Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dell Inspiron 5559 - Matryca "śnieży".

13 Sie 2019 08:33 111 13
  • Poziom 11  
    Witam.
    Wygląda to jak na załączonym obrazku. Różne kolory kropek, czasem też jakieś linie ale nie równoległe do krawędzi. Na zewnętrznym ekranie po HDMI jest to samo. Ruszanie ekranem nic nie zmienia. Co ciekawe nawet na zrzucie ekranu kropki są widoczne. Kropki pojawiają się dopiero po załadowaniu Windowsa, na ekranie startowym Della, czy biosie ich nie ma. Jeśli na ekranie nie ma ruchu kropki stoją, jeśli coś się dzieje szaleją. System świeżo, zainstalowany, sterowniki zaktualizowane ze strony della.
    Biosa chwilowo nie mogę zaktualizować bo bateria padła, a bez naładowanej się nie da.
    Widoczna delikatna krateczka (pixele) jest tylko na zdjęciu, chodzi o zielone i fioletowe kwadraciki, prostokąty.
    Proszę o pomoc.

    Dell Inspiron 5559 - Matryca "śnieży".
  • Poziom 36  
    Witam.
    Spróbuj wyłączyć w BIOS-ie grafikę AMD, ustawiając grafikę zintegrowaną z procesorem i5-6200U (Intel® HD Graphics 520) jako domyślną.
    Objawy wskazują na uszkodzenie grafiki.
    Pozdrawiam

  • Spec od komputerów
    W tym modelu są 2 grafiki Intel + AMD - najpierw warto ustalić na której pracuje laptop w czasie wyświetlania kropek - albo w BIOSie wyłącz dedykowaną grafikę, a jeśli nie ma tam takiej opcji spróbuj uruchomić jakiś program z dedykowanym procesorem graficznym. Możesz też spróbować wyłączyć dedykowane GPU w menedżerze urządzeń.
    Jeśli kropki pojawiają się na pracy z grafiką Intela (a teoretycznie ta grafika powinna pracować jeśli nie uruchamiasz programów wymagających mocniejszej grafiki) - do sprawdzenia RAM (z niego korzysta grafika Intela), możliwe uszkodzenie CPU (w nim jest wbudowana karta Intela oraz CPU generuje sygnały dla matrycy i HDMI).
    Jeśli w czasie pracy na grafice Intela obraz będzie poprawny a na grafice AMD z kropkami - uszkodzona dedykowana grafika, VRAMy lub połączenia BGA.
    Jeśli w czasie pracy na grafice Intela obraz będzie niepoprawny - do sprawdzenia RAMy (np. memtestem), jeśli RAMy ok - możliwe uszkodzenie CPU lub połączeń BGA.
  • Spec od monitorów
    Cytat:
    ... różne kolory kropek, czasem też jakieś linie ale nie równoległe do krawędzi.
    Na zewnętrznym ekranie po HDMI jest to samo.

    To diagram tej platformy
    Dell Inspiron 5559 - Matryca "śnieży".

    :?: Skąd brany jest sygnał na matrycę i Hdmi?

    p.s
    No chyba ,że masz wer. Disq. z dodatk. grafiką, bowiem Dell 5559
    Cytat:
    i7-6500U/ i5-6200U / .... with AMD Radeon R5 M335,

    * zależnie od "cyferek z 5559- xxxx
    W wer. na rynek UK bywała matryca
    - lepsza Full HD IPS Samsung 4NDDJ_156HL.
    - lub tańsza TN (1366x ) CMO N156BGE,

    Tam masz Optimus czyli do startu systemu (win) grafika używana jest Intela !
    .. potem włązca sie Disq
  • Poziom 11  
    Wyłączyłem grafikę Intela w menadżerze urządzeń i problem znikł.
    Dziękuję.
    Teraz drugie pytanie.
    Wczoraj zainstalowałem system od nowa i mam wrażenie, że laptop pracuje piekielnie wolno nawet w trybie "Najwyższa wydajność".
    Jak sprawdzić czym to jest spowodowane?
    Może faktycznie ram jest uszkodzony. Podejrzewam też złącze bo kiepsko kontaktuje ale zasilacz wykrywa normalnie.
    jakie testy wykonać.
    Jest to wersja z intel i5-6200 2.3GHz 2.4GHz
    8 GB ram (dostępne 7,89GB)
    64 bit
    System Win 10 x64 Home.
    Dane z "System".

  • Spec od komputerów
    Sprawdź czy prawidłowo wykrywa zasilacz - w BIOSie - czy podaje moc zasilacza.
  • Spec od monitorów
    Cytat:
    Wyłączyłem grafikę Intela w menadżerze urządzeń i problem znikł.

    Jak Wył. gpu Intel to " :?: " odpowiada za wyświetlanie obrazu?
  • Poziom 11  
    Zasilacz wykrywa normalnie. "65W" Pisałem to już.
    Lisek nie rozumiem co masz na myśli.
    Robię właśnie test RAM z memtest86.com.
    Ten soft jest ok?
  • Spec od monitorów
    Pytałem czy masz grafikę dodatkową np. AMD ?
  • Poziom 11  
    Tak, na liście były dwie karty graficzne. sk1977 już to napisał wcześniej. "AMD Radeon R5 M335" działa.

  • Spec od komputerów
    kris86k napisał:
    Robię właśnie test RAM z memtest86.com. Ten soft jest ok?
    - jest OK. Daj znać o wynikach po teście.
    Do sprawdzenia także dysk - SMART - np. cdi.

  • Spec od komputerów
    Tak. Lub inny program pokazujący stan dysku.
  • Poziom 11  
    Testy pamięci wypadły pomyślnie. Mam wrażenie, że po wyłączeniu uszkodzonej karty laptop chodzi płynniej. Dziwne.