bardzo dobrym sygnałem nie miałem połączenia z internetem. Napisałem do BOK, oni coś zmienili w ustawieniach u siebie i obecnie działa bez problemu.
  • Poziom 10  
    Witam,
    Czy niezrozumiale, nie wiem, natomiast z tego co wyczytałem w sieci to do tego modemu jest jedno ogólnoświatowe oprogramowanie ( jest też na USA, na Australię i chyba globalne Orange ) i o ile do większości operatorów jest Update z poprawkami czyli wersja softu FIH7160_V1.2_itd, itd, to do Playa nie ma dedykowanego, Play pozostaje na wersji 1.1, chwilowo rozwiązałem to tak że znalazłem jakiś Update ( nadal wersja 1.1 ale w nazwie różni się szczegółami ) i za każdym razem gdy chcę skorzystać z karty SIM w trybie UMTS czy HDSPA to muszę poprzez Intel MBIM Firmware Updater wykonać update softu Play i wtedy działa dopuki doputy nie uruchomię Wi-Fi lub LAN, wtedy pojawia się ponownie Play LTE i dawaj od nowa Polsko Ludowa,
    To też nie wiem czy zrozumiale napisałem, nie chciałem się rozpisywać, a karta na pewno działa ponieważ używałem jeszcze dwa tygodnie temu w innym Laptopie z modemem Sierra 2000 bodajże i działała wyśmienicie, tutaj jeśli się nie mylę jest Sierra Gobi 3000, i dzwoniłem też do Play, przesyłali konfigurację na kartę, sprawdziłem w między czasie też kartę w telefonie, działa,
    Więc puki co pozostaje mi każdorazowo Update Firmware, i nie zamykam jeszcze tematu bo nie rozwiązany, chociaż nie wiem czy znajdzie się szybko jakieś rozwiązanie, ponoć Lenovo nie śpieszy się z wydaniem jakiegoś update czy poprawki, pozostaje czekać na jakiś być może sprawdzony mod.