Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra 1,7DTI - Alternator Hitachi 100A sprawdzenie regulatora

13 Sie 2019 16:23 207 13
  • Poziom 18  
    Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka ładowania, zniknęło wspomaganie. Ładowanie brak.

    Zdemontowałem alternator, uszkodzona jest jedna dioda w mostku prostowniczym.

    Przed podjęciem decyzji o naprawie (wymianie diody lub mostka) lub wymianie całego alternatora chciałem sprawdzić regulator napięcia. Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany do zacisków + i -. Kontrolkę zostawiłem wolną. Na szczotkach nie pojawia się napięcie.

    W związku z tym mam pytanie - czy ten regulator wymaga innego niż standardowe podłączenia do testowania, czy też jest niesprawny?

    Alternator to LR1100-502 Hitachi 100A.
  • Pomocny post
    Moderator - Na Wesoło HydePark
    michal19885 napisał:
    Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany do zacisków + i -. Kontrolkę zostawiłem wolną.

    I jak ma wystartować bez wzbudzenia początkowego? Ma być +,-, D+.
  • Poziom 18  
    Podłączyłem kontrolkę. Żarówka podłączona do szczotek zapala się poniżej napięcia 14,2V. Niestety, ale kontrolka cały czas się pali.
  • Poziom 18  
    andrzejsdl napisał:
    Altka trzeba na stół probierczy do zakładu co to robi.


    Dzięki za radę. Nie pisz więcej.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    DO tego alternatora sa zestawy mostek z regulatorem , bo pali się przeważnie komplet.
  • Poziom 18  
    Wiem, widziałem, ale same mostki też da się kupić. Dlatego chciałem sprawdzić regulator. Trochę też z ciekawości.

    Pod względem ekonomicznym i czasowym lepszym rozwiązaniem jest zakup używanego alternatora, zwłaszcza, że nie podoba mi się uzwojenie stojana współpracujące z uszkodzoną diodą.
  • Pomocny post
    Moderator - Na Wesoło HydePark
    michal19885 napisał:
    Niestety, ale kontrolka cały czas się pali.

    I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora.
    Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik szczątkowy prąd wzbudzenia spowoduje start alternatora i wtedy na D+ pojawia się napięcie ok. 14V co powoduje zgaśnięcie kontrolki.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Mostek arc2020 a regulator jeśli oryginał Hitachi jest sprawny najdłużej posłuży.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    michal19885 napisał:
    Pod względem ekonomicznym i czasowym lepszym rozwiązaniem jest zakup używanego alternatora

    A skąd, lepiej i pewniej kupić co trzeba i zamontować.
    Orginalny alternator Hitachi kosztuje więcej niż to auto.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    DO tego alternatora sa zestawy mostek z regulatorem , bo pali się przeważnie komplet.

    Regulator zawsze przeżywa, ale sam mostek brał bym z 12 diodami a nie sześcioma. A dokładnie mostek do Nissana Pathfinder. ;)
  • Poziom 32  
    W tej chwili nie pamiętam numerów, robi to Transpo albo Mobiletron, obie blachy radiatora to ocynowana mieć, diody wciskane a nie ten szmelc zalany miękkim silikonem. Ogólnie alternator w tym typie silnika śmigał by długo, ale trzeba zneutralizować funkcję dogrzewania komory sprężania świecami żarowymi do czasu uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury. Ponad 50A jest pobierane z alternatora już po rozruchu, a dolicz sobie jeszcze światła, wspomaganie, w lecie ktoś włączy klimę i zacznie robić wiatrak skraplacza, w zimie ktoś włączy grzanie szyby....
    Ten alternator ma przekichane
  • Poziom 18  
    arturavs bardzo dziękuję za wytłumaczenie.

    decybel91 dzięki za numer. Taki mostek kupiłem. 61 zł.

    Wymieniłem tylko mostek. Działa. Dziękuję wszystkim za pomoc.