Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gra online (światłowód INEA, konsola Play Station 4 - "po kablu")

13 Sie 2019 00:25 138 6
  • Poziom 3  
    Witam.

    Od września 2018 jestem szczęśliwym posiadaczem łączą symetrycznego od INEA w opcji 100/100. Wolne wieczory spędzam przy konsoli PS4 grając w grę - Pro Evolution Soccer 2019.
    Przez pierwszych 6-7 miesięcy nie miałem najmniejszych problemów i wszystko działało bez zarzutów. Niestety, gdzieś tak od maja 2019 zaczęły dziać się niepokojące rzeczy.

    Już tłumaczę jak to wygląda. Otóż. Umawiam się z kolesiem np ze Szkocji, Niemiec na wspólne granie w systemie kooperacji (razem w jednej drużynie). Ja, lub mój towarzysz zakłada pokój i włączamy mecz. Podczas gry korzystamy z trybu "IMPREZA" dzięki któremu możemy rozmawiać w trakcie gry.
    I mecz sobie trwa aż nagle rozłącza mnie z meczu i dostaję dwa komunikaty:
    Gra online (światłowód INEA, konsola Play Station 4 - "po kablu") Gra online (światłowód INEA, konsola Play Station 4 - "po kablu")
    Wartymi podkreślenia są dwie rzeczy:
    1. Gram "po kablu".
    2. Mimo, że zostaję rozłączony z meczu dalej rozmawiam z kolegą i normalnie się słyszymy.

    Bywa tak, że gram np. przez 3 wieczory po kilka godzin i wszystko działa prawidłowo, a innym razem potrafi mnie rozłączyć 3-4 razy w ciągu jednej godziny.
    Zastanawia mnie co może być tego przyczyną, tym bardziej że wcześniej światłowód INEA spisywał się rewelacyjnie.

    Proszę o jakąś pomoc i poradę. Był u mnie technik z INEA i stwierdził że wszystko jest ok.
  • Moderator - Sieci, Internet
    Problemem może być routing zagraniczny i kolejne węzły komunikacyjne. Sam dostawca i prędkość twojego łącza nie na na to żadnego wpływu tym bardziej że technik to sprawdził.
    Niestety znawcą gier komputerowych nie jestem, można tam wybrać inną lokalizację serwera, okroić jakieś parametry w grze?
  • Poziom 43  
    @Dedereporter
    Uruchom WnMTR i pokarz nam trasę do serwera z grą.
    jimasek napisał:
    Problemem może być routing zagraniczny i kolejne węzły komunikacyjne. Sam dostawca i prędkość twojego łącza nie na na to żadnego wpływu tym bardziej że technik to sprawdził.

    Pytanie czy to Aorta, Telia itd.
    Ale coś czuję, że to nie "może" a na 100% dokładnie to - czyli routowanie ruchu między operatorskiego w punktach wymiany ruchu.
  • Poziom 3  
    Witam. Dziękuję za odpowiedzi.

    Można wybrać inną lokalizację serwera. Najczęściej były to Niemcy. I przez kilka miesięcy było wszystko ok. Aż tu nagle.

    W tej chwili ta sama sytuacja jest i na serwerach u naszych zachodnich sąsiadów jak i np w Anglii.

    Może zmienne IP coś pomoże?

    Kompletnie się na tym znam. Usługa zmiennego IP to koszt 5 zł miesięcznie.
  • Poziom 43  
    Dedereporter napisał:
    Może zmienne IP coś pomoże?

    Co ma wspólnego dowolne IP u operatora, skoro ruch pójdzie tą samą trasą.
    Dedereporter napisał:
    Kompletnie się na tym znam.

    KOCUREK1970 napisał:
    Uruchom WnMTR i pokarz nam trasę do serwera z grą.

    Nadal czekamy.
  • Poziom 3  
    Ale jak niby mam to zrobic? Nie znam się na tym. Przypominam że gram na konsoli a nie PC
  • Poziom 43  
    Dedereporter napisał:
    Przypominam że gram na konsoli a nie PC

    Na konsolę nie ma chyba żadnego softu do sprawdzenia czegokolwiek.
    Jeśli nie masz komputera, to w sumie nic więcej nie poradzimy bez testu po Twojej stronie.
    Dedereporter napisał:
    Ale jak niby mam to zrobic? Nie znam się na tym.

    https://eu.battle.net/support/pl/article/27780
    A tu pliczek z info (to, że to UPC przygotowało nie ma znaczenia):
    http://komunikatyihd.upc.pl/pdf/instrukcja_winmtr.pdf